
Noble Securities zaleca kupno akcji Answear z 30 proc. przebitką
Analitycy Noble Securities w raporcie z 4 lipca wycenili akcje internetowej platformy sprzedażowej z markową odzieżą, obuwiem oraz akcesoriami na 48 zł za sztukę. W piątek za jeden walor Answear płacono 36,60 zł. Jak zaznaczają analitycy, pomimo słabszych nastrojów konsumenckich związanych z sytuacją makro, Answear z osiągniętymi dynamikami wzrostów pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion. Choć CAGR przychodów spółki od 2017 roku wynosi 46,3 proc. spółka wciąż dostrzegają duży potencjał zwiększania przychodów we wszystkich krajach, w których działa obecnie oraz w najbliższych latach planuje kontynuować ekspansję w regionie państw bałtyckich oraz bałkańskich.
– Zdajemy sobie jednak sprawę, że choćby z tytułu stale powiększającej się bazy porównawczej utrzymywanie dynamik wzrostu na wspomnianych poziomach z czasem będzie stawać się coraz trudniejsze. Mimo to widzimy 39 proc. potencjał wzrostowy dla wartości akcji w średnim okresie. Rozpoczynamy więc wydawanie rekomendacji od zalecenia KUPUJ z ceną docelową 48,0 zł/akcję – czytamy w raporcie przygotowanym przez Dariusza Dadeja, analityka Noble Securities.
Dynamika przychodów (271,1 mln zł) Answear w 1Q23 wyniosła +52 proc. r/r. Marża na sprzedaży wyniosła 39,7 proc. co oznacza poprawę w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku o 0,3 proc. p.p. Wyraźną poprawę według analityka widać też na poziomie marży EBITDA (wzrost o 3,7 p.p.) dzięki wzrostowi sprzedaży, rozwodnieniu kosztów stałych oraz poprawie kluczowych wskaźników efektywności operacyjnej, w efekcie czego EBITDA w 1Q23 wzrosła do 11,8 mln zł (+337 proc. r/r).
– Biorąc pod uwagę, że pierwszy kwartał odpowiada średnio za 18,2 proc. całorocznych przychodów można oczekiwać, że w całym 2023 roku spółka może zbliżyć się do 1,5 mld zł sprzedaży, przy czym nasze założenia to ~1,405 mld zł. W takim przypadku przy utrzymaniu poziomu marż wynik netto w ‘23 powinien przekroczyć 35 mln zł – czytamy w raporcie.
1 czerwca 2023 roku Answear przejął ZCP Fashion Trends Group, w tym m.in. witryny internetowe Sneakerstudio i PRM oraz dwa butiki stacjonarne w Krakowie i Warszawie, kontrakty z markami, a także zespoły odpowiedzialne za sprzedaż i marketing. Akwizycja została sfinansowana akcjami Answear.
– Transakcja ma wzmocnić pozycję ANR jako jednego z wiodących podmiotów branży fashion ecommerce działającego na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej oraz samej marki Answear w kierunku premium fashion & lifestyle, a także ma pozwolić na rozszerzenie działalności firmy o nowy segment i grupy klientów. Spółka widzi duży potencjał w segmencie premium sneakers & streetwear i liczy na wzajemne wykorzystanie mocnych stron, łącząc unikalną ofertę, sprawność operacyjną i zaplecze technologiczno-logistyczne – czytamy w raporcie.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.
Rekomendacja dla Answear powstała 4 lipca 2023 r. Autorem rekomendacji jest Dariusz Dadej, analityk Noble Securities. Skrót rekomendacji jest do pobrania TUTAJ