zfgfwrjv
Advertisement
PARTNER SERWISU
zsnphtqt

Pepco Group miało 347 mln euro bazowej EBITDA w I poł. r.obr. 2021/2022

Omawiane walory:

Pepco Group odnotowało 347 mln euro bazowego zysku EBITDA w I poł. roku obrotowego 2021/2022 (październik 2021 - marzec 2022), co oznacza wzrost o 7,3 proc. r/r.

Pepco,IPO,DEBIUT,OFERTA

(Fot. Pepco Group)

– W pierwszej połowie roku bazowa EBITDA w wysokości 347 mln euro wzrosła o 7,3 proc. dzięki stałemu wzrostowi przychodów, w szczególności w segmencie PEPCO (produkty w zróżnicowanych cenach, z wiodącym udziałem odzieży) – czytamy w komunikacie.

Bazowy zysk przed opodatkowaniem wyniósł 144 mln euro i wzrósł o 28,5 proc. r/r.

– Wzrost bazowego zysku przed opodatkowaniem na poziomie 28,5 proc. wynika z niższych kosztów odsetkowych w ujęciu rok do roku po refinansowaniu związanym z oferta publiczną, przeprowadzoną w maju 2021 r., kiedy to dokonano go na znacznie korzystniejszych warunkach – czytamy dalej.

Przychody za okres sześciu miesięcy zakończony 31 marca 2022 r. wyniosły 2 372 mln euro, rosnąc o 17,2 proc. r/r przy założeniu stałego kursu walutowego (+18,9 proc. przy założeniu rzeczywistego kursu).

– Silny wzrost przychodów półrocznych wyniki Grupy w warunkach porównywalnych w wysokości 5,3 proc., na co wpływ miał wzrost dynamiki LFL w samym II kwartale o +12,1 proc.:

* PEPCO: wzrost o +18,5 proc. LFL w II kwartale i o +7,2 proc. LFL w ciągu całego półrocza.

* Grupa Poundland: +5,9 proc. w ujęciu LFL w II kwartale i wzrost o +3,3 proc. LFL w całym półroczu – napisano w komunikacie.

➡ Spółki dywidendowe – kalendarium, kwoty, wiadomości i komunikaty dotyczące dywidend w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Marża brutto zmniejszyła się o 137 pb r/r do 41 proc., na co największy wpływ miał wzrost kosztów frachtu, który został częściowo zniwelowany skutecznym zarządzaniem przecenami.

– Jesteśmy dumni z wyników Grupy w pierwszej połowie roku oraz z postępów w realizacji strategii, jakie poczyniliśmy w całym zakresie naszej działalności. Pomimo trudnych warunków makroekonomicznych przyspieszyliśmy realizację naszej strategii, w tym program otwarć sklepów, który pozostaje kluczowym czynnikiem budowania wartości firmy. Wraz ze stopniowym znoszeniem restrykcji związanych z pandemią, do sklepów chętnie wracali klienci, a kontynuacja tego zjawiska w III kwartale zaowocowała wzrostem sprzedaży Grupy w warunkach porównywalnych powyżej poziomu sprzed pandemii ,w porównaniu do tego samego okresu sprzed trzech lat – skomentował dyrektor generalny (CEO) Trevor Masters, cytowany w komunikacie.

W I poł. r.obr. Grupa odnotowała rekordową liczbę otwarć nowych sklepów – 235 nowych sklepów netto (z wyłączeniem zamknięcia 43 sklepów Fultons).

W tym okresie przeprowadzono modernizacje kolejnych 586 sklepów, które przyczyniły się do wzrostu sprzedaży w ujęciu LFL o 5,3%. Łącznie Grupa do tej pory zmodernizowała 1 900 placówek, z czego 1 635 to sklepy PEPCO, a 265 Poundland.

Pepco Group podwyższyło cel otwarcia sklepów do ok. 450 placówek netto w całym roku

Po otwarciu 235 nowych sklepów netto w I poł. roku obrotowego 2021/2022 (październik 2021 – marzec 2022), Pepco Group podwyższyło cel otwarć netto na cały rok do ok. 450.

– W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku obrotowego 2022 kontynuowana była ekspansja nowych sklepów wszystkich naszych marek. Liczba otwieranych sklepów przewyższyła prognozy – w ciągu półrocza otwarto 235 nowe sklepy netto, bez uwzględnienia wpływu zamknięcia przynoszących straty 43 sklepów Fultons (Fultons zostało przejęte przez Poundland w roku obrotowym 2021). Podwyższamy nasz cel, którym obecnie jest otwarcie około 450 nowych sklepów netto w Grupie w ciągu całego roku – czytamy w komunikacie.

W I połowie Grupa otworzyła rekordową liczbę nowych sklepów PEPCO – 202, w tym 84 sklepy na rynkach Europy Zachodniej – w Austrii, Włoszech i Hiszpanii, gdzie początek działalności przyniósł bardzo dobre wyniki, których wysoki poziom jest utrzymywany.

– We Włoszech, pierwszym zachodnioeuropejskim regionie, w którym PEPCO rozpoczęło działalność, niemal podwoiliśmy liczbę naszych sklepów – z 25 na koniec roku obrotowego 2021 do 49 na koniec pierwszego półrocza roku bieżącego. Włochy, gdzie PEPCO rozpoczęło działalność we wrześniu 2020 roku, są najbardziej dojrzałym rynkiem w Europie Zachodniej i chociaż liczba transakcji w tym kraju jest taka sama jak w pozostałej części Grupy i wynosi 3 000 tygodniowo, średnia wartość koszyka jest znacznie większa (do 85 proc. wyższa) niż w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu mamy pewność, że dysponujemy potencjałem, który pozwoli nam przekroczyć założone cele inwestycyjne w Europie Zachodniej – czytamy dalej.

W Hiszpanii, gdzie pierwszy sklep PEPCO otwarto w kwietniu 2021 roku, wyniki są wyższe od planowanych. Obecnie na rynku tym Grupa posiada 40 sklepów, a w pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego 2022 otworzyła kolejnych 27. W Austrii, gdzie rozpoczęła działalność we wrześniu 2021 r., ma 36 sklepów. Poza UE, szczególnie wysokie obroty osiągają sklepy w Serbii, wymieniono także.

– Po zakończeniu omawianego okresu, pod koniec kwietnia, otworzyliśmy nasz pierwszy sklep w Niemczech, w Berlinie. Wstępne wyniki są pozytywne. Będziemy w dalszym ciągu otwierać kolejne sklepy w tym kraju. Wejście na rynki Niemiec, Hiszpanii i Włoch zwiększa nasz rynek docelowy ponad trzykrotnie – napisano w komunikacie.

W Grupie Poundland otwarto 33 nowe sklepy netto, co oznacza wzrost o 6,7 proc. r/r. W tej liczbie 26 nowych sklepów stanowiły placówki pod marką Dealz, w większości w Europie Środkowo-Wschodniej, w Polsce.

– Testujemy również model franczyzowy, w ramach którego sprzedajemy odzież PEPCO i asortyment ogólny w formacie store-in-store. Uważamy, że jest to skuteczny sposób wejścia na rynki, które oferują stosunkowo niewielką skalę lub możliwości osiągnięcia zysku w kategoriach bezwzględnych. Wstępne wyniki sprzedaży są dobre, w bieżącym roku obrotowym planujemy otwarcie w ramach programu pilotażowego do 25 takich sklepów – napisano także.

– Pomimo niestabilności warunków handlowych, Grupa szczyci się wiodącą ofertą w rozwijającym się sektorze rynku detalicznego i pozostaje na dobrej drodze do tego by zrealizować prognozy na cały rok, o ile nie nastąpi dalsze znaczące pogorszenie warunków makroekonomicznych – podsumowano w informacji.

Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2021 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Pepco Group zakończyła I etap skupu akcji własnych za 50 mln euro

    PEPCO Group zakończyła pierwszy etap programu skupu akcji własnych, nabywając ponad 9,3 mln akcji po średniej cenie 22,64 zł. To część zatwierdzonego planu o wartości do 200 mln euro.

  • Krótka radość na GPW po umowie handlowej UE-USA, w grze PGE, Budimex i Orange

    Od nowy historycznych rekordów indeksów WIG, mWIG40 i sWIG80 oraz 17-letniego rekordu na WIG20 rozpoczęła się poniedziałkowa sesja na giełdzie w Warszawie. Powód do optymizmu dało ogłoszone porozumienie handlowe między Unią Europejską a USA. Wyższe otwarcie inwestorzy wykorzystali do realizacji zysków i warszawskie indeksy szybko zjechały pod kreskę.

  • Korekta na giełdzie. W centrum uwagi Orlen, Molecure

    Nieco gorsze nastroje na globalnych rynkach i "czerwone otwarcie" na większości europejskich parkietów ciążą w piątek giełdzie w Warszawie. Rano swoje notowania korygują wszystkie warszawskie indeksy.

  • Nowy rekord indeksu sWIG80, WIG20 rośnie o 1 proc. Porozumienie handlowe poprawia nastroje na giełdach

    Mamy nowy rekord wszech czasów indeksu sWIG80! W środę rano rosną też pozostałe warszawskie indeksy. Szczególnie WIG20, który zyskuje około 1 proc. To efekt poprawy nastrojów na rynkach globalnych, po tym jak prezydent USA Donald Trump ogłosił porozumienie handlowe USA-Japonia.

  • Stabilizacja blisko rekordów. W centrum uwagi Pepco, KGHM i JSW

    Początek tygodnia na GPW przebiega w spokojnej atmosferze, a indeksy WIG i WIG20 utrzymują stabilne poziomy po silnych wzrostach z piątku, które zakończyły wybiciem górą trwającą od trzech tygodni konsolidację. Podobnie stonowane nastroje można dziś obserwować na większości europejskich parkietów. W gronie spółek z indeksu WIG20 kolejny dzień wyróżnia się PEPCO, a na szerokim rynku uwagę przyciąga JSW z wzrostem kursu prawie 8 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat