RetroCegła.pl to działająca od 2014 r. marka. Firma działa w obszarze naturalnych dekoracji ściennych i elewacyjnych. W tym czasie zbudowała w Polsce pozycję lidera rynku płytek wykonywanych ze starych cegieł, pozyskanych z historycznych budynków. Produkty marki retrocegla.pl trafiły już do ponad 10 tys. inwestycji, głównie w Polsce, ale także w Niemczech, Czechach, Szwecji, Austrii, Szwajcarii, Francji, Belgii, Holandii, Irlandii, Wielkiej Brytanii, a nawet Japonii.
– Jesteśmy producentem wyrobów wysokiej jakości. Nasze ceny nie należą do najniższych. Filozofia sprzedaży produktów z betonu jest identyczna. Konkurencja na tym rynku, to w większości firmy które sprzedają swoje produkty głównie w marketach budowlanych. Duża ilość, ale mała marża. Nie będę tutaj komentował ani oceniał designu czy estetyki tych produktów. My chcemy konkurować jakością, a nie ilością. My swoją sprzedaż na wszystkich rynkach chcemy prowadzić poprzez e-commerce (tak jak to robimy od lat), lokalnych architektów, projektantów wnętrz, deweloperów czy firmy budowlane – powiedział Sebastian Pawełczyk.
– Nawiązujemy współpracę z firmami rozbiórkowymi z całej Polski, które prowadzą prace rozbiórkowe obiektów, oczyszczając i paletując cegłę. Transport jest operowany już przez nas za pośrednictwem firm spedycyjnych – dodał Konrad Pawełczyk.
Retro SA doszło do momentu, w którym wcześniejszy, przemysłowy start-up, stał się skalowalnym biznesem, gotowym do ekspansji. Spółka z emisji akcji planuje pozyskać około 4 mln zł, które przeznaczy na robotyzację linii produkcyjnej i rozwój swojej sieci sprzedaży na rynkach zagranicznych.
– Nasz plan zakłada zintensyfikowanie działań sprzedażowych od razu po zakończeniu emisji. Automatyzacja/robotyzacja obecnych procesów zajmie ok. pół roku. Otwarcie nowej linii do wyrobów z betonu zajmie ok. 9 miesięcy. W międzyczasie jesteśmy przygotowani nawet na 3-krotnie zwiększenie bieżącej produkcji, poprzez przejście na pracę 3-zmianową. To oczywiście będzie wymagało powiększenia zespołu produkcyjnego, zanim się nie zrobotyzujemy w te kilka miesięcy. Te osoby zostaną później przeniesione do pracy na naszej nowej linii do betonu – powiedział Konrad Pawełczyk.
Spółka wycenia się nieco ponad 11 mln zł i jeszcze w tym roku chce zadebiutować na NewConnect. Wniosek o dopuszczeni do obrotu ma zostać złożony niezwłocznie po zarejestrowaniu akcji serii B przez KRS. Dotychczasowi akcjonariusze zawarli umowy lock up na 18 miesięcy liczonych od dnia debiutu na NC.
– Umowa lock up jest zawarta na 18 miesięcy, liczonych od dnia debiutu na NC. Kara wynosi 200 proc. iloczynu (cena x liczba) sprzedanych akcji (…) Nie planujemy sprzedaży swoich akcji. Dążymy do notowania akcji spółki w alternatywnym systemie obrotu, aby każdy zainteresowany mógł nimi obracać – powiedział Sebastian Pawełczyk.
Oferta publiczna akcji serii B Retro obejmuje 45 tys. sztuk papierów wartościowych, po cenie emisyjnej 89 zł. Spółka planuje jeszcze w tym roku zadebiutować na NewConnect. Zapisy na akcje przyjmowane są do 13 maja 2021 roku przez Prosper Capital Dom Maklerski oraz Dom maklerski Noble Securities.
Środki pozyskane z oferty publicznej akcji serii B zostaną przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z dalszym rozwojem działalności spółki, w szczególności z:
- Automatyzacją i robotyzacją procesu produkcji płytek dekoracyjnych ze starej cegły rozbiórkowej.
- Zakupem i uruchomieniem zautomatyzowanej linii do produkcji okładzin ścienno-elewacyjnych wykonywanych z betonu.
- Rozwojem kanałów sprzedaży, w tym powołanie dystrybucyjnej spółki zależnej w Niemczech.