
Marcin Czyczerski, prezes CCC (Fot. spółka)
– Sprzyja nam otoczenie makrokonsumenckie – e-commerce rósł, rośnie i będzie rósł – COVID-19 to tylko przyspieszył. Spodziewana penetracja online [dla całego rynku] do 2021 urośnie o 5 pkt proc. do 26 proc. i dalej sukcesywnie będzie rosła do 33 proc. w 2022 roku. Zakładaliśmy 35-40 proc. udziału e-commerce w sprzedaży w 2022 roku, więc więcej niż średnia dla rynku. W kluczowym 2022 roku będzie to z pewnością więcej niż 50 proc. – powiedział prezes CCC Marcin Czyczerski podczas konferencji prasowej.
Jak wcześniej podała spółka, w strategii GO.22 ustalony został cel 35-40 proc. udziałów online w łącznej sprzedaży grupy w 2022 r. Dziś rano spółka podała, że cel ten może zostać zrealizowany szybciej – już w 2020 r.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5 844,7 mln zł w 2019 r.