Untold Tales to niezależny wydawca gier indie premium na wszystkie platformy sprzętowe – PC oraz konsole Sony, Microsoft i Nintendo, w tym PlayStation 5 i Xbox Series X. Portfolio spółki zawiera gry single-player wyróżniające się głębią opowiadanych historii. Zespół tworzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w branży, pracujące wcześniej w największych polskich markach gamingowych takich jak Techland, CI Games czy GOG.
– Posiadamy kompetencje zarówno z zakresu marketingu jak i publishingu. Natomiast musimy mieć na uwadze, że cały czas rozwijamy nasze portfolio. Tworzymy też własne wewnętrzne narzędzia i wspieramy naszych developerów w prowadzeniu ich komunikacji, z tego powodu zespół wciąż się powiększa. Nie jest to jednak przysłowiowe “puchnięcie”. Zależy nam na stabilnym wzroście firmy – powiedział Maciej Łączny, prezes Untold Tales.
Dotychczas spółka zapowiedziała dystrybucję dwóch tytułów, z czego pierwszy: The Hong Kong Massacre został wydany w grudniu 2020, a drugi: Beautiful Desolation będzie miał premierę w tym miesiącu.
– Spółka Untold Tales wystartowała we wrześniu 2020 roku i pierwsze wydanie gry nastąpiło jeszcze przed końcem roku. Zdawaliśmy sobie sprawę, że The Hong Kong Massacre to tytuł bardziej nastawiony na akcję niż opowiadanie głębokiej historii (ale nie można też powiedzieć, że jest kompletnie pozbawiony fabuły). Gra jednak świetnie sprawdziła się nam w roli debiutu w portfolio: jedna platforma docelowa (Switch) pozwoliła na spokojne przetarcie szlaków, ustawienie i przetestowanie wewnętrznych procesów, pierwsze rekrutacje itp. – powiedział prezes Untold Tales.
Do końca roku Untold Tales planuje wydać jeszcze 3 inne tytuły. W 2022 r. spółka planuje wydać dwa kolejne tytuły.
– Dodatkowo finalizujemy kilka rozmów, więc rok 2022 wydaje się być już w pełni zorganizowany. Mamy też IPO pod koniec tego roku, więc skupiamy się na pracy i patrzymy już w przyszłość na 2023 rok – powiedział prezes Untold Tales.
Finansowanie kolejnych projektów Untold Tales zostało zagwarantowane udaną emisją akcji serii C, w ramach której spółka pozyskała 3,5 mln zł. Spółka chce pojawić się na GPW w przyszłym roku.
– Wiemy, że główny rynek jest bardziej wymagający. Uważamy jednak, że mając na uwadze skalę naszego przedsięwzięcia, wizję i cele, które chcemy realizować – to jedyna droga. NewConnect jest szalenie ciekawym rynkiem, natomiast nie spełnia kryteriów, które sami sobie założyliśmy wewnętrznie. Nie będziemy też ukrywać, że z perspektywy czysto wizerunkowej – dla nas jako spółki – dużo lepiej będziemy się prezentować jako firma obecna na głównym parkiecie, aniżeli NC. Jestem przekonany, że do czasu wejścia na giełdę “wszystkie tryby będą na miejscu, dobrze naoliwione i sprawnie działały” – powiedział prezes Untold Tales.
– Aktualnie planujemy pre-IPO dla 1-2 strategicznych partnerów oraz publiczne IPO z otwartymi zapisami – dodał.