
Fot. Spółka
Analityk zestawił przychody osiągane z dotychczasowych rynków (z wyłączeniem Polski) do PKB krajów realnie partycypujących w wynikach XTB. Na podstawie tej zależności ekspert oszacował potencjał nowych rynków na zakończenie 3. roku działalności operacyjnej na pełnych obrotach (analityk szacuje 2028 r.) na dodatkowe 750 mln zł przychodu rocznie.
– Wyniki za 3Q24 przyniosły długo wyczekiwany wzrost wolumenu CFD generowanego przez klientów detalicznych. Jeśli dodamy do tego fakt, że obroty per capita spadają w coraz wolniejszym tempie, wówczas możemy sądzić, że kolejni nowi klienci w większym stopniu niż dotychczas będą wpływać na przychody z instrumentów CFD. Widzimy też potencjał do poprawy aktywności klientów w Europie Zachodniej, póki co szczególnie w Niemczech, gdzie widać już pozytywne efekty nowej kampanii marketingowej. Takiego echa nie widać w innych krajach, dlatego tonowalibyśmy optymizm Zarządu odnośnie ekspansji na Zachodzie, szczególnie do momentu poszerzenia oferty o nowe produkty – czytamy w raporcie przygotowanym przez Matuesza Chrzanowskiego, analityk Noble Securities.
Analityk podkreśla istotny wpływ otoczenia na wyniki spółki. W kolejnych latach ekspert zakłada rentowność na lota na poziomie średniej z ostatnich 12 kwartałów. Gdyby jednak analityk ograniczył się wyłącznie do 2024 r. wówczas wycena wzrosłaby do 100 zł za akcję.
„Pozytywne efekty wdrożenia IKE” i efekt Zlatana
Na rynku polskim widać już pozytywne efekty wdrożenia konta IKE. Rachunek ISA w Wielkiej Brytanii ma pojawić się jeszcze w tym roku. Rozszerzeniu na pozostałe oddziały ma ulec też usługa karty wielowalutowej (obecnie dostępnej w Czechach i Portugalii), zaś w styczniu polscy klienci będą mogli skorzystać też z IKZE.
– Według zapowiedzi zarządu kolejne dwa produkty, przewidziane do wdrożenia w przyszłym roku, mają być bardziej dochodowe niż ostatnie nowości, natomiast konkretów dowiemy się na konferencji po wynikach za 4Q24. Można spekulować o dodaniu do oferty opcji i instrumentów opartych o kryptowaluty, szczególnie, że Zarząd zapowiedział próbę odblokowania marketingu w Hiszpanii poprzez wymianę instrumentów CFD na zbliżony produkt – czytamy w raporcie.
Jesienna kampania marketingowa oparta o nowego ambasadora, Zlatana Ibrahimovicia, została dobrze przyjęta w sieci, a popularność XTB w ujęciu globalnym wg Google Trends dalej rośnie, osiągając kolejne rekordowe poziomy. W październiku XTB pozyskało 45 tys. nowych klientów.
– Oczekujemy, że w 4Q24 może to być nawet 135 tys. osób, natomiast w latach 2025/26/27/28 spodziewamy się kolejno 100/120/120/100 tys. nowych klientów kwartalnie. Sądzimy, że od 2026r. oddziały w Indonezji i Brazylii uzyskają pełną zdolność operacyjną, co będzie pozytywnie kontrybuować zarówno w akwizycji jak i osiąganym obrocie na instrumentach CFD. Przewidujemy, że wejście na nowe, tak duże, rynki będzie wymagało sporych nakładów marketingowych, chociaż oczekujemy, że średni koszt pozyskania nowego klienta nadal będzie się obniżać – czytamy w raporcie.
Grupa XTB jest europejskim domem maklerskim, specjalizującym się w instrumentach finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku pozagiełdowym i giełdzie. Od 2002 roku działa na rynkach zagranicznych, gdzie oferuje klientom zaawansowane technologicznie aplikacje transakcyjne. Spółka jest notowana na GPW od 2016 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
Rekomendacja dla XTB powstały 29 listopada 2024 r. Autorem rekomendacji jest Mateusz Chrzanowski, analityk Noble Securities. Wymagany prawem disclaimer jest do pobrania TUTAJ