
Przychody TIM wzrosły wstępnie o 5,6 proc. r/r do 116,04 mln zł w czerwcu
Szacowana sprzedaż online realizowana samodzielnie przez klientów osiągnęła w czerwcu 2022 r. 76,21 mln zł, tj. o 0,4 proc. mniej niż rok wcześniej, a po sześciu miesiącach 2022 r. szacowane przychody z kanału e-commerce wyniosły 512,38 mln zł (wzrost o 27 proc. r/r).
– Szacowane przychody ze sprzedaży w czerwcu 2022 roku utrzymały się na poziomie z kwietnia i maja. Z jednej strony to dowód na to, jak silny jest ‚efekt marca’, gdy inwazja na Ukrainę zaowocowała dużą niepewnością i rekordową sprzedażą. Klienci wciąż korzystają z marcowych ‚zapasów’. Z drugiej strony, widać, że ich decyzje zakupowe cechuje duża ostrożność wynikająca z sytuacji makroekonomicznej. Z kolei ponad 739 mln zł, które przyniosło I półrocze 2022 roku, to niemal tyle, ile wyniosły przychody TIM-u ze sprzedaży zaledwie trzy i pół roku wcześniej, po całym 2018 roku (751,5 mln zł). To dla nas potwierdzenie, że klienci wybierają TIM z uwagi na najszerszą i dostępną od ręki ofertę na rynku, za co niezmiernie dziękuję – skomentował prezes Krzysztof Folta, cytowany w komunikacie.
TIM jest największym dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. Spółka powstała w 1987 r. we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na GPW. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 314,35 mln zł w 2021 r.