Zysk operacyjny CCC wyniósł 218,1 mln zł wobec 118,3 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.132,6 mln zł w IV kw. 2016 r. wobec 755,4 mln zł rok wcześniej. W całym 2016 r. spółka miała 306,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 259,4 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3.191 mln zł w porównaniu z 2.307 mln zł rok wcześniej.
Po uwzględnieniu przychodów i kosztów finansowych oraz podatku dochodowego zysk netto w 2016 r. wyniósł 316,1 mln zł i był o 21,9 proc. wyższy niż w 2015 r.
– Skorygowany zysk netto jest liczony w oparciu o zysk netto skorygowany o pozycje, które zdaniem zarządu mają charakter jednorazowy i nie są brane pod uwagę przy ocenie wyników oraz podczas podejmowania decyzji – podkreślono w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 56,4 mln zł wobec 288,4 mln zł zysku rok wcześniej.
– Na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych oraz sprzedaż w kanale e-commerce (sprzedaż online grupa realizuje za pośrednictwem spółki zależnej eobuwie.pl SA od stycznia 2016 r.). Ogółem przychody ze sprzedaży detalicznej w 2016 r. stanowiły 85,8 proc. całości sprzedaży od klientów zewnętrznych, przy 5,2 proc. sprzedaży hurtowej, 9 proc. sprzedaży w kanale e-commerce – czytamy w raporcie.
Największym rynkiem sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w 2016 r. wyniósł 61,7 proc. w porównaniu z 65,8 proc. w 2015 r. (spadek udziału wynika z dynamicznej ekspansji na rynkach zagranicznych oraz wprowadzenia nowego kanału dystrybucji). Względem roku poprzedniego, przychody ze sprzedaży do klientów zewnętrznych wzrosły na wszystkich rynkach.
– Grupa utrzymuje wysoką sprzedaż detaliczną na 1 m2 – w 2016 r. sprzedaż ta wyniosła 6,4 tys. zł/m2 (6,4 tys. zł/m2 w analogicznym okresie 2015 r.) przy wzroście średniej powierzchni sklepu CCC o 9,5 proc. do poziomu 535 m2 – czytamy dalej.
Na koniec grudnia 2016 roku sieć sprzedaży grupy obejmowała 862 sklepy CCC.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.