ktsulbuz
Advertisement
PARTNER SERWISU
rtgshbao

Udane łowy Ten Square Games. Kwartalne zyski urosły o 50 proc. r/r

Omawiane walory:

Ten Square Games rozpoczął 2021 rok mocnym akcentem. W pierwszych trzech miesiącach wrocławski producent gier zwiększył zyski o 50 proc. r/r, a przychody o ponad 80 proc.

Ten,Square,Games,wyniki,2020,gry

Maciej Zużałek, CEO Ten Square Games.

W I kwartale Ten Square Games odnotował 52,68 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 35,34 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 55,92 mln zł wobec 37,56 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 56,86 mln zł wobec 38,25 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA – odpowiednio: 65,12 mln zł wobec 38,62 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży urosły w ujęciu rocznym o 83 proc. do 174,11 mln zł.

– W I kw. 2021 r. płatności wyniosły 169,2 mln zł i były o 78 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Głównym powodem tego wzrostu był tytuł ‚Fishing Clash’, dla którego płatności były wyższe o 47 mln zł, to jest 55 proc. Dodatkowym istotnym czynnikiem decydującym o wzroście płatności była globalna premiera w III kw. 2020 r. gry ‚Hunting Clash’ – przychody z niej wyniosły w I kw. 2021 r. 26,8 mln zł. W porównaniu do IV kw. 2020 r., płatności były niższe o 6 proc., głównie w wyniku zmniejszonych wpływów z gry ‚Fishing Clash’ – wpływ spadku przychodów z tego tytułu był jednak w dużej mierze kompensowany wzrostem o 14,5 mln zł płatności w grze Hunting Clash – czytamy w raporcie.

➡ Obejrzyj zapis debat z konferencji Gaming na giełdzie VI ➡  Za darmo i bez rejestracji ➡  Sprawdź!

Starsze tytuły, czyli „Let’s Fish” oraz „Wild Hunt” wygenerowały płatności odpowiednio o 9 proc. i 3 proc. większe niż w I kw. 2020 r. oraz o 3 proc. i 3 proc. mniejsze niż w IV kw. 2020 r., podano.

– Gra ‚Wild Hunt’ nie była w I kw. 2020 r. wspierana budżetami marketingowymi, ruch był zatem generowany organicznie, a wzrost przychodów jest natomiast związany z wprowadzeniem nowych eventów i optymalizacją parametrów gry – czytamy także.

Koszty wytworzenia sprzedanych usług obejmują głównie wynagrodzenia pracowników i współpracowników spółki.

– Wzrost kosztów w I kw. 2021 wynika ze zwiększenia poziomu zatrudnienia w porównywanych okresach. W korelacji z rosnącymi względem I kw. 2020 r. przychodami, zwiększeniu uległa także kwota kosztów sprzedaży. W tej pozycji Grupa prezentuje przede wszystkim prowizje dla sklepów mobilnych oraz nakłady marketingowe. Koszty kampanii marketingowych wzrosły o kwotę 21 mln zł głównie ze względu na mającą miejsce w III kw. 2020 r. globalną premierę gry ‚Hunting Clash’ – wydatki marketingowe na ten tytuł wyniosły 17,4 mln zł. Wydatki na grę ‚Fishing Clash’ były o wyższe o kwotę 4,3 mln zł. W porównaniu z kolei do IV kw. 2020 r., koszty pozyskania płatnych użytkowników wzrosły o 7,8 mln zł, za co odpowiada gra ‚Hunting Clash’ (wzrost o 9,5 mln zł) – czytamy także.

Według spółki, wzrost kosztów ogólnego zarządu w 2021 roku spowodowany jest dalszym wzmocnieniem struktur firmowych – rozbudową działów ogólnofirmowych oraz zwiększeniem kosztów utrzymania biura.

– Dodatkowo, należy wspomnieć, że koszty ogólnego zarządu w I kw. 2021 r. zawierają kwotę 7,3 mln zł związaną z niegotówkowym programem motywacyjnym opartym o akcje (I kw. 2020: 0,1 mln zł), zatem przy wyłączeniu tych kosztów koszty ogólnego zarządu wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o kwotę 1,1 mln zł – czytamy dalej.

W I kw. 2021 grupa odnotowała także dodatnie różnice kursowe w wysokości 2,6 mln zł w porównaniu do 1,7 mln w analogicznym okresie poprzedniego roku, co jest głównie związane z wyceną bilansową środków pieniężnych i rozrachunków na 31 marca 2021 roku.

– Wszystkie omówione powyżej czynniki przełożyły się na istotny wzrost wyniku netto, który to za I kw. 2021 wyniósł 52,7 mln zł i był o 17,3 mln zł (to jest o 49 proc.) wyższy w porównaniu do I kw. 2020 r. Z kolei podstawowy miernik wyników używany przez Grupę, czyli skorygowana EBITDA, wyniósł 65,1 mln zł i był wyższy o 26,5 mln zł (to jest 69 proc.) niż w analogiczny kwartale roku ubiegłego – podsumowano.

➡ Skorzystaj z promocji dla czytelników portalu, dzięki której nie poniesiesz opłaty za niskie wpłaty w Finax ➡ Oferta ważna tylko do końca maja!

Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Ten Square Games zwiększa zysk netto do 47,4 mln zł w I połowie 2025 roku

    Ten Square Games poprawiło wynik netto r/r, mimo spadku przychodów i niższych płatności w grach. Spółka wskazuje na efekty dyscypliny kosztowej i korzystne księgowania.

  • Ten Square Games udostępnił swoją trzecią grę łowiecką ‚Trophy Hunter’

    Ten Square Games (TSG) udostępnił na największych światowych rynkach grę "Trophy Hunter", opartą na modelu free-to-play z mikropłatnościami i reklamami typu rewarded video. Strategia rozwoju zakłada stopniowe rozbudowywanie tytułu w kolejnych okresach, czemu towarzyszyć będzie weryfikacja możliwości skalowania gry na rynku światowym.

  • Analiza Ten Square Games: Czy spółka odzyska zaufanie inwestorów?

    Po trudnym 2024 roku Ten Square Games stara się odbudować swoją pozycję i poprawić efektywność kluczowych produktów. Wyniki finansowe za I kwartał 2025 r. pokazują istotne zmiany – nie tylko w strategii pozyskiwania graczy, ale też w podejściu do kosztów, rozwoju nowych tytułów i komunikacji z rynkiem.

  • Ten Square Games miało 27,5 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    Ten Square Games odnotowało 27,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 17,94 mln zł zysku rok wcześniej.

  • 4 ciekawe roszady na majowej liście top picks DM BOŚ

    W majowym raporcie analitycy DM BOŚ wprowadzili kilka zmian w gronie top picks. Kluczową nowością jest pojawienie się PKO BP na liście długich pozycji. Z zestawienia ulubionych spółek wypadły natomiast walory Santandera, Unimotu i CCC. Zmianie uległa także lista krótkich pozycji.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat