Analitycy DM PKO BP nadal zalecają sprzedaż akcji LPP, ale z ceną docelową obniżoną z 6.497 zł do 5.059 zł. Przycięcie wyceny argumentują słabszymi perspektywami wzrostu sprzedaży i brakiem widoków na poprawę marży brutto. Także wolniejsze tempo wzrostu CCC spowodowało obniżenie ceny docelowej akcji tej spółki z 187 zł do 154 zł. Tu nadal obowiązuje zalecenie trzymaj. Raport został przygotowany przy kursie LPP na 6.624 zł i 146 zł dla CCC.
W LPP biuro zwraca uwagę na słabszy wzrost sprzedaży w 2015 r. Przewiduje, że ten rok skończy z 17-proc. wzrostem r/r powierzchni sklepowych, jednak ze względu na ujemną dynamikę sprzedaży LFL spodziewana jest jedynie 7,2-proc. wzrost przychodów.
– W 2016 roku plany LPP zakładają powiększenie powierzchni sklepowych o 14 proc. r/r. Spodziewamy się, że po głębokim spadku sprzedaży LFL w 2015 roku nastąpi jej ustabilizowanie w 2016 r, a spółka poprawi przychody o 15 proc. r/r. Ze względu jednak na wysoki kurs USD/PLN marże brutto na sprzedaży mogą być pod dalszą, choć już niewielką presją, i spodziewamy się ich spadku do 53 proc. – czytamy w raporcie DM PKO BP.

(Fot. DP/StockWatch.pl)
Spółka twierdzi, ze doszła już do granic obniżania kosztów operacyjnych w przeliczeniu na m2. Dotychczas LPP korzystało z tzw. rynku najemcy, renegocjując koszty czynszów, a także optymalizując koszty personelu. W prognozach na 2016 rok broker założył jednak 2-proc. wzrost kosztów na m2, co odzwierciedlać będzie inflację wynagrodzeń oraz możliwy wzrost kosztów ogólnych.>> Zobacz szczegółowe omówienie wyników LPP za III kwartał 2015 r.
Jeśli chodzi o CCC, to zwrócono uwagę na rozczarowujący koniec 2015 r. Zakładając nawet wzrost dynamiki w grudniu do 15 proc. r/r, ostatecznie w 2015 roku można będzie się spodziewać tylko około 17 proc. przyrostu sprzedaży.
– Na przyszły rok zakładamy, że spółka powiększy swoją sieć sprzedażową o 20 proc. r/r (71 tys. m2 przyrostu własnej powierzchni), co przy niskim jednoprocentowym wzroście sprzedaży LFL powinno skutkować 22 proc. przyrostem przychodów. Także obecne zapasy na m2 zbliżają się do poziomu średniej z ostatnich kilku lat, co powinno spowodować zatrzymaniem ubytku marży, i jej niewielkim wzrostem w 2 półroczu 2016. – ocenia broker.
>> Analityk StockWatch.pl przyjrzał się dokładnie sytuacji fundamentalnej CCC po wynikach za ostatni kwartał >> Zobacz analizę najnowszego raportu kwartalnego grupy CCC
Autorzy rekomendacji prognozują, że w tym roku zysk netto CCC będzie podobny jak w zeszłym roku i wyniesie 220 mln zł. Na kolejny rok przyjęto 260 mln zł. W LPP założono odpowiednio 393 mln zł i 459 mln zł. W 2014 roku odzieżowa spółka wypracowała 482 mln zł czystego zysku. W tym roku akcje LPP straciły na wartości 24 proc., a CCC zyskały około 2 proc.