Vivid Games: Jesteśmy jedną z niewielu branż, która nie będzie dotknięta bezpośrednimi konsekwencjami pandemii koronawirusa

Omawiane walory:

Gościem wtorkowego czatu inwestorskiego w StockWatch.pl był prezes bydgoskiej spółki produkującej znane w wielu krajach na świecie gry mobilne. Remigiusz Kościelny podczas spotkania online na gorąco omówił plany rozwoju spółki oraz szczegóły trwającej oferty obligacji.

remigiusz,koscielny,vivid

Remigiusz Kościelny, CEO Vivid Games.

Producenci gier wideo znów są na ustach inwestorów. Branża cyfrowej rozrywki wyrasta na jednego z beneficjentów epidemii koronawirusa, która zmusza miliony ludzi na całym świecie do pozostania w domu. W efekcie wiele firm już od kilku tygodni notuje wzmożone zainteresowanie ich produktami. Vivid Games jest jedną z nich. Bydgoska spółka w lutym zanotowała ponad 100-proc. wzrost m/m przychodów z gry Real Boxing 2.

– Skutkiem ograniczonego dostępu do wielu rozrywek oraz większej ilości wolnego czasu spędzanego w domu jest większa konsumpcja tej rozrywki która jest dostępna – filmów, seriali czy gier. Jesteśmy jedną z niewielu branż, która nie będzie dotknięta bezpośrednimi konsekwencjami pandemii koronawirusa. Od początku lutego obserwujemy 25 proc. globalny wzrost pobrań na całym portfolio, w tym największy ponad 200 proc. w Chinach. Real Boxing 2 wybija się znacząco ponad tą średnią, jednak z przyczyn niezależnych – związanych z usunięciem marki Rocky – co w efekcie jest rezultatem długotrwałym niezależnym od innych czynników – powiedział na czacie inwestorskim w StockWatch.pl Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

Vivid Games nie opublikował jeszcze pełnego sprawozdania finansowego za 2019 r. Na ten moment znane są jedynie szacunkowe dane, zgodnie z którymi spółka wypracowała 0,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto i 12,33 mln zł przychodów ze sprzedaży. Finalne wyniki poznamy 29 kwietnia.

– Trudności, spowodowane w dużej mierze wysokimi kosztami w latach 2016-2018, są już za nami. Przychody ze sprzedaży rosną, a koszty są optymalizowane. W tym roku czeka nas dużo premier gier mobilnych, premiery na platformie Nintendo Switch i PC. Perspektywy rozwoju są coraz szersze, a co ważniejsze już zaczęły się realizować – w 2019 r. wypracowaliśmy 0,6 mln zł zysku netto, jak również zmniejszyliśmy koszty działalności operacyjnej o blisko 20 proc. r/r. – powiedział Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games.

>> Zapis całego spotkania online z prezesem Vivid Games znajdziesz tutaj

W tym roku Vivid Games planuje wydać łącznie 15 gier. 4 pierwsze premiery były już albo odbędą się w najbliższych tygodniach: Gear of Heroes, Juice Farm, Skyward City, Animal Hotel Manager. Bydgoskie studio podpisało również umowy wydawnicze na 4 większe gry mid-core: Amusing Heroes, Smoot: Summer Games, Knights Fight 2 oraz The Cash. Vivid Games korzysta też z opcji portowania gier na platformę Nintendo Switch.

– W tej chwili w sprzedaży od grudnia znajdują się dwie pierwsze gry – jest to Space Pioneer oraz Sheep Patrol. W najbliższych tygodniach do sprzedaży trafią kolejne – Gravity Rider, Pocket Mini Golf oraz Fly Sky High. Na platformę tą trafią również nasze największe produkcje w tym Real Boxing 2, Mayhem Combat oraz Godfire. Przewidujemy, iż w tym roku przychody z Nintendo Switch mogą stanowić około 15 proc. przychodów – powiedział prezes studia.

Remigiusz Kościelny podczas spotkania online z inwestorami dodał, że w chwili obecnej spółka posiada płynność finansową, a rosnąca sprzedaż pokrywa wszystkie bieżące koszty i generuje zyski. Według zapewnień, prognoza zysku netto za 2020 r. w wysokości 3,05 mln jest aktualna.

W ubiegłym tygodniu Vivid Games ruszył z ofertą 2-letnich obligacji z oprocentowaniem stałym 8,5 proc. rocznie. W puli jest do 5.000 obligacji o wartości nominalnej 1.000 zł każda. Celem emisji jest refinansowanie papierów zapadających w maju.

– Planujemy spłacić obligacje ze środków własnych, środków pozyskanych z emisji obligacji serii B, jak również z finansowania dłużnego z banków. Nie jesteśmy jeszcze w połowie zapisów, zapisy nie rozkładają się również równomiernie w czasie, do momentu zakończenia zapisów nie planujemy informować o postępach – powiedział prezes.

Minimalny zapis to 10 obligacji. Termin wykupu papierów ustalono na 17 kwietnia 2022 r. Obligacje zostaną zabezpieczone przez ustanowienie zastawu na majątkowych prawach autorskich do gry Real Boxing 1, weksel in blanco wystawiony przez spółkę oraz oświadczenie spółki o poddaniu się egzekucji. Papiery nie będą wprowadzone do obrotu na Catalyst. Oferującym jest Dom Maklerski Ventus.

– Płynność obligacji serii A pozostawała na niskim poziomie, poza tym wprowadzenie obligacji na rynek Catalyst to dodatkowy, jak pokazuje historia notowań serii A, nieuzasadniony koszt – zaznaczył prezes Vivid Games

Bydgoskie studio nie wyklucza w przyszłości przeprowadzenia emisji akcji. Według prezesa, nie jest to priorytetowy kierunek działania, ale opcja dodruku może się pojawić np. w związku z konwersją obligatariuszy.

Vivid Games działa na rynku gier od 2006 r. Spółka zajmuje się produkcją gier na smartfony i konsole przenośne. Dotychczas najważniejszym tytułem w dorobku firmy jest światowy hit Real Boxing. Vivid Games zadebiutował w 2016 r. na rynku głównym GPW, przenosząc notowania z NewConnect.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

TE ARTYKUŁY NA TEMAT vivid, RÓWNIEŻ MOGĄ CIĘ ZAINTERESOWAĆ
  • Vivid Games miał 0,42 mln zł zysku netto w 2019 r.

    VIVID Games odnotowało 0,42 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2019 r. wobec 5,45 mln zł straty rok wcześniej.

  • Fed zafundował wzrosty na giełdach, w grze Orlen, PKO BP i PZU Wystarczył mały gest ze strony Fed, żeby inwestorzy zapomnieli o strachu przed drugą falą epidemii, a na światowych giełdach ponownie się zazieleniło. GPW nie jest tu wyjątkiem. Akcje PKN Orlen, PKO BP i PZU ciągną warszawską giełdę w górę.
  • Energetyka szaleje, a reszta rynku czeka na Fed

    Koncerny energetyczne drożeją kolejną sesję. Tym razem wspierane przez raport kwartalny Enei. To jednak za mało, żeby pociągnąć w górę indeksy. Giełda w Warszawie czeka na wyniki posiedzenia Fed... i długi weekend.

  • Vivid Games wypracował w maju 3,2 mln zł przychodów ze sprzedaży

    Ponad 11 mln zł przychodów ze sprzedaży i ponad 2 mln zł zysku netto wypracował VIVID Games narastająco na koniec maja bieżącego roku, wynika ze wstępnych wyników finansowych opublikowanych przez spółkę. Bydgoski wydawca i developer przedstawił również zaktualizowaną strategię. Przewiduje ona m.in. powiększanie portfolio o 2-3 wysokiej jakości gry z segmentu mid-core rocznie oraz komercjalizację poza platformami mobilnymi.

  • Vivid Games liczy, że w optymistycznym scenariuszu zrealizuje PPU już we wrześniu

    VIVID Games ocenia, że w optymistycznym scenariuszu przyspieszone postępowanie układowe (PPU) może zakończyć się już we wrześniu, poinformował ISBtech prezes Remigiusz Kościelny. W jego ocenie, portfolio gier ma wysoki potencjał skalowania, a wzrost przychodów wskazuje na "otwartą drogę" do realizacji prognoz finansowych.


Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR