
Oponeo z solidnym półroczem. Rośnie sprzedaż opon, Dadelo zaskakuje dynamiką
Dwucyfrowe wzrosty przychodów i zysku netto Grupy Oponeo
W I półroczu 2025 roku Grupa Oponeo osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 976,53 mln zł, co oznacza wzrost o 12,5 proc. rok do roku. Jednocześnie zysk netto wzrósł o 9,14 proc., osiągając wartość 30,96 mln zł. Wynik ten został wypracowany mimo trudnego otoczenia geopolitycznego, które ciążyło na całej branży oponiarskiej w Europie.
W strukturze przychodów dominowała sprzedaż akcesoriów samochodowych, która stanowiła 70,89 proc. całości i wyniosła 692,25 mln zł (wzrost o 4,89 proc. r/r). Szczególnym motorem wzrostu była jednak sprzedaż akcesoriów rowerowych, która wzrosła o imponujące 52,72 proc., do poziomu 241,05 mln zł.

Źródło: Spółka
Sprzedaż opon nadal najmocniejszym filarem
Największy udział w przychodach Grupy Oponeo miała sprzedaż opon, która odnotowała wzrost wolumenu o 4,22 proc. rok do roku i osiągnęła poziom 2,05 mln sztuk. Sprzedaż krajowa wzrosła o 6,16 proc., natomiast zagraniczna zmniejszyła się o 5,43 proc.
W strukturze eksportu 53,86 proc. stanowiły zamówienia zrealizowane za pośrednictwem e-sklepów spółek zależnych, a 46,14 proc. przez kanały własne OPONEO.PL S.A. Spadek eksportu nie wpłynął znacząco na ogólną dynamikę, ponieważ sprzedaż krajowa odpowiadała za 86,9 proc. całkowitych przychodów Grupy i wzrosła o 15,54 proc.

Źródło: Spółka
Silne wyniki spółek zależnych. Dadelo liderem wzrostu
Na szczególną uwagę zasługuje rozwój spółki zależnej Dadelo SA, której przychody wzrosły aż o 52,08 proc. do poziomu 243,01 mln zł. Segment ten odpowiadał już za 24,88 proc. całkowitych przychodów Grupy. Duży udział miała sprzedaż rowerów i akcesoriów rowerowych, co pokazuje skuteczność dywersyfikacji oferty Grupy Oponeo.
Mniej pozytywne wieści napłynęły z Rotopino.pl, która zanotowała spadek przychodów o 16,78 proc., do 35,03 mln zł. Segment narzędzi i elektronarzędzi wciąż odpowiada za niewielką część przychodów – 3,59 proc.
Poprawa rentowności mimo wyższych kosztów
Zysk brutto ze sprzedaży Grupy Oponeo wzrósł o 10,91 proc. do 226,52 mln zł, co przełożyło się na wskaźnik rentowności brutto na poziomie 23,2 proc. Rosnące przychody zdołały zrównoważyć wzrost kosztów operacyjnych, które sięgnęły 184,97 mln zł (wzrost o 12,69 proc.).
Wzrost kosztów wynikał przede wszystkim z rosnących cen usług logistycznych i rozszerzenia działalności operacyjnej, a także z większego zapotrzebowania na personel magazynowy. Koszty usług obcych wzrosły o 22,5 proc. do 75 mln zł, a koszty wynagrodzeń o 30,84 proc. do 43,6 mln zł.
Rynek opon w Europie pod presją, Polska na plusie
Trudne otoczenie rynkowe potwierdzają dane ETRMA. W I półroczu 2025 roku sprzedaż opon do pojazdów osobowych w Europie spadła o 1 proc., a w samym II kwartale aż o 4 proc. Segment opon letnich skurczył się o 6 proc., podczas gdy wzrosła sprzedaż opon zimowych i całorocznych.
Polska wyróżniała się pozytywnie na tle kontynentu – sprzedaż opon do samochodów osobowych wzrosła o 4 proc., co częściowo tłumaczy dobre wyniki krajowej sprzedaży Grupy Oponeo.
Plany rozwoju i inwestycje w logistykę
Grupa Oponeo zapowiada kontynuację działań wzmacniających pozycję rynkową zarówno spółki dominującej, jak i spółek zależnych. Szczególny nacisk położono na rozwój automatyzacji w nowym centrum logistycznym w Zelgoszczy, co ma przełożyć się na dalszą poprawę efektywności operacyjnej w kolejnych kwartałach.
Grupa Oponeo.pl jest liderem internetowej sprzedaży opon w Polsce, działającym w kilkunastu krajach Europy. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.