
House Flipper 2 studia Frozen District wyrasta na kolejny wielki sukces komercyjny w grupie PlayWay
Wszystko wskazuje na to, że House Flipper 2 studia Frozen District będzie kolejnym wielkim sukcesem komercyjnym w grupie PlayWay. Sequel hitu o remontach domów kosztował 8 mln zł, a dotychczasowe wydatki marketingowe wyniosły 1,3 mln zł. Jak poinformował prezes Krzysztof Kostowski, całość poniesionych kosztów zwróciła się w zaledwie 72 godziny od premiery gry.
House Flipper 2 = 72h
Sold 131k = 2,6mln $ on account planned
(4,3kk$ brutto)
Full costs = back
Refund 4%
WL outstanding 895k (850k on release)
WL sold 87k
Top3 : USA,DE,UK
10.12.2023 :
Costs 8mln_zł dev.+1,3 ads
added cost after report : marketing+support
Console Q1_24+ road map pic.twitter.com/3cCTxBQh8y— Krzysztof Kostowski (@kriswawa) December 17, 2023
House Flipper 2 przyciągnął ogromną liczbę graczy. W dzień premiery według serwisu Steamdb.info w szczytowym momencie grało jednocześnie 15,5 tys. osób. W weekend gra poprawiła swój peak graczy do ponad 18 tys. osób, natomiast pozytywne opinie spadły do 83 proc.
– Wyniki sprzedażowe są bardzo dobre, wręcz jedne z lepszych w historii Grupy. Umiejętność długoterminowego utrzymania zainteresowania poprzednią częścią gry pozwala wnioskować, że tytuł ma spory potencjał finansowy w następnych latach i wraz z dalszym rozwojem (wersja konsolowa, dodatki) powinien pozytywnie wpływać na wyniki i perspektywę Grupy – uważa Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities.
Na pierwszy kwartał 2024r. planowane jest wydanie wersji konsolowej oraz przedstawienie dalszej ścieżki rozwoju tytułu.
Pierwsza część House Flippera sprzedała się w ponad 5 mln kopii (stan na sierpień 2023 r.). Gra stała się symbolem sukcesu w grupie PlayWay. Podczas listopadowego czatu inwestorskiego w StockWatch.pl, prezes Krzysztof Kostowski przyznał, że celem grupy jest znalezienie kolejnego House Flippera.
House Flipper 2 to symulator agenta nieruchomości. Gracz przyjmuje zlecenia od klientów i stara się zaspokoić ich potrzeby. Za pomocą rozmaitych narzędzi, takich jak młoty lub miotły gracz będzie próbował doprowadzić do porządku mieszkania i apartamenty. Do obowiązków gracza będzie należało sprzątanie, wyburzanie elementów mieszkań, dekorowanie i montowanie mebli i urządzeń.
PlayWay, który w 2016 roku zadebiutował na rynku głównym GPW, to inkubator zespołów deweloperskich, które tworzą gry komputerowe i mobilne w oparciu o pomysły własne oraz pomysły opracowane w centrali spółki. W poniedziałek, mimo świetnych wyników sprzedażowych HF2, akcje PlayWaya, który jest wydawcą gry, spada o 6 proc. do 359,50 zł i wraca do poziomów sprzed momentu premiery.