
(Fot. spółka)
– Miliony klientów odwiedzają nasze sklepy w całej Europie, dokonując każdego miesiąca 28 mln transakcji. Odpowiadając na ich potrzeby, ale również chcąc przyciągnąć tych, którzy jeszcze nie przychodzą do nas regularnie, zmieniamy się i dostosowujemy do nowych oczekiwań rynkowych. Przed nami niezwykle intensywny czas rozwoju. W tym roku finansowym to będzie około 500 nowych sklepów Pepco w Europie, czyli średnio ponad jedno nowe otwarcie dziennie. Do tego dochodzą przebudowy już istniejących placówek, w ramach naszego programu New Look w Polsce, gdzie mieści się najwięcej naszych sklepów, a także w Czechach, Rumunii, na Słowacji i na Węgrzech. Do końca 2023 roku planujemy metamorfozy 1800 lokalizacji, a w kolejnych dwóch latach nowy wygląd zyskają już wszystkie nasze sklepy w całej Europie – powiedział Pepco retail director Aleksandr Cikaidze, cytowany w komunikacie.
Nowy format sklepów został wprowadzony na pierwszym etapie testowo w 16. wrocławskich sklepach Pepco, a następnie zmodernizowanych zostało 46 sklepów na terenie Warszawy.
Zmienione zostało logo sieci. W zmodernizowanych sklepach Pepco powierzchnia sprzedażowa zwiększyła się średnio o ponad 14 m2, m.in. dzięki zmniejszeniu części magazynowej, podała spółka.
Pepco to sklepy oferujące odzież dla całej rodziny i artykuły dla domu. Sieć posiada ponad 2 900 placówek w 17 krajach europejskich: od Estonii po Włochy i od Hiszpanii po Bułgarię, w tym blisko 1 200 sklepów w Polsce. Każdego miesiąca klienci odwiedzający sklepy Pepco dokonują 28 mln transakcji. Obecnie sieć zatrudnia 25 tysięcy pracowników, w tym ponad 900 w poznańskiej centrali.
Pepco Group prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez Pepco (sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych). Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.