
Grzegorz Miechowski, prezes i akcjonariusz 11 bit studios
W II kwartale br. 11 bit studios wypracowało 1,97 mln zł zysku netto, czyli o 1,3 mln zł mniej niż przewidywał konsensus opracowany przez PAP. Zysk operacyjny wyniósł 2,93 mln zł i okazał się o 17,5 proc. niższy od oczekiwań. Za to przychody ze sprzedaży wyniosły 16,56 mln zł i były o ponad 1/3 wyższe od prognoz rynkowych ekspertów.
Od początku roku warszawskie studio wypracowało ponad 30,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, 8,7 mln zł zysku operacyjnego i 6,4 mln zł zysku netto. Jak podkreśla spółka, zarobek byłby jeszcze wyższy, gdyby nie niegotówkowe rezerwy tworzone w związku z programem motywacyjnym na lata 2017-2019. W wynikach za I półrocze 2019 roku wspomniane rezerwy opiewały na 4,1 mln zł. >> Dołącz do dyskusji na forumowym wątku dedykowanym akcjom 11 bit studios
– Wypracowane przez 11 bit studios w I połowie 2019 roku wyniki finansowe uważamy za bardzo satysfakcjonujące, szczególnie że najważniejsze premiery zapowiedziane na bieżący rok są dopiero przed nami – komentuje Grzegorz Miechowski, prezes 11 bit studios.
Jak dodaje prezes, tegoroczne wyniki to zasługa bardzo dobrej monetyzacji całego portfolio gier, na czele z Frostpunkiem i Moonlighterem.
Na koniec czerwca 11 bit studios zgromadziło pokaźne zasoby gotówkowe. Suma środków pieniężnych, lokat bankowych, instrumentów finansowych i należności handlowych) wynosiła blisko 84 mln zł, co oznacza, że w porównaniu z końcem 2018 roku powiększyła się o 13 mln zł.
Zdaniem prezesa, II połowa roku – z racji szeregu wydarzeń i premier – zapowiada się znacznie ciekawiej.
– Niektóre z nich, jak premiery płatnych dodatków do Moonlightera i This War of Mine już miały miejsce. Dzisiaj, tj. 27 sierpnia 2019 roku, spółka rozpoczęła sprzedaż tzw. season pass do Frostpunka. Pakiet kosztujący 24,99 USD/EUR zawierał będzie trzy dodatki do gry. Pierwszy z nich, czyli Frostpunk – The Rifts już trafił do użytkowników – mówi Miechowski.
Dwa kolejne DLC zadebiutują przed końcem bieżącego oraz w przyszłym roku. Kolejnym wydarzeniem będzie premiera, 3 września 2019 roku, gry Children of Morta w wersji na komputery PC. Tytuł, którego deweloperem jest studio Dead Mage zadebiutuje też, w połowie października 2019 roku, na konsole Xbox One, PS4 i Nintendo Switch.
W I półroczu studio kontynuowało też, rozpoczęte kilka kwartałów wcześniej, prace nad grą o roboczej nazwie Projekt 8. Za stworzenie tytułu odpowiada drugi zespół deweloperski, który na dzień publikacji sprawozdania, liczy ponad 25 osób. Jak zapewnia spółka, zespół jest w trakcie intensywnej rozbudowy i docelowo ma być porównywalny wielkością do zespołu pracującego nad Frostpunkiem (ok. 60 osób), a budżet gry sięgnąć ok. 20 mln zł.
W II półroczu 2019 roku spółka zamierza rozpocząć produkcję dwóch nowych gier, które trafią na rynek po grze Projekt 8. Docelowo 11 bit studios zamierza wydawać jedną własną grę rocznie.
– Spółka prowadzi rekrutacje związane z rozbudową zespołów deweloperskich, aby móc równolegle pracować nad trzema tytułami. Celem na ten rok jest zwiększenie zatrudnienia do 140-150 osób. Kolejne osoby dołączą do nas już w przyszłym roku w nowym biurze przy ul. Brzeskiej 2 w Warszawie, gdzie prowadzone są obecnie intensywne prace adaptacyjne – czytamy w raporcie.
11 bit studios to producent multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: Anomaly, This War of Mine i Frostpunk, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. 11 bit studios prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego wydała m.in. grę Moonlighter. W 2018 roku spółka miała 82,11 mln zł przychodów ze sprzedaży i 37,55 mln zł zysku netto.
We wtorek kurs akcji 11 bit studios spadł o 1 proc. Na koniec dnia jeden walor wyceniono na 392 zł, a całą spółkę na ok. 890 mln zł.