
Ten Square Games nie podjął decyzji ws. dywidendy, chce skupić się m.in. na M&A
– Zarząd wcześniej rekomendował wypłatę dywidendy stanowiącej równowartość ok. 70% skonsolidowanego zysku netto. W obecnej sytuacji musimy powiedzieć wprost, że decyzja w sprawie wypłaty dywidendy nie została podjęta. Warto zauważyć, że każde odpowiedzialne spółki w obecnej sytuacji starają się zostawiać pieniądze w spółce. W maju będzie ostateczna decyzja walnego, ale w dzisiejszych czasach bezpieczeństwo finansowe jest bardzo istotne – powiedział Pernal podczas wideokonferencji.
W związku z rozwojem epidemii na świecie spółka notuje turbulencje na rynku reklamy.
– Widzimy wycofywanie budżetów reklamowych na platformach internetowych innych spółek i jest miejsce na naszą reklamę. Monitorujemy sytuację i staramy się wykorzystywać pewne okazje, ale robimy to bardzo ostrożnie. Dopiero, jak zobaczymy wyniki marca i kwietnia, wtedy będziemy mogli więcej powiedzieć, co się dzieje w tym segmencie i jakie są trendy – powiedział wiceprezes.
– W tej chwili mamy 3 gry w soft launchu i prace nad nimi trwają. Poszerzamy zakres w soft launchu, z czasem także rozszerzymy na większą liczbę rynków, W 2020 r. chcemy, aby jeden doczekał się ‚globala’. Wskazana jest cierpliwość, ale za chwilę dołączy do nich 4 i 5 produkt. Jak na razie z tych 3 jesteśmy umiarkowanie zadowoleni – dodał Pernal.
Wcześniej spółka podała, że w IV kw. 2019 r. uruchomiła w fazie soft launch na Androidzie trzy nowe gry – dwie gry kobiece: „Flip This House” i „SoliTales” oraz nową grę myśliwską – „Hunting Clash”, bazującą na doświadczeniach outdoorowo-symulacyjnych i związanych z mechaniką gry „Fishing Clash”.
Wiceprezes przyznał także, że spółka pozostaje zainteresowana akwizycjami na rynku.
– Jesteśmy gotowi do akwizycji, ale czy to będą grupy projektowe czy spółki to jeszcze zobaczymy. Nie możemy jeszcze mówić o wartości potencjalnych przejęć. Na pewno nie ograniczamy się jedynie do rynku polskiego, choć możemy powiedzieć, że rynek europejski jest nam bliższy – dodał prezes.
Dodał, że w związku z epidemią spółka przygotowuje się do pakietu działań, który będzie składał się z kilkuelementowej strategii.
– Sens jest taki, aby pomagać, a mniej mówić. Będziemy z pewnością starać się pomóc szpitalom czy przychodniom, a także lokalnemu biznesowi – zapowiedział prezes.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.