DM BOŚ podniósł wycenę Lubelskiego Węgla Bogdanka do 90 zł z 80 zł i podtrzymał zalecenie kupuj, wynika z raportu datowanego na 15 października. W dniu wydania rekomendacji kurs wynosił 74,37 zł. W poniedziałek na otwarciu cena akcji wynosiła 72,50 zł.
– Zmiany na rynku węgla stanowią fundament naszej pozytywnej oceny perspektyw spółki w długim horyzoncie. Jednak należy tutaj podkreślić, że w 2018 roku oczekujemy jedynie 5-proc. wzrostu cen kontraktowych spółki – jest to mniej w porównaniu z oczekiwaniami wzrostu cen w innych kopalniach (PGG, Tauron, JSW), a jeszcze kwartał wcześniej liczyliśmy, że Bogdanka będzie w stanie podwyższyć ceny o 8-9 proc. Naszym zdaniem, Enea nie zaakceptuje zbyt dużej podwyżki cen węgla, która mogłaby negatywnie wpłynąć na wyniki segmentu generacji, tym bardziej że akurat uruchamia długo oczekiwaną inwestycję w elektrowni Kozienice, a w ubiegłym kwartale przejęła aktywa w Połańcu. Ostatecznie wydaje nam się prawdopodobne, że w 2019 Bogdanka będzie w stanie podwyższyć ceny węgla o kolejne 5 proc. – czytamy w raporcie.
Analitycy prognozują że zysk netto spółki w br. wyniesie 193,4 mln zł przy przychodach 1.806,6 mln zł.
W wypadku JSW analitycy DM BOŚ podnieśli cenę docelową do 125 zł ze 120 zł wcześniej i podtrzymali zalecenie kupuj. W dniu wydania rekomendacji kurs wynosił 100,60 zł. W poniedziałek na początku sesji za akcję płacono 101,65 zł.
– Zaskakująca wydaje się zdolność spółki do generowania wolnych przepływów pieniężnych. Według naszych szacunków JSW, powinna być w stanie wygenerować 4,5 mln zł wolnych przepływów pieniężnych w latach 2017-19, co przekłada się na wskaźnik FCFE/EV na poziomie 14-18 proc., czyli znacznie wyższy niż średnia dla porównywalnych spółek – czytamy w raporcie.
Z kolei analitycy Vestor DM rozpoczęli rekomendowanie spółek LPP i CCC od odpowiednio: zalecenia sprzedaj z 12-mies. ceną docelową 6.962 zł oraz kupuj z ceną 322 zł, wynika z raportu datowanego na 19 października.
– Polski rynek odzieży i obuwia nadal rośnie. Według szacunków PMR, w latach 2017-2022 średnioroczny wzrost przekroczy 4 proc. Dobrą koniunkturę widać w wynikach LPP i CCC: w 9 miesięcy 2017 LPP odnotowało wzrost sprzedaży/m2 o +9 proc. r/r, zaś CCC +7 proc. r/r (nie uwzględniając e-obuwie). W krótkim okresie korzystne otoczenie makro pozwoli obu spółkom na dalsze wzrosty poziomów sprzedaży/m2. W długim okresie zarówno zagrożeniem, jak i szansą jest kanał internetowy. W tym kanale wg nas relatywnie dużo mocniejszą pozycję ma CCC niż LPP, ze względu na m.in: 1) skokowy wzrost udziału w rynku online dzięki przejęciu e-obuwie, 2) mniejszą konkurencje w obuwiu zagranicznych graczy odzieżowych typu Zalando, 3) niższy udział online w obuwiu – większy potencjał wzrostu, 4) multibrandowy charakter e-obuwie. W oparciu o nasze prognozy oczekujemy, że kanał internetowy w 2019p wygeneruje ok. 17 proc. przychodów CCC oraz ok. 7 proc. w LPP. Rozpoczynamy wydawanie rekomendacji od zalecenia sprzedaj dla LPP (12-mies. cena docelowa 6.962 zł/akcję) oraz kupuj dla CCC (12-mies. cena docelowa 322 zł/akcję) – czytamy w raporcie.
Raport został opracowany przy cenie LPP 8.136 zł/akcję i CCC 271 zł. W poniedziałek ok. godz. 10:30 ceny wynosiły odpowiednio 7 650 zł i 269,25 zł.