
Sprzedaż Grupy Żabka wyniosła wstępnie 6 889 mln zł w IV kw. 2024 r.
W ramach skonsolidowanej sprzedaży wyniki Żabka Polska wyniosły 6 564 mln zł, a Nowe Silniki Rozwoju odnotowały 325 mln zł w IV kw. 2024 r. oraz – odpowiednio – 26 167 mln zł i 1 114 mln zł w całym 2024 r.
– Wzrost sprzedaży LFL za cały rok 2024 osiągnął poziom 8,3 proc., nieznacznie powyżej środka planowanego przedziału (7,5-9 proc.) i był napędzany zrównoważonym wzrostem wolumenów oraz wartości koszyka na przestrzeni 2024 roku. […] Ostatni kwartał roku przyniósł dalszy wzrost sprzedaży porównywalnej sklepów Żabka Polska, który osiągnął poziom 7,1 proc. i był o 1,1 pkt proc. wyższy niż w trzecim kwartale 2024. Czynnikami wspierającymi wzrost sprzedaży były m. in. wdrożenie formatu Żabka Café 2.0 w 8 275 punktach (na koniec września 2024 r. było to 6 918 punktów) oraz zróżnicowana oferta produktowa – czytamy w komunikacie.
W 2024 r. Grupa Żabka otworzyła 1 166 nowych sklepów, z czego 60 w Rumunii, tym samym powiększając swoją sieć do 11 069 punktów sprzedaży na dzień 31 grudnia 2024 r. W IV kw. Grupa otworzyła 169 nowych sklepów.
Grupa Żabka oczekuje skoryg. marży EBITDA za IV kwartał podobnej w ujęciu r/r
Grupa Żabka oczekuje, że skonsolidowana skorygowana marża EBITDA za IV kwartał 2024 r. osiągnie wielkość zbliżoną do odnotowanej w analogicznym okresie 2023 r. W związku z tym podtrzymuje oczekiwania zakładające poprawę marży na poziomie bliskim górnej granicy docelowego przedziału 12-13 proc. w perspektywie średnioterminowej.
– Oczekujemy, że skonsolidowana skorygowana marża EBITDA za IV kwartał 2024 r. osiągnie wielkość zbliżoną do odnotowanej w analogicznym okresie 2023 r. W związku z tym podtrzymujemy nasze oczekiwania podane przy okazji IPO spółki, zakładające poprawę marży na poziomie bliskim górnej granicy docelowego przedziału 12-13 proc. w perspektywie średnioterminowej. Jak wcześniej informowaliśmy, Grupa spodziewa się także przyspieszenia wzrostu skonsolidowanej skorygowanej marży EBITDA w całym 2024 r. dzięki stabilizacji kosztów energii oraz rosnącym efektom skali – czytamy w komunikacie.
– Żabka podtrzymuje oczekiwania podane przy okazji IPO spółki, zakładające poprawę marży na poziomie bliskim górnej granicy docelowego przedziału 12–13 proc. w perspektywie średnioterminowej. Grupa spodziewa się także przyspieszenia wzrostu skonsolidowanej skorygowanej marży EBITDA w całym 2024 r. dzięki stabilizacji kosztów energii oraz rosnącym efektom skali – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience działającą na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano. Grupa dysponuje również ofertą cyfrową. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2024 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.