Cele finansowe Orange Polska to:
- Stabilizacja przychodów ze sprzedaży w 2019 roku i wzrost w kolejnych latach, dzięki następującym czynnikom:
- znaczący wzrost liczby klientów i liczby usług konwergentnych
- większy nacisk na tworzenie wartości
- skuteczny rozwój i dynamiczny wzrost działalności w obszarach komplementarnych do usług telekomunikacyjnych (ICT, Orange Energia, Orange Finanse, Orange Smart Care, sprzedaż sprzętu)
- spadek udziału tradycyjnych usług stacjonarnych w całości przychodów” – czytamy w komunikacie.
Ponadto stabilizacja EBITDA w 2018 roku i wzrost w kolejnych latach będą możliwe dzięki następującym czynnikom:
- poprawa trendu przychodów
- dźwignia operacyjna
- dalsza optymalizacja kosztów (obniżenie bazowych kosztów pośrednich o 12-15 proc. do 2020 roku w porównaniu z poziomem z 2016 roku), czytamy dalej.
– Stawiamy sobie ambitne cele, ale jesteśmy zdeterminowani, by je osiągnąć. Jesteśmy przekonani, że wraz z przyjęciem Orange.one wprowadzamy odpowiednie plany, odpowiednie struktury i odpowiednie zasoby. […] Zakładamy i oczekujemy, że w kolejnych miesiącach i latach realizacja planu działań na rzecz budowania wartości będzie się przekładać na wzrost kursu akcji Orange Polska – skomentował prezes Jean-François Fallacher, cytowany w komunikacie.
Orange Polska: Capex sięgnie po 2-2,2 mld zł w 2018 i 2019 r.
Orange Polska planuje, że nakłady inwestycyjne sięgną po 2-2,2 mld zł w 2018 r. i 2019 r., zaś w kolejnym roku wyniosą ok. 2 mld zł, podała spółka. Na rozbudowę sieci światłowodowej spółka zamierza przeznaczyć 2,8 mld zł w latach 2018-2020.
– Planowane nakłady inwestycyjne w wysokości 2-2,2 mld zł w 2018 roku oraz wstępnie przewidywane nakłady w wysokości 2-2,2 mld zł w 2019 roku i ok. 2 mld zł w 2020 roku, odzwierciedlające program poprawy jakości sieci oraz konieczność transformacji biznesu – czytamy w strategii na lata 2017-2020.
Spółka podała również, że wstępnie zakłada, iż w ramach capeksu na lata 2018-2020 przeznaczy ok. 2,8 mld zł na rozbudowę sieci światłowodowej w celu objęcia jej zasięgiem ponad 5 mln gospodarstw domowych do końca 2020 roku.
Orange Polska liczy na 1-1,5 mln klientów ofert konwergentnych do końca 2020 r.
Orange Polska chce osiągnąć wzrost liczby klientów ofert konwergentnych o dodatkowe 1-1,5 mln do końca 2020 roku, wobec 858 tys. na koniec 1 półrocza 2017 roku, wynika z celów biznesowych zawartych w planie strategicznym spółki.
– Orange Polska chce być operatorem telekomunikacyjnym pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i biznesowych w Polsce, budując jednocześnie model biznesowy, który zapewni stabilny wzrost przychodów i zysków przedsiębiorstwa. Nowy plan strategiczny Orange.one zakłada osiągnięcie tych celów poprzez rozwój usług i produktów najwyższej jakości, wsparty kompleksową rozbudową sieci światłowodowej i cyfryzacją, a także istotną poprawę efektywności operacyjnej – czytamy w komunikacie.
Orange chce osiągnąć do 2020 roku na rynku masowym wzrost liczby klientów ofert konwergentnych o dodatkowe 1-1,5 mln (wobec 858 tys. na koniec I półrocza 2017 roku), 5-6-krotny wzrost liczby klientów usług światłowodowych (wobec 140 tys. na koniec I półrocza 2017 roku), wzrost liczby klientów usług TV o dodatkowe 0,3-0,6 mln (wobec 792 tys. na koniec I półrocza 2017 roku) i osiągnięcie pierwszego miejsca w rankingu NPS (Net Promoter Score) na rynku polskim, podano także.
– Pozytywne wyniki realizacji planu działań przedstawionego w lutym 2016 roku dowodzą, że jesteśmy na właściwej drodze do przywrócenia wzrostu. Chcemy nie tylko przywrócić wzrost, ale ukształtować model biznesowy, który pomoże w budowaniu wartości w dłuższym okresie.
Konsumenci oczekują od dostawców usług doświadczenia cyfrowego, zaś przedsiębiorstwa potrzebują wiarygodnego i kompetentnego partnera, który pomoże im pokonać wyzwania i wykorzystać szanse, jakie stwarza cyfrowy świat. W związku z tym będziemy kontynuować inwestycje w sieć światłowodową, aby stać się niekwestionowanym liderem pod względem jakości sieci dużych prędkości, a także promować ofertę konwergentną jako kluczową propozycję dla gospodarstw domowych i małych przedsiębiorstw w Polsce oraz rozwijać cyfrowy potencjał naszej sieci sprzedaży i kanałów dystrybucji – powiedział prezes Jean-François Fallacher, cytowany w komunikacie.
Na rynku biznesowym jako cele wskazano: osiągnięcie udziału klientów konwergentnych w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw na poziomie 55 proc. do końca 2020 roku (wobec 24 proc. na koniec I półrocza 2017 roku), wzrost liczby klientów komórkowych usług głosowych o dodatkowe 0,6 mln do końca 2020 roku (wobec 2,4 mln koniec I półrocza 2017 roku) i osiągnięcie pierwszego miejsca w rankingu NPS (Net Promoter Score) na rynku polskim do 2020 roku.
Orange Polska widzi przestrzeń dla dywidendy w 2020 r., ale nie składa deklaracji
W strategii Orange Polska jest przestrzeń do wypłaty dywidendy za 2019 rok w 2020 roku, ale na obecną chwilę operator nie składa deklaracji ani w kwestii terminu, ani potencjalnej wartości, poinformował członek zarządu ds. finansowych Maciej Nowohoński.
– Strategia nastawiona jest na wzrost, dlatego nie uwzględniliśmy w nim dywidendy. Jednak w planie finansowym jest przewidziana przestrzeń na dywidendę w roku 2020 wypłaconą za rok 2019. Jednak obecnie nie deklarujemy ani terminu, ani jej wartości – powiedział Nowohoński podczas prezentacji strategii.
Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.