
(Fot. Pepco Group)
Pepco Group rośnie w Wielkiej Brytanii. Spółka we wrześniu przejęła 71 sklepów po upadłej sieci Wilko. Jak informują brytyjskie media, w miniony weekend na nowo otwarto pierwszych 10 sklepów. 7 października pod szyldem Poundland ruszy kolejnych 10. Pepco Group zapowiedziało, że chce otworzyć wszystkie przejęte po Wilko sklepy do końca bieżącego roku. W 2024 roku sklepy przejdą rebranding. Pepco nie przejęło dotychczasowych pracowników sklepów Wilko, ale zaznacza, że byli pracownicy sieci mogą starać się o pracę w przejętych sklepach i będą traktowani priorytetowo.
Wilko ogłosiło upadłość w ubiegłym miesiącu. Sieć liczyła 400 sklepów i zatrudniała 12.500 pracowników. Administratorzy PwC byli zmuszeni sprzedać aktywa Wilko po tym, jak nie udało im się zapewnić umowy ratunkowej dla całej firmy. 250 sklepów zostało zamkniętych, 71 przejęło Pepco, a 51 przejęła spółka B&M. Natomiast prawa do marki i jej własności intelektualnej przejęła spółka The Range.
Grupa Pepco powstała w 2015 roku i składa się z sieci detalicznych Pepco, Dealz i Poundland. Grupa Pepco ma obecnie ok. 4 300 sklepów w 21 krajach, zatrudniając ok. 43.000 osób. Spółka zadebiutowała na GPW w 2021 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.