
(Fot. mat. spółki)
Wrześniowe przychody ze sprzedaży Baltony skurczyły się r/r o 5 proc. do 38,7 mln zł. To efekt utrzymującego się spadku sprzedaży w segmencie B2B, wynikający z eliminacji nierentownych kontraktów. W rezultacie wrześniowe przychody w tej kategorii obniżyły się o 36 proc. do poziomu 7,7 mln zł. Godne podkreślenia jest odbicie sprzedaży w biznesie sklepy (Travel Retail). Wzrost w zeszłym miesiącu sięgnął 6 proc. do 28,45 mln zł. Systematycznie rośnie segment gastronomiczny. Obroty dywizji Food & Beverage zwiększyły się o 27 proc. do 2,6 mln zł.
Także po trzech kwartałach tego roku segment gastronomiczny rośnie w tempie dwucyfrowym – wzrost o 19 proc. do 18,4 mln zł. Nadal widoczne są spadki w dywizjach sklepy i B2B. W pierwszej przychody obniżyły się o 5 proc. do 204,8 mln zł, a w drugiej o 43 proc. do 62,7 mln zł.
Struktura sprzedaży grupy zmienia się od pewnego czasu. W raporcie za I półrocze tego roku widać było spadek przychodów o 16,5 proc. do 177 mln zł. Detaliczna sprzedaż ogólnodostępna wzrosła o 18 proc., detaliczna sprzedaż wolnocłowa powiększyła się o 10 proc., ale sprzedaż hurtowa i shipchandling spadły o 65 proc. EBITDA w tym okresie obniżyła się z 5,2 mln zł do 3,7 mln zł. >> Odwiedź forumowy wątek dedykowany akcjom Baltony
W tym roku akcje Baltony straciły na wartości około 50 proc. Lepiej wygląda dwumiesięczna stopa zwrotu, która pokazuje 27-proc. wzrost. Należy odnotować, że we wrześniu spółka kontynuowała skup akcji własnych. Obecnie posiada 368.995 akcji dających 3,3 proc. kapitału i głosów na walnym. Średnia cena nabywanych akcji w ramach programu wynosiła 5,53 zł za sztukę.