twsidsyt
Advertisement
PARTNER SERWISU
tysnqepp

Wittchen otworzył pierwszy flagowy salon w Niemczech

Omawiane walory:

Grupa Wittchen - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - uruchomiła swój pierwszy, flagowy salon w Niemczech, w centrum handlowym Westfield Centro, w Oberhausen. Grupa zamierza w tym roku otworzyć także własne sklepy stacjonarne w Austrii oraz kolejne salony w Rumunii.

Fot. spółka

Nowy sklep Wittchen w Niemczech znajduje się w Oberhausen (Nadrenia-Północna Westfalia) w centrum handlowym Westfield Centro. Salon ma powierzchnię ponad 150 m2 i tak jak inne salony marki opiera się na modułowym koncepcie pozwalającym elastycznie wyznaczać różne strefy sklepu, eksponując zróżnicowany asortyment, podano.

– Przywiązujemy dużą wagę do rozwoju sprzedaży w krajach niemieckojęzycznych. To duże i zamożne rynki, a ich potencjał zbadaliśmy już poprzez sprzedaż online. Niemcy są obecnie naszym największym rynkiem zagranicznym, pomimo że dotychczas nie działał tam ani jeden salon Wittchen. Sklep stacjonarny traktujemy jako wizytówkę marki, miejsce gdzie klienci mogą obejrzeć towary, uzyskać poradę sprzedawcy, zetknąć się z wysoką jakością produktów i obsługi, jaką oferujemy – powiedział prezes Jędrzej Wittchen, cytowany w komunikacie.

Otwarcie salonu stacjonarnego w Niemczech jest efektem konsekwentnej realizacji 3-etapowej strategii wchodzenia na rynki zagraniczne. Pierwszym krokiem jest sprzedaż produktów Wittchen poprzez zewnętrzne platformy typu marketplace i budowanie świadomości marki. Następnie Wittchen uruchamia własny sklep internetowy, uważnie obserwując popyt na danym rynku, by w ostatnim kroku otworzyć w danym kraju salon stacjonarny (showroom).

➡ Analizy techniczne i fundamentalne na życzenie abonentów ➡ Sprawdź co jeszcze zyskujesz w strefie premium StockWatch.pl

W ubiegłym roku Grupa Wittchen otworzyła sklepy stacjonarne w Rumunii oraz Słowacji, zaś na początku tego roku uruchomiła własny sklep online w Austrii i niebawem uruchomi tam także sklepy stacjonarne.

– Obecnie oprócz Polski, gdzie działa ponad 90 sklepów stacjonarnych z logo Wittchen oraz Wittchen Travel, Grupa ma także własne salony w Czechach (7 placówek), na Węgrzech (3 sklepy), w Słowacji i Rumunii (po 1 sklepie) oraz w Ukrainie (10 placówek franczyzowych). Obecnie do listy krajów, gdzie działają salony stacjonarne Wittchen, dołączają Niemcy, zaś wkrótce będzie to również Austria. Przybędzie też placówek w Rumunii, gdzie Grupa zamierza uruchomić kolejne salony w Bukareszcie. W 2023 roku sprzedaż zagraniczna stanowiła około 22 proc. łącznych przychodów Grupy Wittchen, które wyniosły ponad 467 mln zł – czytamy dalej w komunikacie.

Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r., wchodzi w skład indeksu sWIG80. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 467 mln zł w 2023 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Wittchen rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2024 r.

    WITTCHEN, biorąc pod uwagę bieżącą sytuację rynkową, większe zapotrzebowanie na kapitał obrotowy oraz planowaną rozbudowę centrum logistycznego w Palmirach, zarekomendował przeznaczenie zysku netto za 2024 r. w całości na kapitał zapasowy. Jednocześnie intencją zarządu jest, aby w długim terminie WITTCHEN pozostał spółką dywidendową.

  • Wittchen miał 4,2 mln zł zysku netto w I kw. 2025 r.

    WITTCHEN odnotował 4,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 4,87 mln zł zysku rok wcześniej.

  • Rynkowy rollercoaster trwa w najlepsze, w grze 11 bit studios i Wittchen

    Piątkowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od wzrostów, które szybko zostały wyzerowane. Przed weekendem o wzrosty na GPW może być ciężko i sukcesem będzie jeżeli indeksy nie spadną, ale w średnim terminie perspektywy dla warszawskiej giełdy pozostają dobre.

  • Wittchen na czerwono po słabych wynikach za IV kwartał 2024 r.

    Końcówka 2024 r. okazała się dużo słabsza od oczekiwań. Zysk netto okazał się słabszy ok konsensusu o 46 proc., a EBIT o 13 proc. W piątek rano akcje WITTCHENa tanieją o blisko 9 proc.

  • Wittchen miał 133 mln zł przychodów w IV kw. 2024 r., wzrost o 1 proc. r/r

    WITTCHEN miał 133 mln zł skonsolidowanych przychodów w IV kw. 2024 r., co oznacza wzrost o 1 proc. r/r. Przychody segmentu detalicznego wyniosły 114,3 mln zł (-1 proc. r/r), zaś segmentu B2B: 18,7 mln zł (+9 proc. r/r). Przychody w 2024 r. wyniosły 454,1 mln zł (-3 proc.), w tym przychody segmentu detalicznego 399 mln zł (-2 proc.), zaś B2B 55,1 mln zł (-10 proc. r/r).




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat