Po długiej ciszy 11 bit studios wychodzi do inwestorów i zapowiada burzę. Dodajmy, pozytywną burzę, bo studio chce pochwalić się postępami prac nad projektami wewnętrznymi i wydawniczymi. Przypomnijmy, że spółka od dłuższego czasu pracuje nad trzema grami własnymi (o roboczych nazwach: Projekt 8, Dolly i Eleanor), o których w zasadzie nic nie wiadomo. Więcej informacji ma pojawić się na specjalnej konferencji inwestorskiej.
– Musieliśmy nieco przesunąć raport roczny z przyczyn od nas niezależnych (COVID) i ten sam czynnik sprawia, że mamy niewielki poślizg z organizacją eventu. Po majówce będziemy rozsyłać zaproszenia, a sam event odbędzie się pod koniec maja lub na początku czerwca – powiedział na czacie inwestorskim w StockWatch.pl Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios.
– Będziemy chcieli pokazać, gdzie obecnie jest spółka według nas oraz (co ważniejsze), jakie mamy plany na przyszłość. Pokażemy to dość szeroko, ale jednocześnie bardzo spójnie. Wydaje mi się, że na sporo pytań, które macie Państwo w głowach, znajdziemy wówczas odpowiedź. Liczę, że z kilkoma tematami pozytywnie Was zaskoczymy, zarówno w temacie gier własnych jak i partnerów i działań wydawniczych – dodał prezes 11 bit studios.
Jak zaznaczył prezes, do każdego z zespołów czuwających nad projektami spółka wciąż rekrutuje pracowników. W Projekcie 8 jest obecnie ok. 45 osób. Do końca roku ma ich być ok. 60. Dla Dolly jest to odpowiednio 20 i ponad 30, a Eleanor to ponad 50 i ponad 60. Prezes spodziewa się, że w roku 2023 zatrudnienie zbliży się do 300 osób.
– Jeśli chodzi o Projekt 8, to jedyne co możemy powiedzieć to, że za dwa tygodnie zagramy wewnętrznie w kolejny duży milestone… – powiedział prezes studia.
11 bit studios skupiało się w poprzednich latach wyłącznie na rozwoju organicznym. Zmiany w gamingu spowodowały jednak zmiany w tym podejściu i spółka nie wyklucza akwizycji.
– Nie jesteśmy już tak ortodoksyjnie przywiązani do rozwoju wyłącznie organicznego, jak to było jeszcze rok temu. Widzimy, co się dzieje w światowej branży growej. Widzimy też wiele zalet w bliższych, nie tylko biznesowych, ale też kapitałowych czy eksperckich relacjach z zewnętrznymi studiami. Aktywnie pracujemy obecnie nad tym tematem – powiedział Przemysław Marszał.
Podczas spotkania nie zabrakło pytania o dywidendę. Przypomnijmy, że na koniec grudnia studio miało nieco ponad 96 mln zł odłożonej gotówki.
– W najbliższym czasie nie planujemy dzielić się zyskami. Wysokie saldo gotówki pozwala nam na duży komfort pracy. Możemy skupić się na rozwoju i inwestycjach, które w długim terminie będą procentować. Pracujemy nad strategią na kolejne lata. Produkujemy i wydajemy coraz większe gry. Stąd wiemy, że nasze potrzeby gotówkowe będą spore – powiedział Martin Balawajder, dyrektor finansowy 11 bit studios.
11 bit studios działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: Anomaly, This War of Mine i Frostpunk, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, w maju 2018 roku wydała grę Moonlighter, a jesienią 2019 roku grę Children of Morta.