
Fot. Pexels
– Podtrzymujemy outlook prezentowany po wynikach IV kwartału. On zakładał przyrost kart w 2023 r. o ok. 300 tys. [w Polsce o 180-200 tys.; za granicą o 100 tys.], kontynuację znaczącej dynamiki przychodów i po trzecie dalszą poprawę rentowności operacyjnej – powiedział Józefiak podczas konferencji prasowej.
– Pozytywnie oceniamy pierwszą połowę II kwartału. Odczyty z kwietnia i maja dają dużą szansę na dobry wynik kwartalny – dodał.
W prezentacji spółka podała, że inwestycje w okresie II – IV kw. 2023 r. obejmą otwarcia 5 klubów w Polsce i 5 na rynkach zagranicznych. Capex na rozwój organiczny planowany jest na poziomie ok. 110 mln zł. Nabycia klubów Calypso Fitness, Saturn Fitness i płatności związane z M&A zrealizowanymi w poprzednich latach to ok. 44 mln zł w II kw. br. i ok. 2 mln zł w II poł. 2023 r.
– Dajemy sobie szansę, żeby rozwój organiczny jeszcze przyspieszać – dodał Józefiak podczas konferencji.
– Jesteśmy również otwarci na potencjalne nowe transakcje [akwizycyjne] – powiedział także.
W komentarzu do wyników za I kwartał br. spółka podała, że przychody ze sprzedaży wyniosły 625,3 mln zł, a zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 65,7 mln zł. Na koniec marca br. z kart sportowych korzystało ponad 1 309 tys. użytkowników w Polsce oraz 462 tys. na rynkach zagranicznych. Według szacunków Grupy w kwietniu i maju liczba kart sportowych wzrośnie o kolejne 35 tysięcy, w tym o 25 tys. w Polsce i o 10 tys. na pozostałych rynkach, a liczba karnetów w sieciach własnych osiągnie na koniec maja poziom prawie 210 tys. (z uwzględnieniem niedawnych przejęć).
Józefiak: Cel 10 proc. wzrostu ARPU w 2023 osiągniemy dzięki podwyżkom w kwietniu i maju
Benefit Systems podtrzymuje, że chciałby w tym roku w Polsce osiągnąć wzrost ARPU (średni przychód na użytkownika) w segmentach B2B oraz B2C na poziomie min. 10 proc. r/r, poinformował członek zarządu odpowiedzialny m.in. za finanse Bartosz Józefiak. Spółka ocenia, że ten cel zostanie osiągnięty dzięki kwietniowym i majowym podwyżkom cen.
– Chcielibyśmy osiągnąć 10-proc. wzrost ARPU. […] W Polsce gros tych działań [związanych z podwyżkami cen] przypada na kwiecień i maj i na dziś czujemy się komfortowo; nie zakładam, że jakoś chcielibyśmy go przekraczać, to jest cel [+10% ARPU r/r] – powiedział Józefiak podczas konferencji prasowej.
O segmencie Zagranica powiedział, że „na dziś wydaje się, że jesteśmy zadowoleni z tego, jak kształtuje się polityka cenowa na tym rynku. Gros pracy, jak chodzi o podwyżki za granicą, mamy już za sobą”.
Podtrzymał też obserwację, że klienci, pomimo trudnego otoczenia ekonomicznego nie rezygnują z aktywności fizycznej.
– Ludzie szybciej rezygnują z innych dóbr, niż wydawania pieniędzy na zdrowie i aktywność fizyczną. To może być pokłosie covidu, z drugiej efekt sytuacji gospodarczej – w Polsce dostępność [finansowa] klubów fitness jest ciągle bardzo duża – zakończył Józefiak.
Grupa kapitałowa Benefit Systems jest dostawcą rozwiązań w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych w zakresie m.in. kart sportowych oraz kultury i rozrywki (Program Kinowy, MultiTeatr). Od 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym GPW.