PARTNER SERWISU
eqryltac

R22 przejmuje Kei.pl

Omawiane walory:

Na dzień przed giełdowym debiutem, poznańska spółka R22 SA, poprzez spółkę zależną ze swojego segmentu hostingowego, podpisała umowę inwestycyjną na zakup 100 proc. udziałów w podmiocie będącym właścicielem 18-letniej marki Kei.pl. Tym samym R22 jeszcze przed pierwszym notowaniem akcji na GPW realizuje cele emisyjne pokazując, że świetnie radzi sobie z przejmowaniem stosunkowo „nowych”, jak i już mocno ugruntowanych marek hostingowych.

Wartość transakcji to ok. 22 mln zł. Przejęcie zostanie sfinansowane środkami z publicznej emisji akcji R22, z której spółka pozyskała ponad 61 mln zł.

Grupa R22 po przejęciu Kei.pl powiększy swój udział w rynku i umocni się w gronie liderów polskiej branży hostingowej. Kei.pl wypracowała przychody za ostatni zamknięty rok obrotowy 2016 na poziomie ponad 8 mln zł, ma ok. 14 tys. klientów oraz ponad 18 tys. obsługiwanych domen.

Dodatkową korzyścią z transakcji dla R22 jest także posiadane przez Kei.pl nowoczesnego data center w Krakowie o powierzchni około 1000 m2.

Transakcja nie byłaby możliwa, gdyby nie ogromne doświadczenie Grupy R22 w przejęciach. W skład marek hostingowych Grupy R22, powstałych historycznie na bazie poznańskiego Ogicom, wchodzą wcześniej przejęte marki: Domeny.pl, Hekko.pl, SuperHost.pl, Biznes-Host.pl, Active24, a w drugim półroczu 2017 roku także Linuxpl.com i FutureHost.

– Akwizycja to proces znacznie wykraczający poza zaproponowanie odpowiedniej ceny. W toku wieloletniej praktyki wypracowaliśmy unikatowe know-how, dotyczące prowadzenia negocjacji, zawierania umowy, finansowania, ale także integracji kupionych biznesów, bez której nie udałoby się uzyskać efektów synergicznych. To właśnie sprawność działań wykonywanych po dokonaniu transakcji sprawia, że operacja tego rodzaju przynosi spodziewane korzyści – mówi Jakub Dwernicki, prezes zarządu oraz założyciel i jeden z głównych akcjonariuszy spółki R22 SA.

W wyniku dotychczasowych przejęć, klienci Grupy R22 do tej pory zyskiwali między innymi:

  • poprawę jakości obsługi Klienta, w tym – przede wszystkim – skrócenie czasu reakcji,
  • lepszą odporność na ataki sieciowe typu DDOS,
  • łatwiejszy dostęp do szerszej oferty produktowej (m.in. w zakresie VPS, SSL, SEO),
  • lepsze narzędzia codziennej pracy, np. innowacyjne mechanizmy audytowania stron, wyszukiwania nazw domenowych, czy też wygodne kreatory.

Działając na wielką skalę, w oparciu o wiele marek o różnym rodowodzie, spółka R22 wykorzystuje najlepsze praktyki z każdej z nich, uzyskując nie tylko proste, klasyczne efekty ekonomii skali, ale także bonusy w obszarze zarządzania wiedzą w organizacji.

Źródło: Informacja prasowa

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • R22 oczekuje, że umocnienie złotego będzie miało ‚bardzo pozytywny’ wpływ na wyniki

    Grupa R22 oczekuje, że silne umocnienie złotego będzie miało "bardzo pozytywny" wpływ na wyniki Grupy, z uwagi na skokowy spadek wyceny zadłużenia, który wpłynie zarówno na przychody finansowe z tytułu różnic kursowych, jak i mocny nominalny spadek zadłużenia Grupy, raportowany w złotym, poinformował ISBtech wiceprezes i CFO Grupy R22 Robert Stasik.

  • R22 zmieni nazwę na cyber_Folks

    R22 połączy się ze spółką córką i będzie funkcjonować pod nazwą cyber_Folks. Jak zaznaczyła spółka, celem zmiany jest m.in. uproszczenie struktury grupy oraz komunikacji zewnętrznej obu podmiotów. Podczas poniedziałkowego WZA zdecydowano także o wypłacie rekordowej dywidendy w kwocie 13,19 mln zł.

  • Trigon DM podwyższył cenę docelową dla akcji R22

    Kacper Koproń, analityk Trigon DM, w raporcie z 26 czerwca opracowanym w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 podtrzymał zalecenie inwestycyjne kupuj. Cena docelowa wzrosła z 61,30 zł do 88,60 zł.

  • R22 chce skupić się na rozwoju MailerLite i cyber_Folks w 2023 r.

    Grupa R22 nie zastanawia się aktualnie nad przejęciami, za to chce skupić się na rozwoju MailerLite i cyber_Folks w tym roku, poinformował prezes Jakub Dwernicki. Zarząd będzie rekomendował wypłatę dywidendy bez skupu akcji.

  • R22: Cel programu motywacyjnego w cyber_Folks to 115 mln zł skoryg. EBITDA w 2027 r.

    Kluczowi pracownicy cyber_Folks - spółki zależnej Grupy R22 - zostaną objęci programem motywacyjnym. ESOP (Employee Stock Option Plan) podzielony jest na część lojalnościową (rozliczaną według stażu pracy) oraz motywacyjną (uzależnioną od realizacji celów ekonomicznych oraz indywidualnych). Założenia co do celów ekonomicznych obejmują m.in. konsekwentny wzrost wyników cyber_Folks, w tym zwiększenie skorygowanej EBITDA z 57 mln zł w 2023 r. do 115 mln zł w 2027 r. W programie objętych zostanie maksymalnie 250 tys. akcji cyber_Folks stanowiące 1,11 proc. kapitału zakładowego tej spółki.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat