
Przecena na kursie akcji Answear po wynikach za III kwartał
Answear odnotował 8,26 mln zł jednostkowej straty netto w III kw. 2023 r. wobec 1,44 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 2,88 mln zł wobec 14,08 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 273,21 mln zł w III kw. 2023 r. wobec 233,49 mln zł rok wcześniej.
– Za nami bardzo wymagający kwartał, w którym nasze wyniki były pod presją trudnej sytuacji rynkowej i osłabionego popytu konsumenckiego. Dodatkowo pod koniec III kw. pogoda również nam nie sprzyjała. Wrzesień był rekordowo ciepłym miesiącem na rynkach, na których działamy, co oczywiście miało negatywny wpływ na sprzedaż kolekcji jesiennej. Jednak mimo tych wszystkich negatywnych czynników Answear wciąż pozostaje jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion, co potwierdza, że mamy zdrowy i stabilny biznes – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.
W I-III kw. 2023 r. spółka miała 6,61 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 5,3 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 829,62 mln zł w porównaniu z 609,19 mln zł rok wcześniej.
– Dane za 3Q23 oceniamy negatywnie. Sprzedaż jest zbieżna z szacunkami spółki z początku października, jednak spółka przyzwyczaiła do wyraźnie wyższych dynamik r/r. Marża brutto spada 1,5 p.p. rok do roku natomiast marża EBITDA aż 4,7 p.p. Spółka odnotowuje słaby OCF –25 mln zł z czego –29,9 mln zł to ∆ kapitału obrotowego netto. Rośnie dług netto / EBITDA osiągając w 3Q23 4,37x (2,23x wg MSF17) – komentuje Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Po trzech kwartałach Answear wypracował kumulatywnie 38,5 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o 3 proc. rdr. Na poziomie oczyszczonej EBITDA z wpływu zdarzeń jednorazowych oraz wyceny programu motywacyjnego – w wysokości 41,7 mln zł, czyli 5,0 proc. przychodów ze sprzedaży.
– Warto podkreślić, że w III kw. br. nasza rentowność była obciążona kosztami poniesionymi przez markę PRM w związku z otwieraniem nowych rynków, a także kosztami jednorazowymi związanymi z przejęciem. W minionym kwartale, PRM wygenerował 4,8 mln zł ujemnej EBITDA. Mimo obciążenia wyniku i słabszej koniunktury w trzecim kwartale, Answear po dziewięciu miesiącach osiągnął dodatni wynik EBITDA na poziomie 38,5 mln zł, co świadczy o stabilnym wzroście i skuteczności strategii firmy – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.
W III kw. 2023 r. Answear kontynuował strategię poprawy oferty i zwiększenia udziału marek premium w sprzedaży, które na koniec minionego kwartału stanowiły 59 proc. wszystkich marek w ofercie, co stanowi wzrost w porównaniu do 55 proc. odnotowanego rok wcześniej. Ma to bezpośredni wpływ na średnią wartość zamówienia, która wzrosła do 338 zł.
Po trzech kwartałach br. nowe rynki odpowiadały za blisko 10 proc. sprzedaży. Szczególnie warto podkreślić bardzo dobre wyniki na rynku ukraińskim, gdzie Answear, po wznowieniu sprzedaży, szybko stał się liderem w sektorze e-commerce fashion. Spółka została uhonorowana drugi rok z rzędu prestiżowymi nagrodami dla najlepszego odzieżowego sklepu internetowego oraz najlepszego sklepu multibrandowego w 2023 r. W ostatnich dniach Answear poinformował o wejściu na rynek włoski, jest to 12 rynek, na którym działa Spółka i pierwszy w regionie Europy Zachodniej.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.