
Maciej Zużałek, CEO Ten Square Games. Źródło: mat. prasowe
Zysk operacyjny wyniósł 72,69 mln zł wobec 166,22 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 112,01 mln zł wobec 177,57 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wyniosła 140,85 mln zł wobec 234,18 mln zł rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 538,56 mln zł w 2022 r. wobec 634,05 mln zł rok wcześniej.
– Wpływ negatywnych zjawisk rynkowych był najbardziej widoczny w wynikach grupy w drugim kwartale 2022 roku. Dzięki zdecydowanym działaniom optymalizacyjnym odbudowaliśmy wyniki grupy w trzecim kwartale i utrzymaliśmy je na stabilnym poziomie w ostatnim kwartale 2022 roku, zarówno na poziomie płatności od użytkowników, jak i wyniku adjusted EBITDA. W rezultacie zamknęliśmy 2022 rok wynikami niższymi niż w rekordowym 2021 roku. Płatności użytkowników gier osiągnęły 542 mln zł, skorygowana EBITDA 140,8 mln zł, a środki pieniężne na koniec roku wyniosły 126,6 mln zł, zapewniając nam mimo cięższych warunków rynkowych stabilność finansową – napisał prezes Maciej Zużałek w liście do akcjonariuszy.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 55,25 mln zł wobec 138,26 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Ten Square Games jest producentem gier mobilnych w modelu free-to-play. Posiada studia we Wrocławiu, Warszawie, Berlinie i Bukareszcie, a także studio zależne Rortos w Weronie. Ma również pakiet mniejszościowy w krakowskim studio Gamesture. W portfolio grupy znajdują się m.in. „Fishing Clash” – jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D, „Hunting Clash” – realistyczny symulator polowania, a także „Airline Commander” – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symulator lotów. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.