
Fot. 11 bit studios
W najnowszym raporcie Maciej Kietliński ustalił 9-miesięczną cenę docelową 11 bit studios na 422,51 zł. W czwartek akcje warszawskiego producenta gier wyceniane są na 465 zł.
Zdaniem analityka, przełożenie wyczekiwanej przez rynek premiery Projektu 8 na termin bliżej nieokreślony oraz prognozowany brak premier produkcji własnych w latach 2021 –2022 stanowią czynniki niesprzyjające notowaniom akcji spółki w perspektywie najbliższych miesięcy. Jak zaznacza, premiera trzeciego dodatku do Frostpunka o nazwie „On the Edge” spotkała się z negatywnym odbiorem graczy – według portalu Steam dodatek pozytywnie oceniło 40 proc. osób, podczas gdy analogiczna ocena dla całej gry „Frostpunk” wynosi 90 proc.
W rekomendacji pojawił się także wątek nowego programu motywacyjnego. Zgodnie z założeniami spółka planuje wypracować łącznie 656 mln zł przychodów i 328 mln zł zysku brutto w latach 2021-2025. W ramach programu spółka planuje wyemitować łącznie do 125 tys. warrantów wymiennych na akcje z ceną emisyjną opartą o średni ważony kurs akcji spółki z czwartego kwartału 2020 roku. Wypracowanie 656 mln zł łącznych przychodów w latach 2021-25 ma dać możliwość objęcia przez uprawnione osoby 37,5tys. warrantów. Wypracowanie przez spółkę 11 bit studios 328 mln zł zysku brutto (skorygowanego o koszty programu motywacyjnego) ma uwolnić pulę 87,5 tys. warrantów.
– Założenia programu motywacyjnego można uznać za umiarkowanie ambitne. W kwietniu 2020 r. został opublikowany projekt założeń programu motywacyjnego na lata 2020-23, który zakładał osiągnięcie 357 mln zł przychodów oraz 156 mln zł skumulowanego zysku brutto, skorygowanego o koszt programu. Projekt dopuszczał również możliwość wydłużenia programu do 2024 roku –w tej sytuacji cele finansowe wynosiły odpowiednio: 534 mln zł przychodów i 249 mln zł skumulowanego zysku brutto – czytamy w raporcie przygotowanym przez Macieja Kietlińskiego, analityka Noble Securities.
Spółka planuje zwiększyć zatrudnienie do 250 osób w ciągu dwóch lat. Według danych na koniec września 2020r. spółka zatrudniała 156 pracowników. Spółka zapowiada rozpoczęcie prezentacji nowych gier na przełomie QI i QII 2021 r. Planuje również produkcję gier „AAA-Alternative”. Spółka pracuje obecnie nad trzema własnymi grami, o roboczych tytułach:”Projekt 8″, „Eleanor” i „Dolly”, oraz współpracuje przy wydaniu czterech gier zewnętrznych studiów -robocze nazwy to „Foxhole”, „Vitriol”, „Botin” i „Ava”. Łączny budżet własnych produkcji to ok. 60 mln zł, podczas gdy na projekty wydawnicze może trafić ok. 25 mln zł.
– Na przełomie QIII i QIV 2021 r. spodziewamy się premiery gry Frostpunk na urządzenia mobilne oraz projektu wydawniczego o nazwie Foxhole. Na Q2 2022 r. prognozujemy premierę kolejnego projektu wydawniczego o nazwie „Botin”. Wspomniane premiery mają jednak stosunkowo niewielkie znaczenie w porównaniu z premierami własnymi, z których pierwsza o roboczej nazwie „Projekt Eleanor”, pod którym naszym zdaniem kryje się kolejna odsłona gry Frostpunk, prognozowana jest dopiero na Q2 2023 r. – czytamy w raporcie.
11 bit studios działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: Anomaly, This War of Mine i Frostpunk, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku.
Rekomendacja dla 11 bit studios powstała 11 stycznia 2021 r. Autorem rekomendacji jest Maciej Kietliński, analityk Noble Securities. Skrót rekomendacji jest do pobrania TUTAJ