
Fot. spółka
– Czwarty kwartał w naszej branży jest niezmiennie okresem, kiedy generujemy najwyższą sprzedaż. Na przychodach ostatniego kwartału 2023 roku negatywnie zaważył ciepły październik, gdy klienci ostrożnie podchodzili do zakupów jesienno-zimowej kolekcji odzieży i obuwia. Jednak już w listopadzie zaobserwowaliśmy wyraźne wzrosty, zaś w grudniu sprzedaż była podobna jak rok wcześniej. Wciąż dostrzegamy dużą wrażliwość klientów na cenę, co pokazuje, że siła krajowego konsumenta jeszcze się nie odbudowała. Trzeba też pamiętać, że w porównywalnym okresie 2022 roku zanotowaliśmy wyjątkowo dobre wyniki sprzedaży walizek i innych akcesoriów podróżnych, m.in. za sprawą dużej grupy klientów z Ukrainy – powiedział prezes Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.
– Stale prowadzimy działania prosprzedażowe i staramy się poprawiać efektywność na każdym etapie naszej działalności. Przy utrzymującej się dużej wrażliwości konsumentów na cenę, widzimy w tym główną szansę na odbudowanie marży. Konsekwentnie realizujemy plan ekspansji międzynarodowej. Cieszymy się z otwarcia pierwszych salonów w Bratysławie i Bukareszcie oraz szykujemy się do otwarcia sklepów w Austrii i Niemczech – dodał.
W listopadzie grupa otworzyła pierwszy salon w Bratysławie, w jednej z najbardziej popularnych galerii handlowych Eurovea. Z kolei w grudniu ruszył pierwszy sklep z logo Wittchen w jednej z najbardziej prestiżowych galerii handlowych w Bukareszcie – ParkLake Shopping Center. Grupa planuje w tym roku otwarcie własnych sklepów stacjonarnych w Austrii i Niemczech.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 406 mln zł w 2022 r.