PARTNER SERWISU
ksuiayjf

OT Logistics z mocnym spadkiem zysku i bez dywidendy za 2024 r.

Omawiane walory:

OT Logistics odnotowało 9,1 mln zł skonsolidowanej straty netto przypadającej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 r. wobec 157,21 mln zł zysku rok wcześniej.

otlogistics, akcje, wyniki, dywidenda,

fot. OT Logistics

Zysk operacyjny wyniósł 8,23 mln zł wobec 147,85 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 58,17 mln zł wobec 191,63 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 320,97 mln zł wobec 592,28 mln zł rok wcześniej.

– W 2024 r. skonsolidowane przychody Grupy OTL wyniosły 321 mln zł, co oznacza spadek o 45,8 proc. r/r. Sprzedaż była niższa w segmentach portowym (-47 proc. r/r), spedycyjnym (-47,5 proc. r/r) oraz w hydrotechnice (-29,9 proc. r/r). Wzrosty sprzedaży Grupa OTL odnotowała natomiast w segmencie kolejowym (+21 proc. r/r). Spadek sprzedaży dotyczył przede wszystkim obsługi przeładunkowej towarów masowych – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

W przypadku OT Port Świnoujście, znaczny spadek przeładunków towarów masowych o 36 proc. r/r wynika z wysokiej bazy porównawczej lat 2022–2023. W tym czasie, w związku z wojną w Ukrainie i zmianami w globalnych łańcuchach logistycznych, nastąpiło przeniesienie na drogę morską dużej części transportu towarów – zwłaszcza węgla, koksu i rudy, co istotnie zawyżyło dane okresu bazowego. Z kolei OT Port Gdynia zanotował 38 proc. spadek przeładunków towarów masowych w ujęciu rok do roku, co było głównie efektem obniżenia wolumenów produktów agro, węgla oraz kruszyw. Jednocześnie zanotowano wzrost przeładunków towarów drobnicowych o 18 proc. r/r, obejmujący niemal wszystkie grupy ładunkowe, z wyjątkiem nawozów.

– Na wyniki Grupy OT Logistics w 2024 r. istotny wpływ miała wyjątkowo trudna sytuacja rynkowa, będąca konsekwencją bezprecedensowych zmian gospodarczych i geopolitycznych, które rozpoczęły się już od pandemii COVID-19 i nadal trwają, zmieniając codziennie otoczenie, w którym funkcjonujemy. Dodatkowym czynnikiem pogłębiającym spadek były bardzo wysokie wartości bazowe osiągnięte w 2023 roku, które wynikały zarówno z rekordowego wzrostu przychodów, jak i zdarzeń jednorazowych, takich jak rozwiązanie rezerwy na zobowiązanie z tytułu opcji put oraz sprzedaż akcji Luka Rijeka – skomentował prezes Kamil Jedynak, cytowany w komunikacie.

– Rok 2024 charakteryzował się nadwyżkami węgla energetycznego na krajowym rynku, stagnacją w przemyśle hutniczym, znaczącym spadkiem tranzytu ukraińskich ładunków agro oraz utrzymującymi się niskimi cenami zbóż na rynkach międzynarodowych. Te aspekty spowodowały istotne ograniczenie wolumenów przeładunków w polskich portach, bezpośrednio wpływając na działalność terminali należących do naszej Grupy – dodał.

Podkreślił jednocześnie, że spółka obecną sytuację traktuje jako przejściową i konsekwentnie realizuje długoterminowe założenia, zgodnie z którymi porty morskie pozostają kluczowymi aktywami o strategicznym znaczeniu.

– Uniwersalność, czyli szeroka gama obsługiwanych towarów, pozostaje naszym priorytetem, przy czym segment agro uważamy za jeden z najbardziej perspektywicznych obszarów rozwoju. Równolegle rozwijamy również segmenty przeładunków ro-ro i drobnicowych oraz transport intermodalny. Nasz terminal w Świnoujściu jest przygotowywany jako naturalne zaplecze logistyczne dla planowanego Głębokowodnego Terminala Kontenerowego, zapewniając kompleksową obsługę ładunków kontenerowych oraz intermodalnych – wskazał prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 61,41 mln zł w 2024 r. wobec 86,69 mln zł zysku rok wcześniej.

OT Logistics rekomenduje niewypłacanie dywidendy z zysku za 2024 r.

OT Logistics zarekomendowało przeznaczenie jednostkowego zysku netto za 2024 r. w kwocie 61,41 mln zł w całości na kapitał zapasowy.

Grupa OTL to notowana na GPW grupa specjalizująca się w usługach transportowych, spedycyjnych i logistycznych. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 321 mln zł w 2024 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Strata OT Logistics w II kwartale. EBITDA spadła o połowę

    OT Logistics zakończyło drugi kwartał 2025 roku ze stratą netto na poziomie 9,98 mln zł, wobec 2,03 mln zł zysku rok wcześniej. Spadła też EBITDA, a przychody skurczyły się o ponad 18 proc.

  • 14 ciekawych spółek, na których uaktywnili się insiderzy

    Tegoroczne ożywienie na warszawskim parkiecie i wzrost wycen zachęciły insiderów do większych ruchów. Sprawdziliśmy, na akcjach których spółek doszło ostatnio do ciekawych transakcji.

  • Cele OT Logistics na 2025 to stabilizacja i wzrost przychodów oraz oszczędności kosztowe

    Głównymi celami OT Logistics na ten rok jest stabilizacja i zwiększenie przychodów, m.in. w oparciu o nowe grupy towarowe oraz realizacja programu oszczędności kosztowych w portach, poinformował prezes Kamil Jedynak. Spółka oczekuje też, że 2025 r. będzie znacznie lepszy na rynku agro.

  • Premier Tusk wspomniał o olbrzymich inwestycjach i podbił kursy akcji kilku spółek

    Poniedziałkowe wystąpienia Donalda Tuska i Andrzeja Domańskiego odbiły się szerokim echem na GPW. Notowania kilku spółek dosłownie zelektryzowały zapowiedzi olbrzymich inwestycji m.in. w bezpieczeństwo, energetykę i kolej. Padała także deklaracja obniżenia podatku Belki oraz zmniejszenia podatku od kopalin.

  • OT Logistics rozważa budowę terminala produktów ciekłych w porcie w Świnoujściu

    OT Logistics rozważa realizację projektu budowy terminala przeładunkowego i magazynowego produktów ciekłych na terenie portu morskiego, należącego do spółki zależnej OT Port Świnoujście (OTPŚ) i postanowiło rozpocząć proces związany z pozyskaniem decyzji administracyjnych, które mogą być wymagane dla realizacji takiego projektu. Planowana lokalizacja terminala to nabrzeże Górników w porcie w Świnoujściu.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

50% rabatu na dostęp do Strefy Premium StockWatch.pl dla uczestników programu Orlen w portfelu!

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat