PARTNER SERWISU
cclqpyni

Shoper miał 26,25 mln zł zysku netto, 45,5 mln zł zysku EBITDA w 2023 r.

Omawiane walory:

Shoper odnotował 26,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2023 r. wobec 18,15 mln zł zysku rok wcześniej. Kurs akcji spółki rośnie w czwartek rano o blisko 10 proc.

Fot. fb/Shoper

Zysk operacyjny wyniósł 31,6 mln zł wobec 25,15 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk EBITDA wyniósł 45,5 mln zł wobec 34,8 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej. Skorygowana skonsolidowana EBITDA wyniosła 50,6 mln zł, tj. o 31 proc. r/r, natomiast skorygowany zysk brutto wzrósł o 33 proc. do 36 mln zł. Koszty programów motywacyjnych stanowiące główną kwotę różnicy między wynikami skorygowanymi, a nieskorygowanymi wyniosły w roku 2023 4,9 mln zł (w roku 2022: 3 mln zł).

Skonsolidowane GMV sklepów (z wyłączeniem sklepów partnerów) wzrosło z 7,4 mld zł do 8,5 mld zł, notując dynamikę na poziomie 15 proc., a GMV Omnichannel – wzrosło z 8,2 mld zł do 9,5 mld zł, tj. o 16%. Wzrost jest wynikiem dalszego wzrostu wartości zamówień realizowanych przez merchantów na platformach Grupy Shoper. Wskaźnik miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) osiągnął na koniec okresu objętego niniejszym sprawozdaniem 3 mln zł, tj. o 12 proc. więcej r/r.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 152,6 mln zł w 2023 r. wobec 123,29 mln zł rok wcześniej.

– W minionym roku nasze przychody były najwyższe w historii i wyniosły 152,6 mln zł. W porównaniu do roku 2022 zwiększyły się aż o 24 proc. Rosnąca efektywność biznesu przełożyła się na szybki wzrost skorygowanego wzrostu EBITDA. W 2023 wyniósł on 50,6 mln zł i był wyższy o 31 proc. niż w poprzednim roku. Rentowność Grupy Shopera osiągnęła poziom 33 proc. co pozycjonuje nas jako jedną z najbardziej efektywnych platform e-commerce w Europie – napisał prezes Marcin Kuśmierz w liście do akcjonariuszy dołączonym do raportu.

– Nasz sukces jest efektem doskonałej współpracy z klientami wykorzystującymi Platformę Shoper do prowadzenia sprzedaży internetowej. Cyklicznie wprowadzane innowacje funkcjonalne czy nowe usługi wspierające sprzedaż spowodowały, że nasi klienci, również w 2023, szybko zwiększali skalę swojej działalności. To przełożyło się na rekordową wartość wygenerowanej sprzedaży za pośrednictwem Platformy Shoper, która w ubiegłym roku sięgnęła 9,5 mld zł, rosnąc o 16 proc. r/r (GMV Omnichannel) – dodał.

➡ Wszystkie komunikaty spółek giełdowych z systemów EBI/ESPI w jednym miejscu ➡ Sprawdź!

Spółka podała też, że przychody Grupy Shoper w IV kw. osiągnęły rekordowy poziom 43,6 mln zł, co oznacza wzrost o 19 proc. r/r. Skorygowana skonsolidowana EBITDA osiągnęła 15,1 mln zł, tj. o 18 proc. więcej r/r, a skorygowany zysk przed opodatkowaniem (brutto) oraz netto wzrosły odpowiednio o 20 proc. (do 11,8 mln zł) i 32 proc. (do 10,3 mln zł). Skonsolidowane GMV sklepów (z wyłączeniem sklepów partnerów) wzrosło z 2,2 mld zł do 2,6 mld zł, notując dynamikę 22 proc., a GMV Omnichannel – wzrosło z 2,4 mld zł do 3 mld zł, tj. o 26 proc.

– W związku ze zmianą modelu współpracy z home.pl klienci home.pl korzystający dotychczas z usług sklepu internetowego Shoper w modelu private zostali przeniesieni (zmigrowani) na platformę Shoper. W związku z tym od listopada 2023 roku do GMV Shoper wliczane jest GMV sklepów klientów home.pl. Wartości GMV oraz wskaźników Take Rate z wyłączeniem efektów migracji sklepów z home.pl wyniosły: GMV Sklepów: 2,4 mld zł, Take rate sklepów:1,78 proc., GMV Omnichannel: 2,8 mld zł, Take rate Omnichannel: 1,55 proc. Koszty programów motywacyjnych stanowiące główną kwotę różnicy między wynikami skorygowanymi a nieskorygowanymi wyniosły w IV kw. 2023 r. 1,2 mln zł (w IV kwartale 2022 roku: 1,4 mln zł) – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2023 r. wyniósł 26,06 mln zł wobec 18,48 mln zł zysku rok wcześniej, a skorygowany zysk netto wyniósł odpowiednio 31,12 mln zł wobec 22,18 mln zł.

Shoper miał 7,76 mln zł zysku netto, 13,73 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2023 r.

Shoper odnotował 7,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2023 r. wobec 5,11 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk operacyjny wyniósł 9,95 mln zł wobec 6,79 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 13,73 mln zł wobec 10,06 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowany zysk EBITDA wyniósł 14,9 mln zł i był wyższy o 31 proc. r/r. Spółka poprawiła rentowność skorygowanej EBITDA do 33,8 proc.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 44,19 mln zł w I kw. 2023 r. wobec 35,13 mln zł rok wcześniej.

Łączna wartość transakcji uwzględniająca sprzedaż ze sklepów internetowych, platform handlowych i porównywarek cenowych (GMV Omnichannel) osiągnęła rekordowy wzrost 47 proc. i wyniosła 3,1 mld zł. Wartość transakcji w sklepach internetowych (GMV Sklepy) wyniosła 2,5 mld zł, co oznacza 29 proc. więcej r/r.

– Wyniki, które osiągnęliśmy w tym kwartale, są bardziej niż zadowalające i stanowią optymistyczny prognostyk na resztę tego roku. Najbardziej cieszą sukcesy naszych sprzedawców. Klienci Shoper zanotowali imponujące wzrosty we wszystkich wskaźnikach sprzedażowych, takich jak GMV Sklepy oraz GMV Omnichannel, które wyniosło aż 47% wzrost względem poprzedniego roku – powiedział członek zarządu ds. finansowych Shoper Piotr Biczysko, cytowany w komunikacie.

– Tak wysokie wyniki jako spółka zanotowaliśmy ostatni raz w 2021 roku, gdy rynek e-commerce dynamicznie zyskiwał na popularności w wyniku pandemii COVID-19. Liczby minionego kwartału potwierdzają skuteczną realizację naszej strategii, która opiera się na wspieraniu rozwoju naszych klientów i efektywnym zarządzaniu kosztami – dodał.

Spółka zaznaczyła też, że w I kw. skupiła się na rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Spółka z Grupy Shoper – platforma Apilo, czyli nowoczesny system do zarządzania sprzedażą wielokanałową – wprowadziła szereg funkcjonalności i nowych rozwiązań, które przyczyniły się do rosnącej popularności narzędzia wśród polskich sprzedawców. Do grona klientów Apilo dołączają coraz to większe i zasięgowe marki e-commerce oraz platformy typu marketplace.

– Po przejęciu spółki Apilo w 2021 roku, sukcesywnie inwestujemy w jej rozwój technologiczny. Wyniki sprzedażowe naszych klientów rosną z roku na rok w imponującym tempie. To stanowi potwierdzenie trafności naszej inwestycji oraz przyjętej strategii, koncentrującej się na rozwijaniu oferty usług z zakresu sprzedaży wielokanałowej – powiedział COO Shoper Paweł Rybak.

Spółka podkreśliła też, że w I kw. rozwijała też ofertę segmentu „Finanse i płatności” poprzez wprowadzanie wielu integracji oraz funkcjonalności w usłudze Shoper Płatności. Jednym z istotnych zdarzeń dla spółki było ogłoszenie partnerstwa z PayPro. W ramach tej współpracy, w usłudze Shoper Płatności pojawiła się integracja z kolejną usługą płatniczą – Przelewy24.

Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (software as a service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Netflix postraszył wynikami. Orlen najwyżej w historii, słabe JSW i CCC

    Środowa sesja na giełdzie w Warszawie rozpoczęła się od umiarkowanych wzrostów. Inwestorzy tym samym nie przestraszyli się ani słabo przyjętych wczoraj wyników spółek technologicznych z Wall Street, ani też realizacji zysków na giełdach w Azji. W indeksie WIG20 błyszczy Orlen, którego akcje są najdroższe w historii. Rano w centrum uwagi są jeszcze m.in. JSW, CCC i PCF Group.

  • Historyczny rekord sWIG80, w grze Diagnostyka, Grenevia i Bumech

    Mamy to! Indeks sWIG80 rozpoczął tydzień od nowego historycznego rekordu. To nie przypadek. Po świetnej pierwszej połowie 2025 roku w wykonaniu dużych spółek, druga połowa roku powinna należeć właśnie do małych spółek. Mocno rosną również pozostałe warszawskie indeksy, dzięki czemu GPW jest dziś rano najmocniejszym parkietem w Europie.

  • Sesja pod znakiem decyzji RPP i danych z USA, w grze Allegro, Vercom i Asseco

    We wtorek giełda w Warszawie wykonała zdecydowany zwrot w górę i wybroniła się przed 5. spadkową sesją z rzędu. W środę strona popytowa idzie za ciosem i ale finalnie o losach całej sesji i tak najprawdopodobniej zdecyduje reakcja na decyzję RPP i na dane z rynku pracy w USA. W centrum uwagi są dziś Allegro, Vercom i Asseco Poland.

  • Shoper zwiększył zysk netto i EBITDA w II kwartale 2025 r.

    SHOPER zakończył II kwartał 2025 r. z wyższym zyskiem netto i EBITDA. Spółka rozwija ofertę AI i wzmacnia segment premium.

  • Korekta na GPW, w grze Allegro, Murapol, Shoper i cyber_Folks

    Pogorszenie nastrojów na globalnych rynkach akcji rzuca się cieniem na GPW. Dotyczy to głównie dużych spółek. Na tych średnich i małych chęć do realizacji zysków jest dużo mniejsza. I nie ma się co dziwić, bo często zaskakują one lepszymi od oczekiwań wynikami.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat