
Fot. Mercator Medical
Mercator Medical szacuje, że w drugim kwartale 2022 roku wypracował 146 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, wobec 535,7 mln zł rok wcześniej. Względem I kwartału 2022 r. to wynik o 6 proc. wyższy. Skonsolidowany wynik EBITDA wyniósł ok. -12,2 mln zł (wartość ujemna), wobec 118,4 mln zł rok wcześniej oraz 16,6 mln zł kwartał wcześniej. Skonsolidowana strata netto opiewała na ok. 5 mln zł, wobec 113,8 mln zł zysku netto w II kw. 2021 r. oraz 7,6 mln zł zysku netto w I kw. 2022 r. Mercator Medical szacuje, że na koniec czerwca dysponował ok. 417,7 mln zł gotówki netto oraz innych aktywów finansowych.
– Kolejny kwartał mierzyliśmy się z dużą podażą rękawic na rynku globalnym i presją kosztową. Niestety, wstępne szacunki wskazują, iż nie udało nam się wypracować dodatnich wyników finansowych pomimo wzrostu sprzedaży. Nie widzimy również pozytywnego wpływu na sytuację rynkową ze strony kolejnej fali koronawirusa i konsekwentnej realizacji strategii zero-COVID w Chinach z licznymi lockdownami – komentuje Michał Romański, członek zarządu ds. finansowych w Mercator Medical SA.
Spółka zaznaczyła, że prezentowane wielkości mają charakter wstępny i szacunkowy. Publikacja rozszerzonego raportu półrocznego, uwzględniającego wyniki za II kwartał, zaplanowana jest na 15 września.
Grupa Mercator Medical jest producentem jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii. We wtorek na zamknięciu sesji za jeden walor spółki płacono 72 zł (+4,35 proc.). Kapitalizacja całej grupy wynosi 766,6 mln zł.