Zapisy w IPO Pepco Group ruszą 6 maja, wartość oferty to ok. 4,72 mld zł

Omawiane walory:

Pepco Group w ramach publicznej emisji akcji przeprowadzi zapisy w transzy inwestorów indywidualnych od 6 do 13 maja, a w transzy inwestorów instytucjonalnych od 14 do 18 maja. Zakładane wpływy brutto będą wynosiły 4,725 mld zł, a w przypadku sprzedaży wszystkich akcji oferowanych (w tym w ramach opcji dodatkowego przydziału), łączne wpływy brutto z oferty mogą wynieść od ok. 4,488 mld zł (1 mld euro) do ok. 5,433 mld zł (1,2 mld euro).

Pepco,IPO,DEBIUT,OFERTA

(Fot. Pepco Group)

– Przedmiotem oferty publicznej jest nie więcej niż 102 718 447 akcji spółki (akcje oferowane), stanowiących 17,9 proc. kapitału zakładowego spółki w chwili dopuszczenia do obrotu. Akcje są oferowane po cenie w przedziale od 38 zł do 46 zł, co przekłada się na implikowaną wartość spółki (ang. equity value) na poziomie od 21,85 mld zł do 26,45 mld zł (4,8 – 5,8 mld euro) – czytamy w komunikacie.

Sprzedaż dotyczy akcji istniejących sprzedawanych przez akcjonariuszy sprzedających, do których należą członkowie kadry zarządzającej Pepco Group (mniejszościowi akcjonariusze sprzedający) i Pepco Holdco Limited (główny akcjonariusz sprzedający) tj. podmiot kontrolowany przez koncern detaliczny z Republiki Południowej Afryki Steinhoff. 

Liczba akcji oferowanych może zostać zwiększona w ramach opcji dodatkowego przydziału do maksymalnie 118 126 214 akcji (opcja dodatkowego przydziału). Dodatkowego przydziału udostępnia główny akcjonariusz sprzedający. Spółka nie wyemituje żadnych nowych akcji.

Zgodnie z harmonogramem oferty, budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych potrwa od 5 do 13 maja.  

– Zapisy na akcje od inwestorów indywidualnych przyjmowane będą po cenie maksymalnej ustalonej na 46 zł za akcję oferowaną w dniach od 6 do 13 maja 2021, w punktach obsługi klientów konsorcjum detalicznego. Ostateczna cena akcji oferowanych i liczba akcji oferowanych zostaną ustalone na podstawie budowy księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych (budowanie księgi popytu), w dniu 14 maja. Proces budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych planowany jest od 5 do 13 maja, a zapisy w tej kategorii inwestorów będą przyjmowane od 14 do 18 maja 2021 r. – czytamy także.

>> POLECAMY: Jak inwestować na giełdzie (ze StockWatch.pl)?

Przewidywany dzień rozpoczęcia notowań na GPW to 26 maja.

Według spółki, prospekt ma być zatwierdzony jeszcze dziś przez holenderski Urząd Rynków Finansowych (AFM).

– Publikacja naszego prospektu to kolejny ważny krok w kierunku wprowadzenia Pepco Group na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Działamy w bardzo atrakcyjnym sektorze dyskontów detalicznych i jesteśmy pewni, że wszystkie nasze marki, tak bardzo lubiane przez klientów, mają przed sobą znaczący potencjał wzrostu. Grupa ma jasno przyjętą strategię, zakładającą zwiększenie w perspektywie długoterminowej liczby sklepów Pepco i Dealz w całej Europie o ponad 8000 – powiedział dyrektor generalny (CEO) Pepco Group Andy Bond, cytowany w komunikacie.

Spółka i główny akcjonariusz sprzedający zobowiązali się do nieemitowania lub niesprzedawania kolejnych akcji spółki (ang. lock-up) przez okres 180 dni od dnia rozpoczęcia notowań. 

Funkcję globalnych współkoordynatorów pełnią: Goldman Sachs Bank Europe SE i J.P. Morgan A.G. Współprowadzący księgę popytu prowadzą: Barclays Bank Ireland PLC, PKO Bank Polski, oddział – Biuro Maklerskie w Warszawie i Santander Bank Polska i Santander Biuro Maklerskie przy wsparciu: Pekao Investment Banking, Bank Pekao – Biuro Maklerskie Pekao, a ING Bank N.V. i Trigon Dom Maklerski występują jako współmenedżerowie oferty.

Grupa prowadzi działalność w dwóch segmentach rynkowych: poprzez PEPCO (wiodącą w Europie Środkowo-Wschodniej sieć wielobranżowych sklepów dyskontowych oferująca w przystępnych cenach ubrania dla całej rodziny (zwłaszcza ubrania dla dzieci), artykuły wyposażenia wnętrz, zabawki i produkty sezonowe. Według stanu na 31 marca 2021 r., Pepco prowadziło 2 229 sklepów w 13 krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej oraz we Włoszech) oraz Poundland/Dealz (sieć sklepów działających w modelu zakupów impulsowych artykułów spożywczych, ogólnego przeznaczenia, sezonowych i artykułów pierwszej potrzeby sprzedawanych w formule cen jednorodnych. Sieć działa od 1990 r. w Wielkiej Brytanii pod marką Poundland, prowadząc 818 sklepów, wg stanu na 31 marca 2021 r. W ramach międzynarodowej ekspansji Poundland, w 2011 r. wprowadzona została marka Dealz, która wg stanu na 31 marca 2021 r. prowadziła 199 sklepów w Irlandii, Hiszpanii i Polsce. Większe sklepy Poundland oferują produkty pierwszej potrzeby, ubrania i inne artykuły detaliczne, podczas gdy sklepy Dealz i mniejsze sklepy Poundland sprzedają artykuły szybkozbywalne, ogólnego przeznaczenia i artykuły pierwszej potrzeby).

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

NA PODOBNY TEMAT (o pepco)



Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Capital PR