W III kwartale TelForceOne zwiększył przychody w ujęciu r/r o 17 proc. do 33,64 mln zł. Grupa odnotowała wzrost sprzedaży we wszystkich grupach produktowych i kanałach dystrybucyjnych. Na poziomie netto grupa wypracowała 616 tys. zł zysku, wobec 10 tys. zł w trzecim kwartale 2012 r. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1,48 mln zł, podczas gdy w okresie bazowym rok wcześniej opiewał na 1,02 mln zł.>> Komunikat wraz z raportem znajdziesz tutaj.
Narastająco po trzech kwartałach skonsolidowane przychody wyniosły 99,11 mln zł. W analogicznym okresie roku ubiegłego spółka miała 80,87 mln zł. Na poziomie netto zysk wzrósł z 495 tys. zł do 2,01 mln zł, a zysk operacyjny poprawił się o 53 proc. r/r do 4,8 mln zł.
– Pod względem działalności operacyjnej okres od stycznia do września 2013 r. okazał się dobrym czasem dla grupy TelForceOne. Odnotowaliśmy również zadowalającą sprzedaż telefonów myPhone Simple Life. W trzech pierwszych kwartałach tego roku sprzedaliśmy ponad 83 tys. sztuk zestawów telefonów o prostej funkcjonalności. Pomimo, że zwykle III kwartał w tym segmencie jest słabszy, tym razem udało nam się utrzymać poziom sprzedaży II kwartału. – powiedział Wiesław Żywicki, wiceprezes grupy TelForceOne.
>> W serwisie w przeciągu godziny pojawią się najnowsze dane finansowe spółki. >> Zobacz jak zmieniły się podstawowe wskaźniki TelForceOne po wynikach za III kwartał.
Grupa w III kwartale rozwinęła sprzedaż do sieci wielkopowierzchniowych oraz wzmocniła zakres współpracy z siecią sklepów Biedronka. Pod koniec roku w dyskontach ma pojawić się znacznie więcej produktów pochodzących z grupy TelForceOne. Część z nich dostarczy spółka Myphone, która rozszerzyła współpracę z Biedronką o drobne urządzenia elektroniczne, stacjonarne i mobilne. Dodatkowo w asortymencie TelForceOne pojawiły się nowe produkty takie jak e-papierosy własnych marek foof i tabaque wprowadzone natychmiast na półki sieci foodowych. TelForceOne pracuje obecnie nad następnymi premierami. Części z nich pojawi się w okresie przedświątecznym tego roku, a pozostałe trafią na rynek w 2014 r.
– Warto nadmienić, że już pod koniec III kwartału, w naszym portfolio pojawiła się nowa kategoria produktowa – smartfony – które spotkały się z dużym zainteresowaniem rynku i popytem przerastającym podaż. Trzy smartfony, które wprowadziliśmy pod szyldem myPhone: myPhone NEXT, myPhone FUN i myPhone DuoSmart zostały oparte na systemie Android. Wykorzystaliśmy najnowocześniejsze technologie, wysoką jakość podzespołów i montażu, a także bezpośrednią współpracę z Mediatek, czołowym producentem procesorów, dzięki czemu nasze modele śmiało mogą konkurować specyfikacją i jakością ze smartfonami międzynarodowych producentów, które są 2-3-krotnie droższe. Np. model myPhone NEXT posiada aparat marki OmniVision OV8830 stosowany m.in. w iPhone 4S, powłokę ochronną Dragontrail firmy Asahi Glass, a także procesor dźwięku marki Yamaha. – dodaje Żywicki.
W raportowanym okresie zadłużenie długoterminowe zmniejszyło się o 1,37 mln zł, co w głównej mierze jest zasługą spłat kredytów. Jednocześnie wartość kredytów krótkoterminowych zwiększyła się o 3,42 mln zł w stosunku do stanu na koniec roku 2012, co stanowi 15-proc. wzrost tej wartości. Według raportu, Raiffeisen Bank Polska, główny bank finansujący spółki, zwiększył o 5 mln zł limit zaangażowania kredytowego. Spółka tłumaczy wzrost limitów kredytowych finansowaniem zamówień sieci handlowych na czwarty kwartał 2013 roku, który jest najintensywniejszym okresem w całym roku w branży. Zobowiązanie ma zostać spłacone po okresie intensywnych dostaw, ale jeszcze przed końcem 2013 r.
Na czwartkowej sesji akcje TelForceOne radzą sobie ze zmiennym szczęściem. W drugiej części dnia kurs poddał się przecenie i traci ok. 1,5 proc. Mimo to w szerszej perspektywie kurs akcji producenta i dystrybutora telefonów i smartfonów może pochwalić się wzrostami. Tegoroczna stopa zwrotu to +85 proc.>> Sprawdź walor od strony technicznej w serwisie ATTrader.pl