Kerdos podpisał list intencyjny w sprawie określenia warunków sprzedaży części aktywów. Wynika z niego, że spółka i inwestor rozważają przeprowadzenie transakcji sprzedaży wydzielonej części działalności operacyjnej Kerdos Group w obszarze produkcji i dystrybucji artykułów higienicznych, w szczególności pieluch. Kerdos planuje przeniesienie przedsiębiorstwa do spółki zależnej Mr. House Europe SA, której akcje będą przedmiotem potencjalnej transakcji.
Z harmonogramu całego procesu wynika, że due diligence Mr. House przeprowadzone zostanie w terminie trzech tygodni. Złożenie wiążącej oferty miałoby nastąpić w ciągu tygodnia. Deadline na podpisanie przedwstępnej umowy sprzedaży przewidziano na 15 grudnia 2014 r. Inwestor zastrzegł, iż przeprowadzenie transakcji warunkuje m.in. pozytywnym wynikiem badania due diligence oraz ewentualną koniecznością uzyskania zgody Prezesa UOKiK na dokonanie koncentracji.>> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Kerdos Group
– Z punktu widzenia wyceny spółki informacja o podpisaniu listu intencyjnego jest trudna do skwantyfikowania ponieważ brak jest informacji o cenie w przypadku potencjalnej finalizacji listu intencyjnego. Z behawioralnego punktu widzenia informacja o liście intencyjnym zazwyczaj w krótkim terminie jest optymistycznie oceniana przez inwestorów. List intencyjny jest opcją pozyskania środków i koncentracji na bardziej rentowym biznesie handlowym. – ocenia Sobiesław Kozłowski, analityk DM Raiffeisen Bank Polska.
To już drugi list intencyjny w sprawie sprzedaży zakładu produkcyjnego, zlokalizowanego w Lublińcu. Jest to jedyny zakład produkcyjny należący do Kerdos Group. Wytwarza artykuły higieny osobistej. Zgodnie z realizowaną od dwóch lat strategią, Kerdos Group skupia się na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych oraz higienicznych poprzez sieć drogerii, w tym również poza Polską.
– Obserwujemy obecnie wzmożone zainteresowanie naszym zakładem produkcyjnym. Po dwóch latach procesu sprzedaży jesteśmy na ostatniej prostej. Kolejny list intencyjny sprawia, iż zamierzamy wkrótce – zgodnie z zapowiedziami – sfinalizować sprzedaż zakładu w Lublińcu na naszych warunkach. Sprzedaż wydzielonego do spółki celowej zakładu produkcyjnego powinna skutkować zarówno zmniejszeniem skonsolidowanego zadłużenia Kerdos Group o ponad 20 mln zł, jak również wpływem gotówki. – komentuje Kamil Kliniewski, prezes Kerdos Group SA.
Niedawno sąd zarejestrował zmianę dotychczasowej firmy i siedziby Hygienika SA. Obecnie spółka działa już pod firmą Kerdos Group SA (kerdos po grecku oznacza zysk), a jej siedziba znajduje się w Warszawie. Wcześniej był to Lubliniec w woj. śląskim.
– To kolejne ważne zmiany, potwierdzające i podkreślające nowy rozdział w historii spółki. Wkrótce powinniśmy sfinalizować sprzedaż zakładu produkcyjnego w Lublińcu, a jednocześnie intensyfikujemy rozwój sieci drogerii Dayli oraz sieci Drogerii w Luksemburgu. Kerdos Group to spółka holdingowa, skupiona na sprzedaży detalicznej i hurtowej artykułów kosmetycznych i higienicznych poprzez sieć drogerii, w tym również poza Polską. Będziemy rozwijać również handel internetowy oraz rozważamy inne ciekawe projekty o wysokiej stopie zwrotu z inwestycji. – zaznacza Kamil Kliniewski, prezes Kerdos Group.
W celu sfinansowania rozwoju sieci drogerii Dayli spółka rozpoczęła spotkania z inwestorami, którzy są zainteresowani uczestnictwem w ofercie zabezpieczonych obligacji korporacyjnych. Spółka zamierza pozyskać 25 mln zł na otwarcia nowych lokalizacji drogerii Dayli, a obligacje mają zadebiutować na rynku Catalyst.
Narastająco po trzech kwartałach 2014 roku grupa miała 174,2 mln zł przychodów ze sprzedaży (+50 proc. r/r). Zysk netto spadł do 11,7 mln zł z 18,1 mln zł. Oczyszczając wyniki ze zdarzeń jednorazowych z 2013 roku zysk netto jest wyższy o 95 proc. w ujęciu r/r.
W poniedziałek akcje spółki zyskują na wartości ponad 3 proc. Niemniej od początku roku notowania Kerdos Group straciły na wartości około 50 proc.