
Ten Square Games ze spadkiem zysków i przychodów w III kwartale
Zysk operacyjny wyniósł 21,64 mln zł wobec 31,19 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA w III kw. br. wyniósł 25,72 mln zł wobec 34,5 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 34,98 mln zł wobec 54,85 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 132,91 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 147,95 mln zł rok wcześniej.
– Skorygowana EBITDA za trzeci kwartał 2022 roku wyniosła 35 mln zł i była wyższa o 6,5 mln zł (tj. 23 proc.) od wyniku osiągniętego w drugim kwartale 2022 roku. Poprawa wyniku to rezultat lepszego performancu głównych gier grupy (‚Fishing Clash’ i ‚Hunting Clash’) oraz normalizacja bazy kosztowej – czytamy w raporcie.
Flagowy tytuł studia – Fishing Clash – wygenerował niemal 88,8 mln zł płatności.
– Wprowadzone w grze zmiany, poprzez poprawę parametrów zachowań graczy, pozwoliły także na ponowne zwiększenie budżetów marketingowych, które to w trzecim kwartale osiągnęły poziom 18,8 mln zł. Baza użytkowników także uległa poprawie i wróciła do poziomu ok. 2,5 mln aktywnych graczy miesięcznie, co jest wynikiem zbliżonym do końcówki 2021 roku – czytamy również.

Miesięczna analiza płatności i kosztów marketingowych. Źródło: Spółka
Kolejny tytuł grupy – gra „Hunting Clash” po słabszym II kwartale również odnotowała wzrost płatności w III kwartale 2022 roku wynoszący 30 proc. k/w. W tym samym okresie wydatki marketingowe wzrosły o niemal 24 proc. osiągając poziom 12,7 mln zł.
Spółka dodała, że w 2022 roku do płatności grupy dokładają się także gry przejętej w lipcu 2021 roku spółki Rortos, z czego dwa główne tytuły – „Airline Commander” i „Real Flight Simulator” wygenerowały 21,7 mln zł.
– Wieloletnie gry grupy z segmentu Evergreen – ‚Let’s Fish’ i ‚Wild Hunt’ generują dla grupy stabilny, przewidywalny poziom płatności ok. 5 mln zł kwartalnie. Gry te są utrzymywane niewielkim zespołem produktowym, natomiast nie są już wspierane budżetami marketingowymi – czytamy również.

Źródło: Spółka
Spółka zaznacza, że z powodu wojny w Ukrainie na początku marca 2022 roku grupa zablokowała dystrybucję, marketing oraz możliwość płacenia we wszystkich kluczowych grach grupy na terytorium Rosji i Białorusi.
– Udział rynku rosyjskiego (rynek białoruski jest pomijalny z perspektywy grupy) w płatnościach 2021 roku wyniósł ok. 5,3 proc. – w tym ok. 6,5 proc. dla gry ‚Fishing Clash’ i 2,5 proc. dla gry ‚Hunting Clash’. Zamknięcie rynku miało bezpośredni wpływ na spadek płatności, ale także pośredni efekt na aktywność graczy wewnątrz tzw. klanów. Wykluczenie rosyjskich użytkowników spowodowało rotacje graczy wewnątrz klanów i tymczasowe zaburzenie ich zaangażowania w grę (np. dobre klany z dużym udziałem rosyjskich graczy automatycznie bardzo osłabiły się w rankingach, demotywując pozostałych graczy do rozgrywki) – napisano też w raporcie.
W I-III kw. 2022 r. spółka miała 59,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 110,87 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 407,39 mln zł w porównaniu z 486,95 mln zł rok wcześniej.
Zysk EBITDA w I-III kw. br. wyniósł 87,49 mln zł wobec 134,79 mln zł zysku rok wcześniej, zaś skorygowany zysk EBITDA wyniósł odpowiednio: 105,56 mln zł wobec 166,82 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Ten Square Games jest producentem gier mobilnych w modelu free-to-play. Posiada studia we Wrocławiu, Warszawie, Berlinie i Bukareszcie, a także studio zależne Rortos w Weronie. Ma również pakiet mniejszościowy w krakowskim studio Gamesture. W portfolio grupy znajdują się m.in. „Fishing Clash” – jeden z najpopularniejszych na świecie symulatorów wędkarstwa 3D, „Hunting Clash” – realistyczny symulator polowania, a także „Airline Commander” – jeden z najbardziej rozpoznawalnych symulator lotów. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.