
Fot. Spółka
LPP odnotowało 276 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. roku obrotowego 2024 (luty-kwiecień 2024) wobec 110 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 411 mln zł wobec 231 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 795 mln zł wobec 551 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4306 mln zł w I kw. r.obr. 2024 wobec 3639 mln zł rok wcześniej.
– Skonsolidowane przychody wyniosły w tym czasie 4,31 mld zł i były istotnie (667 mln zł oraz 18,3 proc.) wyższe niż rok wcześniej. Niewątpliwe zauważalne dwucyfrowe wzrosty sprzedaży drugi kwartał z rzędu cieszą. Co ważne obydwa kanały dystrybucyjne (Internet oraz sklepy stacjonarne) rosną na poziomie powyżej 20 proc. Obydwie dynamiki są mocno pozytywne, choć ja szczególnie zwróciłbym uwagę na wzrosty sprzedażowe w kanale internetowym, który w innych spółkach modowych nie zawsze w tym okresie wypadał pozytywnie. Mamy tutaj wzrost o 23,3 proc. do wartości 1,16 mld zł. Jednocześnie ten kanał dystrybucji stanowił 26,9 proc. całkowitej sprzedaży grupy w porównaniu do 25,8 proc. rok wcześniej – czytamy w analizie przygotowanej przez Przemysława Staniszewskiego, analityka StockWatch.pl.

Źródło: Spółka
Więcej o sytuacji fundamentalnej LPP po I kw. 2024/2025 r. dowiesz się z najnowszej analizy: Value for Sinsay – omówienie sprawozdania finansowego LPP po I kw. 2024/2025 r.
W dalszej części analizy znajdziesz omówienie:
- dynamiki przychodów w ujęciu kwartalnym i kanałów dystrybucji
- sprzedaż według marek
- głównych driverów wzrostów grupy LPP
- struktury kosztów
- rentowności handlowej, marży brutto na sprzedaży
- zapasów, należności i zobowiązań
- pozycji gotówkowej
- Rosja vs Hindenburg
- kapitalizacji i atrakcyjności obecnej wyceny