
(Fot. Amica/fb)
Zysk operacyjny wyniósł 3,1 mln zł wobec 8,1 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął odpowiednio: 18,4 mln zł wobec 22,6 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody z umów z klientami sięgnęły 566,9 mln zł wobec 628,4 mln zł rok wcześniej.
– Spadek marży zysku brutto na sprzedaży z 27,1 proc. na 26 proc. spowodowany jest w głównej mierze spadkiem wartości przychodów w grupie o 9,8 proc. w porównaniu do I kwartału 2024 roku – czytamy w sprawozdaniu zarządu.
Zmiana modelu biznesowego na rynku rosyjskim m.in. spowodowała spadek wartości przychodów o 18,5 mln zł, a w wyniku zbycia spółki Stadion Poznań sp. z o.o. w grudniu 2024 roku, grupa w I kwartale 2025 roku osiągnęła mniejsze przychody ze sprzedaży o 8 mln zł r/r.
– Niższe koszty ogólnego zarządu o 11,2 mln zł są spowodowane głównie obniżeniem kosztów świadczeń pracowniczych – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 3,9 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 16,1 mln zł zysku rok wcześniej.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80. W 2024 r. miała 2,57 mld zł skonsolidowanych przychodów.