Zysk operacyjny LPP wyniósł 201,94 mln zł wobec 235,36 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1.854,99 mln zł w IV kw. 2016 r. wobec 1.575,03 mln zł rok wcześniej.
– W IV kwartale 2016 roku w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 828 mln zł, zaś w placówkach Cropp w wysokości 269 mln zł. Sprzedaż zrealizowana w IV kwartale w sklepach Mohito wyniosła 211 mln zł, w sklepach House 245 mln zł, zaś w salonach Sinsay 135 mln zł. Marka Tallinder zrealizowała sprzedaż w wysokości 5 mln zł. Największe nominalne wzrosty sprzedaży w IV kwartale 2016 wygenerowała marka Reserved i Mohito, zaś najszybciej rosnącą marką w portfolio było Sinsay – podała spółka w raporcie.
Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP SA) w każdym miesiącu IV kwartału były dodatnie, w całym IV kwartale 2016 roku wzrosły o 5,1 proc., zaś narastająco w 2016 roku o 6,4 proc. Najwyższe dwucyfrowo dodatnie dynamiki LFL w IV kwartale 2016 roku miały miejsce w Rosji, na Ukrainie, w Rumunii, Czechach i na Węgrzech, podano także.
Dzięki sprzedaży internetowej w IV kw. spółka uzyskała 73 mln zł przychodów, co stanowiło 3,9 proc. sprzedaży grupy. Około 80 proc. sprzedaży w kanale internetowym wygenerowane było przez sprzedaż w kraju.
LPP podało, że wzrost powierzchni i dodatnia sprzedaż w sklepach porównywalnych (LFL) spowodowały, że przychody ze sprzedaży w IV kwartale 2016 roku były wyższe o 18 proc. od osiągniętych przed rokiem.
– Marża brutto obniżyła się z 54,8 proc. przed rokiem do 50,8 proc. w omawianym okresie, co było spowodowane operacją sprzedaży towaru starej kolekcji do zewnętrznego operatora. Wzrost kosztów sprzedaży i kosztów ogólnego zarządu był wynikiem wyższych kosztów sklepów i centrali. To spowodowało wypracowanie zysku operacyjnego w wysokości 201,9 mln zł tj. o 14 proc. mniejszego niż osiągnięty przed rokiem (235,4 mln zł). Saldo przychodów i kosztów finansowych w IV kwartale było ujemne. W rezultacie GK w IV kwartale 2016 roku wypracowała zysk netto w wysokości 158,2 mln zł (w porównaniu z zyskiem netto 172,3 mln zł w IV kwartale 2015 roku) – czytamy także.
W IV kw. 2016 roku średniomiesięczna sprzedaż grupy na m2 była wyższa o ok. 7,9 proc. w porównaniu z IV kw. 2015 roku.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom LPP
W okresie I-IV kw. 2016 r. spółka miała 175,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 351,32 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6.020,63 mln zł w porównaniu z 5.130,35 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-IV kw. 2016 r. wyniósł 280,44 mln zł wobec 344,35 mln zł zysku rok wcześniej.
LPP zarządza 6 markami modowymi – Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy tej marki będą funkcjonowały do końca lutego 2017 r.). Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.