Prezes Prime Car Management w raporcie rocznym potrzymał gotowość wypłaty znaczącej dywidendy. Zgodnie z obecną polityką dywindendową, zarząd będzie wnioskował o przeznaczenie dla akcjonariuszy kwoty na poziomie 100 proc. skonsolidowanego zysku netto osiągniętego w 2015 roku przez spółkę, który wyniósł 38,7 mln zł. Przy założeniu maksymalnej wypłaty na jedną akcję dałoby to 3,25 zł i stopę 9,1 proc. W zeszłym roku spółka przeznaczyła na dywidendę 5,26 zł, co zaowocowało ponad 10-proc. stopą.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom PCM
W 2015 r. przychody grupy spadły w ujęciu r/r o 5,3 proc. do 522,5 mln zł. Zysk netto spadł o 38 proc. do 38,7 mln zł. Spółka zrealizowała plan w zakresie dostaw w 118 procentach, finansując 10.963 aut. W efekcie stan floty był najwyższy od 2010 roku i wyniósł 26.556 pojazdów finansowanych i 839 pojazdów będących w zarządzaniu. Niemniej dobra sytuacja na rynku oznacza jednocześnie coraz większą konkurencję, zwłaszcza cenową. Tak więc mimo rekordowych dostaw samochodów, wartość przychodów spadła. Na koniec grudnia 2015 r. środki pieniężne i ich ekwiwalenty stanowiły 6,8 mln zł wobec 12,8 mln zł uzyskanych rok wcześniej.
W poniedziałek akcje spółki zyskują na wartości. W skali ostatnich trzech miesięcy zwyżka na kursie sięga 13 proc. Natomiast w skali 12 miesięcy mamy przecenę sięgającą 21 proc. Akcje PCM zadebiutowały na giełdzie w kwietniu 2014 roku po cenie 44,05 zł. Obecnie kosztują około 36 zł. Pod koniec stycznia analitycy DM BZ WBK wydali dla spółki rekomendację kupuj z ceną docelową na poziomie 52,50 zł za akcję.