Render Cube to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r., zatrudniające kilkanaście osób. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracą z m.in. CD Projektem, Techlandem, Platige Image czy Creepy Jar. W ostatnich latach spółka skupia się na produkcji własnych tytułów, wydawanych na platformach PC.
Render Cube jest autorem jednego z największych komercyjnych sukcesów ubiegłego roku w branży gier. Medieval Dynasty, który został udostępniony w formule early access 17 września 2020 roku, sprzedał się do tej pory w ponad 600 tys. egzemplarzy. To unikatowa produkcja, która łączy w sobie najlepsze cechy z takich popularnych gatunków jak survivale, symulatory, RPG i strategie. Gra została bardzo entuzjastycznie przyjęta zarówno przez krytyków jak i graczy, zebrana dotąd ilość ocen na platformie Steam wynosi ponad 17 tys., dając łączny wynik na poziomie 92 proc. pozytywnych komentarzy. W tym roku planowana jest premiera pełnej wersji gry, a w 2022 r. edycja konsolowa oraz wersja na gogle VR. Wydawca gry Toplitz Productions zawarł także umowę z Microsoftem na udostępnienie gry w Game Pass for PC.
– Umowę z Microsoftem uważamy za ogromny sukces studia Render Cube. Dołączyliśmy do grona takich studiów jak 11 bit czy Bloober Team, których gry This War of Mine i The Medium znajdują się w tej usłudze. Osiągnęliśmy to w dodatku z grą, która ciągle jest jeszcze przed swoją właściwą premierą, ponieważ znajduje się obecnie w early access. Wierzymy w sukces gry Medieval Dynasty oraz jej dobrą sprzedaż, a umowa z Microsoftem to dla nas przede wszystkim szereg korzyści – powiedział Damian Szymański.
– Obejmuje ona zarówno wersję PC Medieval Dynasty w wersji early access oraz 1.0, a także przyszłą wersję konsolową. Do Render Cube trafi z tego tytułu ok. 6 mln zł. Wyłączność dla Microsoftu dotyczy wyłącznie gry na platformach streamingowych, co oznacza, że możemy wydać na konsole równocześnie wersję Xbox oraz PlayStation, a także edycje pudełkowe – dodał.
W lipcu br. spółka wystartowała z emisją na platformie CrowdConnect. Oferta jest podzielona na dwie transze. Pierwsza obejmująca 12.950 akcji po cenie emisyjne 150 zł, skierowana do większych inwestorów indywidualnych, sprzedała się niemal na pniu. Z kolei we wtorek o godz. 10:00 ruszyły zapisy w transzy dedykowanej inwestorom detalicznym. W puli jest 12.950 akcji po 150 zł za sztukę. W sumie Render Cube chce pozyskać 3,9 mln zł, które przeznaczy na rozbudowę studia animacji i muzyki, zatrudnienie dodatkowych programistów z doświadczeniem w pracach nad grami wieloosobowymi oraz na utworzenie drugiego, równolegle pracującego zespołu, koncentrującego się na rozszerzeniach do gry Medieval Dynasty w formie DLC.
– Jako studio bardzo zależy nam na jakości naszych produkcji, dlatego widzimy dużą korzyść z utworzenia profesjonalnego miejsca do sesji Motion Capture. To podniesie znacząco aspekt animacji w naszych obecnych i przyszłych tytułach.
W procesie oferty akcji spółkę wspiera Dom Maklerski INC. Za późniejsze wprowadzenie akcji do obrotu odpowiadać będzie INC SA. Spółka w 2020 r. osiągnęła 7,5 mln przychodu, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. Render Cube planuje zadebiutować na NewConnect w II połowie 2021 roku.
– Zależało nam na sprawnym dołączeniu do spółek notowanych na rynku, dlatego zdecydowaliśmy się na NewConnect. Docelowo, na pewno jesteśmy zainteresowani głównym parkietem GPW w Warszawie, natomiast potrzebujemy czasu na przeanalizowanie wszystkich dodatkowych wymogów prawnych, tak aby jak najlepiej przygotować się do tego procesu oraz nowych regulacji, których będziemy musieli przestrzegać. W chwili obecnej nasze siły skupiamy przede wszystkim na premierze pełnej wersji tytułu Medieval Dynasty – powiedział Damian Szymański.