PARTNER SERWISU
rqqjacgq

Tąpnięcie na kursie akcji 4Fun Media po publikacji wyników za I kwartał 2019 r.

Omawiane walory:

4fun Media odnotowało 0,17 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2019 r. wobec 1,35 mln zł zysku rok wcześniej. Kurs akcji spółki spada o ponad 18 proc.

Fot. 4fun Media

Strata operacyjna wyniosła 0,4 mln zł wobec 1,73 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 0,75 mln zł wobec 2,4 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 12,89 mln zł w I kw. 2019 r. wobec 11,4 mln zł rok wcześniej.

– Wzrost przychodów w raportowanym okresie był możliwy głównie dzięki rosnącej sprzedaży reklam zewnętrznych (wzrost o 27 proc.), utrzymaniu poziomu przychodów agencji reklamowej, a także pojawieniu się nowych źródeł przychodu (sprzedaż towarów za pośrednictwem Internetu, działalności produkcyjnej i działalności portali internetowych na łącznym poziomie 1.689 tysięcy złotych), co było możliwe dzięki postępującej dywersyfikacji źródeł przychodu oraz inwestycji w nowe segmenty działalności – czytamy w raporcie.

>> Szyby wyblakłe od telewizorów i nie tylko – omówienie sprawozdania finansowego 4FUN Media po 4 kw. 2018 r.

Głównym źródłem przychodów w okresie trzech miesięcy 2019 roku była sprzedaż reklam telewizyjnych, która w raportowanym okresie wyniosła 3,99 mln zł, niższa niż rok wcześniej o 26 proc. Stanowiła ona 30,9 proc. całości sprzedaży grupy kapitałowej (w porównywalnym okresie było to odpowiednio 47,2 proc.), co świadczy o postępującej z roku na rok istotnej dywersyfikacji przychodów 4fun Media.

– Niższa sprzedaż reklam telewizyjnych w 2019 roku była spowodowana przede wszystkim niższą oglądalnością kanałów należących do 4fun Media (r/r o 0,16 pkt proc.). Biorąc to pod uwagę, zarząd spółki przyjął plan restrukturyzacji kosztów w tym segmencie, co powinno przełożyć się na poprawę rentowności w kolejnych kwartałach – czytamy dalej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I kw. 2019 r. wyniosła 0,15 mln zł wobec 0,62 mln zł zysku rok wcześniej.

Grupa 4Fun Media jest firmą działającą na rynku telewizyjnym i mediów cyfrowych ze szczególnym uwzględnieniem rynku telewizji tematycznych. 4Fun Media jest interaktywną platformą telewizyjną, dystrybuującą treści wideo poprzez telewizję, telefonię komórkową, platformy IPTV, internet oraz autorskie rozwiązania typu second screen (aplikacja 4Fun App). Do grupy kapitałowej 4fun Media S.A. należą tematyczne kanały telewizyjne 4Fun.tv, 4Fun Dance oraz Gold Hits, spółka Program – dystrybutor tematycznych programów telewizyjnych i treści multimedialnych w różnych formatach, pierwsza hybrydowa agencja reklamowa w Polsce – Bridge 2 Fun Sp. z o.o. oraz największa sieć Digital Signage w Polsce – Screen Network Sp. z o.o. Skonsolidowane przychody wyniosły 60,93 mln zł w 2018 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Grupa 4fun Media zanotowała rekordowy wzrost przychodów

    Przychody 4fun Media, spółki która jest w trakcie zmiany nazwy na Digital Network, wzrosły w lutym o 52 proc. r./r. W przypadku spółki Screen Network, odpowiedzialnej za 90 proc. sprzedaży, wzrost był jeszcze wyższy i wyniósł 54 proc. r./r. Od początku 2022 roku łączna sprzedaż na poziomie grupy kapitałowej wzrosła o 40 proc., natomiast jej lider - Screen Network - odnotował wzrost wynoszący 44,5 proc.

  • Meksyk i Chiny psują nastroje na giełdach

    Ponownie zaczerwieniło się na giełdach. Tym razem z winny Trumpa i słabych danych z Chin. W Warszawie też przeważają spadki, ale indeksowi WIG20 udaje się utrzymać powyżej 2.200 pkt.

  • 4fun Media skupiła ponad 17 tys. akcji własnych

    4fun Media w ramach prowadzonego programu skupu akcji własnych, rozpoczętego 5 października 2018 r., nabyła łącznie 17.165 sztuk akcji własnych, stanowiących 0,4 proc. kapitału zakładowego spółki i dających 0,4 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy.

  • 4fun Media przystąpił do negocjacji zakupu 51 proc. udziałów w naEKRANIE.pl

    Giełdowa grupa medialna przystąpiła do negocjacji w sprawie zakupu pakietu kontrolnego w spółce będącej właścicielem serwisu internetowego naekranie.pl. Biegły rewident na zlecenie 4fun Media oszacował metodą zdyskontowanych przepływów pieniężnych wartość całej firmy na 5,4 mln zł.

  • 12 najciekawszych propozycji dywidendowych maja

    Z tygodnia na tydzień rośnie lista spółek chętnych do podzielenia się ubiegłorocznym zyskiem. W pierwszej połowie maja swoje plany w tym zakresie przedstawiło ponad 40 spółek z warszawskiego rynku. Wśród najnowszych propozycji jest garść ofert z dwucyfrową stopą dywidendy.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat