erkcddxy
Advertisement
PARTNER SERWISU
biaylcrn

W IV kwartale 2016 r. grupa CCC zarobiła na czysto blisko 187 mln zł

Omawiane walory:

CCC odnotowało 186,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2016 r. wobec 105,2 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Zysk operacyjny CCC wyniósł 218,1 mln zł wobec 118,3 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.132,6 mln zł w IV kw. 2016 r. wobec 755,4 mln zł rok wcześniej. W całym 2016 r. spółka miała 306,5 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 259,4 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 3.191 mln zł w porównaniu z 2.307 mln zł rok wcześniej.

Po uwzględnieniu przychodów i kosztów finansowych oraz podatku dochodowego zysk netto w 2016 r. wyniósł 316,1 mln zł i był o 21,9 proc. wyższy niż w 2015 r.

– Skorygowany zysk netto jest liczony w oparciu o zysk netto skorygowany o pozycje, które zdaniem zarządu mają charakter jednorazowy i nie są brane pod uwagę przy ocenie wyników oraz podczas podejmowania decyzji – podkreślono w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2016 r. wyniósł 56,4 mln zł wobec 288,4 mln zł zysku rok wcześniej.

Na wzrost sprzedaży zasadniczy wpływ miał rozwój działalności i ekspansja na poszczególnych rynkach detalicznych oraz sprzedaż w kanale e-commerce (sprzedaż online grupa realizuje za pośrednictwem spółki zależnej eobuwie.pl SA od stycznia 2016 r.). Ogółem przychody ze sprzedaży detalicznej w 2016 r. stanowiły 85,8 proc. całości sprzedaży od klientów zewnętrznych, przy 5,2 proc. sprzedaży hurtowej, 9 proc. sprzedaży w kanale e-commerce – czytamy w raporcie.

Największym rynkiem sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w 2016 r. wyniósł 61,7 proc. w porównaniu z 65,8 proc. w 2015 r. (spadek udziału wynika z dynamicznej ekspansji na rynkach zagranicznych oraz wprowadzenia nowego kanału dystrybucji). Względem roku poprzedniego, przychody ze sprzedaży do klientów zewnętrznych wzrosły na wszystkich rynkach.

– Grupa utrzymuje wysoką sprzedaż detaliczną na 1 m2 – w 2016 r. sprzedaż ta wyniosła 6,4 tys. zł/m2 (6,4 tys. zł/m2 w analogicznym okresie 2015 r.) przy wzroście średniej powierzchni sklepu CCC o 9,5 proc. do poziomu 535 m2 – czytamy dalej.

Na koniec grudnia 2016 roku sieć sprzedaży grupy obejmowała 862 sklepy CCC.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Przerwa w korekcie na GPW, w grze CCC, KGHM, Text i Medinice

    Pierwsza we wrześniu sesja na GPW rozpoczęła się od odreagowania 3-dniowych spadków, które w piątek cofnęły indeks WIG20 do poziomów z końca czerwca. Nie zmienia to jednak podażowego spojrzenia na polski i globalny rynek akcji, stąd pomimo optymistycznego startu miesiąca, wrzesień raczej przyniesie kontynuację spadkowej korekty.

  • Analiza Grupy CCC: Rekordowa EBITDA swoje, a kurs akcji swoje

    Analiza wstępnych wyników CCC za II kwartał 2025 roku pokazuje, że spółka osiągnęła historycznie rekordową EBITDA, ale jednocześnie wciąż zmaga się z wyzwaniami w sprzedaży i marżach, zwłaszcza w segmentach kluczowych dla strategii rozwoju.

  • Trump i Putin spotkają się ws. Ukrainy, w grze CCC, Arlen i KSG Agro

    Początek poniedziałkowej sesji na giełdzie w Warszawie przynosi realizację zysków, po tym jak w piątek WIG20 przebił barierę 3.000 pkt., a WIG zakończył tydzień na rekordach. Nastroje na rynkach globalnych wciąż jednak pozostają dobre, stąd powrót do wzrostów może nastąpić w każdej chwili. Inwestorzy liczą na pozytywne efekty rozmów Trumpa i Putina ws. Ukrainy.

  • Symboliczna korekta po czwartkowych rekordach, w grze CCC, PZU i Unimot

    Po tym jak w czwartek indeksy WIG i mWIG40 znalazły się na nowych rekordach, a WIG20 przekroczył barierę 3000 pkt., piątkowa sesja na warszawskiej giełdzie rozpoczęła się od realizacji zysków. Niezmiennie w centrum uwagi znajdują się spółki publikujące wyniki. Gorąco jest też na PZU. Cały czas ważnym rynkowym tematem pozostają rozmowy ws. zakończenia wojny w Ukrainie.

  • CCC z wynikami wstrzeliło się w konsensus. Kurs akcji na czerwono

    Wstępne wyniki CCC za II kwartał nieznacznie przebiły konsensus rynkowy. Na starcie sesji akcje drożały o blisko 4 proc., ale już kwadrans później traciły 1 proc.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat