
(Fot. spółka)
– Za nami udana końcówka roku, a IV kwartał – jak zwykle intensywny w naszej branży – przyniósł dobre wyniki sprzedażowe. Cieszymy się, że już kolejny kwartał z rzędu notujemy atrakcyjną dynamikę wzrostu przychodów, co wyraźnie wyróżnia nas na tle konkurencji. Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię umocnienia naszej pozycji w segmencie premium i udoskonalenia oferty produktowej, a osiągnięte wzrosty sprzedaży potwierdzają zasadność obranego kierunku – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
W IV kw. 2024 r. Answear.com odnotował wysoką, ponad 22 proc. rdr. dynamikę wzrostu przychodów ze sprzedaży, co powoduje, że dynamika wzrostu przychodów spółki wzrosła z raportowanych po 3 kwartałach 17,6 proc. do 19,2 proc. dla pełnych 12 miesięcy 2024 r.
– Szacunki sprzedaży oceniamy neutralnie. Raportowane wstępne przychody są bardzo zbliżone do naszej prognozy. Trzeba pamiętać, że osiągnięta dynamika sprzedaży jest związana z prowadzonymi kosztownymi działaniami marketingowymi, które nominalnie są najwyższe właśnie w 4Q, pomimo spadku współczynnika w odniesieniu do przychodów. Biorąc pod uwagę przedstawione dane oczekujemy ponad 20 mln zł EBITDA w 4Q24 i wysokiego jednocyfrowego zysku netto – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Miniony rok był dla Answear.com czasem intensywnych inwestycji. Spółka zrealizowała kluczowe działania obejmujące rozwój przejętej marki PRM, repozycjonowanie Answear.com oraz otwarcie concept store’ów w Fabryce Norblina. Te strategiczne inicjatywy przyczyniły się do korzystnego trendu wzrostowego w sprzedaży, przy czym główne nakłady związane z tymi zmianami zostały poniesione w pierwszych trzech kwartałach.
– W minionym kwartale oraz w perspektywie kolejnych okresów spodziewamy się stopniowej poprawy rentowności. W IV kwartale 2024 roku kontynuowaliśmy szerokozasięgową kampanię wizerunkową, co naturalnie wiązało się z wyższymi wydatkami marketingowymi, jednak w połączeniu z wyższą sprzedażą koszt tych wydatków nie obciążał już wyników Spółki tak jak we wcześniejszych okresach 2024 r., a przyjęta strategia oraz rosnąca skala działalności pozwalają z optymizmem patrzeć na dalszy wzrost naszej rentowności – dodaje Jacek Dziaduś, wiceprezes Zarządu ds. finansowych Answear.com.
Answear to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.