
Maciej Zużałek, CEO Ten Square Games.
W I kwartale Ten Square Games odnotował 52,68 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 35,34 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 55,92 mln zł wobec 37,56 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 56,86 mln zł wobec 38,25 mln zł rok wcześniej, a skorygowana EBITDA – odpowiednio: 65,12 mln zł wobec 38,62 mln zł. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży urosły w ujęciu rocznym o 83 proc. do 174,11 mln zł.
– W I kw. 2021 r. płatności wyniosły 169,2 mln zł i były o 78 proc. wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Głównym powodem tego wzrostu był tytuł ‚Fishing Clash’, dla którego płatności były wyższe o 47 mln zł, to jest 55 proc. Dodatkowym istotnym czynnikiem decydującym o wzroście płatności była globalna premiera w III kw. 2020 r. gry ‚Hunting Clash’ – przychody z niej wyniosły w I kw. 2021 r. 26,8 mln zł. W porównaniu do IV kw. 2020 r., płatności były niższe o 6 proc., głównie w wyniku zmniejszonych wpływów z gry ‚Fishing Clash’ – wpływ spadku przychodów z tego tytułu był jednak w dużej mierze kompensowany wzrostem o 14,5 mln zł płatności w grze Hunting Clash – czytamy w raporcie.
Starsze tytuły, czyli „Let’s Fish” oraz „Wild Hunt” wygenerowały płatności odpowiednio o 9 proc. i 3 proc. większe niż w I kw. 2020 r. oraz o 3 proc. i 3 proc. mniejsze niż w IV kw. 2020 r., podano.
– Gra ‚Wild Hunt’ nie była w I kw. 2020 r. wspierana budżetami marketingowymi, ruch był zatem generowany organicznie, a wzrost przychodów jest natomiast związany z wprowadzeniem nowych eventów i optymalizacją parametrów gry – czytamy także.
Koszty wytworzenia sprzedanych usług obejmują głównie wynagrodzenia pracowników i współpracowników spółki.
– Wzrost kosztów w I kw. 2021 wynika ze zwiększenia poziomu zatrudnienia w porównywanych okresach. W korelacji z rosnącymi względem I kw. 2020 r. przychodami, zwiększeniu uległa także kwota kosztów sprzedaży. W tej pozycji Grupa prezentuje przede wszystkim prowizje dla sklepów mobilnych oraz nakłady marketingowe. Koszty kampanii marketingowych wzrosły o kwotę 21 mln zł głównie ze względu na mającą miejsce w III kw. 2020 r. globalną premierę gry ‚Hunting Clash’ – wydatki marketingowe na ten tytuł wyniosły 17,4 mln zł. Wydatki na grę ‚Fishing Clash’ były o wyższe o kwotę 4,3 mln zł. W porównaniu z kolei do IV kw. 2020 r., koszty pozyskania płatnych użytkowników wzrosły o 7,8 mln zł, za co odpowiada gra ‚Hunting Clash’ (wzrost o 9,5 mln zł) – czytamy także.
Według spółki, wzrost kosztów ogólnego zarządu w 2021 roku spowodowany jest dalszym wzmocnieniem struktur firmowych – rozbudową działów ogólnofirmowych oraz zwiększeniem kosztów utrzymania biura.
– Dodatkowo, należy wspomnieć, że koszty ogólnego zarządu w I kw. 2021 r. zawierają kwotę 7,3 mln zł związaną z niegotówkowym programem motywacyjnym opartym o akcje (I kw. 2020: 0,1 mln zł), zatem przy wyłączeniu tych kosztów koszty ogólnego zarządu wzrosły w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o kwotę 1,1 mln zł – czytamy dalej.
W I kw. 2021 grupa odnotowała także dodatnie różnice kursowe w wysokości 2,6 mln zł w porównaniu do 1,7 mln w analogicznym okresie poprzedniego roku, co jest głównie związane z wyceną bilansową środków pieniężnych i rozrachunków na 31 marca 2021 roku.
– Wszystkie omówione powyżej czynniki przełożyły się na istotny wzrost wyniku netto, który to za I kw. 2021 wyniósł 52,7 mln zł i był o 17,3 mln zł (to jest o 49 proc.) wyższy w porównaniu do I kw. 2020 r. Z kolei podstawowy miernik wyników używany przez Grupę, czyli skorygowana EBITDA, wyniósł 65,1 mln zł i był wyższy o 26,5 mln zł (to jest 69 proc.) niż w analogiczny kwartale roku ubiegłego – podsumowano.
Ten Square Games to jeden z największych w Polsce producentów i wydawców gier mobilnych oraz przeglądarkowych. Spółka została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala – twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl), którzy wprowadzili do niego gry w modelu free-to-play. Spółka zadebiutowała na GPW w maju 2018 r.