
(Fot. spółka)
Od wydania czerwcowej rekomendacji notowania Allegro wzrosły o blisko 12 proc., wyprzedzając szeroki rynek o ponad 18 p.p. Jak zaznacza analityk, wstępne dane spółki za 2Q’22 wypadły pozytywnie. W dodatku, zarząd pozostawił niezmieniony guidance i podał bardzo dobry trading update (GMV ok. +23-27 proc. r/r od początku lipca). Zarząd zakłada wzrost GMV w 2H’22 o 15-25 proc. r/r. Optymizm Allegro w obliczu pogarszających się warunków makroekonomicznych wynika zdaniem analityka głównie z trzech czynników: przychody platformy odwzorowują galopującą inflację w Polsce, spółka korzysta z napływu Ukraińców do kraju i co najważniejsze klient Allegro jest jeszcze bardziej skoncentrowany na poszukiwaniu najniższej ceny. Ekspert podkreśla, że niskie ceny to mocna przewaga konkurencyjna spółki. Zarząd podawał przy okazji IPO, że ponad 80 proc. produktów dostępnych na platformie ma najniższą na rynku cenę, badając 135 tys. najpopularniejszych produktów.
– Wnosimy, że spółka jest dość odporna na warunki makro i jako połączenie nowoczesnego biznesu z defensywnym profilem konsumenta powinna cieszyć się dobrym sentymentem rynku w średnim terminie. Dodatkowo, wskazujemy na znaczną poprawę wskaźnika take rate w 2Q’22 – czynnik który będzie sprzyjać poprawie marży w nadchodzących kwartałach (szacujemy poprawę Skor. EBITDA w 2H’22 o ok. 30 proc. r/r). Po aktualizacji peer grupy, podnosimy cenę docelową dla Allegro do 35,30 zł i nasze zalecenie do kupuj. Allegro jest dziś notowane na poziomie EV/EBITDA ex. Mall Group = 13,7x, z wyraźnym dyskontem do peer grupy (15,8x) oraz do Amazona (20,6x) – czytamy w raporcie przygotowanym przez Pawła Szpigiela.
Choć spółka nie zaraportowała poziomu take rate w 2Q’22, analityk szacuje że zbliżył się do ok. 10,8-10,9 proc. (tj. o ok. +0,3-0,4 p.p. r/r). Zmiany w warunkach handlowych dla merchantów wprowadzane przez ostatnie miesiące, większa liczba klientów SMART! oraz zmiana struktury GMV w kierunku dóbr o wyższym take rate, spowodowały wzrost wskaźnika. Ekspert uważa, że ten trend będzie kontynuowany w nadchodzących kwartałach. De facto, Allegro wprowadziło podwyżki w co-financingu kosztów dostaw w Smart! dla merchantów w lipcu i sierpniu. Kolejna podwyżka jest planowana na wrzesień br.
– Sądzimy, że Allegro jest w stanie wygenerować wzrost GMV o ok. 18 proc. w 2H’22. Zakładając wyższy take rate (na poziomie ok. 11 proc.) oraz stabilizację kosztów dostaw netto vs. GMV, estymujemy wzrost Skor. EBITDA o ok. 30 proc. r/r w 2H’22. W całym roku szacujemy wzrost GMV/ przychody/ EBITDA o odpowiednio 16 proc./24 proc./10 proc., co jest bliskie dolnemu przedziałowi guidance spółki (wzrost o odpowiednio 15-20 proc./25-30 proc. oraz 10-15 proc.). Sadzimy, że negatywny wpływ Mall Group ma linię EBITDA powinien być relatywnie niewielki 2H’22 (ok. 3 proc.).
Allegro jest platformą handlową numer 1 w Polsce. Sprzedaż realizowana jest głównie przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie grupy stanowiła ok. 3% rynku handlu detalicznego w Polsce w 2019 r. Od października 2016 r. Allegro należy do funduszy Cinven, Permira i Mid Europa. Spółka zadebiutowała na GPW w październiku 2020 r.
Rekomendacja dla Allegro powstała 5 sierpnia 2022 r. Autorem rekomendacji jest Paweł Szpigiel, analityk BM mBanku. Raport ze skrótem rekomendacji jest do pobrania TUTAJ