W zeszłym miesiącu skonsolidowane przychody ze sprzedaży LPP wyniosły około 382 mln zł i były o około 3 proc. niższe niż rok wcześniej. Szacunkowa wartość marży brutto na sprzedaży wyniosła 58 proc. i była aż o 5 p.p. niższa w ujęciu r/r. Narastająco po dziewięciu miesiącach 2015 r. wartość sprzedaży opiewa na 3,548 mln zł i jest to wzrost o 5 proc. Na koniec września powierzchnia handlowa sklepów stanowiła około 792 tys. mkw. W skali roku daje to 16-proc. wzrost.>> Zobacz jak grupa LPP poradziła sobie w II kwartale 2015 r.
Lepiej w wrześniu wypadł CCC. Tu widoczny był wzrost przychodów o 11,2 proc. do 193,2 mln zł. Po pierwszych trzech kwartałach 2015 roku zwyżka sięga 16,7 proc., a sprzedaż wynosi 1,551 mln zł. Przychody ze sprzedaży detalicznej za wrzesień wyniosły 178,6 mln zł, co oznacza wzrost o 9,4 proc. Narastająco po dziewięciu miesiącach mamy 1.470,5 mln zł i dynamikę w wysokości 15,8 proc.
Obaj potentaci modowi nie zachwycili wynikami sprzedaży za sierpień, kiedy zakupom nie sprzyjała upalna pogoda. LPP wypracowało 2-proc. przyrost przychodów, a CCC miało 2,5-proc. regres. We wrześniu upały zelżały, ale i tak było ciepło, jak na tę porę roku. Warto przypomnieć, że we wrześniu 2014 roku sprzedaż mocno ucierpiała przez ładną pogodę, a w CCC doszło nawet do ponad 14-proc. spadku. Na dodatek marżom zaszkodził silny dolar.
W tym roku akcje LPP notują stopę zwrotu na 4-proc. plusie. Kurs CCC zyskał natomiast 25 proc. Obie spółki dostały w ostatnim czasie wysokie rekomendacje. LPP otrzymało zalecenie kupuj od DM BZ WBK z podniesioną ceną docelową z 7.926 zł do 9.211 zł. Biuro zaznacza, że LPP nie może tego roku zaliczyć do udanych, ale uważa, iż najgorsze może już stopniowo mijać. Niemal równolegle Goldman Sachs zalecił sprzedaż akcji LPP. Natomiast w wypadku CCC analitycy DM BOŚ podwyższyli rekomendację do kupuj. Głównym argumentem była zapowiedź przejęcia platformy eobuwie.pl.