
(Fot. spółka)
W II kwartale 2025 roku Answear.com powrócił na ścieżkę rentownego wzrostu po okresie intensywnych inwestycji. Spółka wypracowała 20,3 mln zł EBITDA wobec straty przekraczającej 10 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody wzrosły o 16 proc. r/r do 399,3 mln zł. Marża na sprzedaży poprawiła się o 2,7 pkt proc. r/r, a zysk netto wyniósł 2,8 mln zł wobec 17,6 mln zł straty rok wcześniej.
W całym I półroczu 2025 roku EBITDA wyniosła 30,2 mln zł, przy przychodach sięgających 751,9 mln zł, co oznacza wzrost o 19 proc. r/r. Zysk netto osiągnął 6,5 mln zł. Zarząd spółki podkreśla, że poprawa wyników to efekt skutecznej kontroli kosztów i wyższej efektywności operacyjnej.
– Za nami udany II kwartał, w którym szczególnie istotna była znacząca poprawa rentowności oraz bardzo dobry wynik EBITDA. Cieszy nas, że poprawę rentowności osiągnęliśmy pomimo kontynuacji działań marketingowych budujących świadomość marki Answear. Wciąż pozostajemy najszybciej rosnącym fashion e-commerce w Europie, co potwierdza skuteczne skalowanie biznesu i dalszą poprawę efektywności – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
– Raportowane wyniki za 2Q25 oceniamy pozytywnie. Plasują się wyraźnie powyżej naszej prognozy i konsensusu. Ostateczne przychody są o 5,3 mln zł wyższe od szacunków przedstawionych przez spółkę 3 lipca br. Spółka poprawiła rok do roku o 2,7 p.p. marżę brutto na sprzedaży, o 8,1 p.p. marżę EBITDA i o 5,8 p.p. marżę netto. Z punktu widzenia rentowności istotny był spadek o 10 mln zł r/r (-12 proc.) pozostałych kosztów rodzajowych (głównie wydatki marketingowe). Choć jednocześnie trzeba zaznaczyć wzrost usług obcych o 6,8 mln zł (+17 proc. r/r). Zwraca uwagę kapitał obrotowy rosnący o 55,7 mln zł, przy OCF na poziomie +70,6 mln zł. Jednak w przypadku Answear.com jest to charakterystyczne dla drugiego i czwartego kwartału. Dług netto w odniesieniu do 12mEBITDA spada do 4,6x vs 15,2x przed rokiem i 8,0x w pierwszym kwartale. Choć nie są to jeszcze poziomy uznawane za całkowicie bezpieczne, to trzeba odnotować istotny postęp – skomentował Dariusz Dadej, analityk Noble Securities.
Spółka poinformowała, że EBITDA za 12 miesięcy zakończonych 30 czerwca 2025 roku wyniosła 71 mln zł. Celem Answear.com jest osiągnięcie 80 mln zł EBITDA w całym 2025 roku, co zapisano w programie motywacyjnym.
– Po 12 miesiącach zakończonych 30 czerwca 2025 r. nasza EBITDA osiągnęła 71 mln zł. To pokazuje, że jesteśmy na bardzo dobrej drodze do realizacji celu 80 mln zł, zapisanego w programie motywacyjnym na 2025 r. Dodatkowo przed nami jeszcze IV kwartał, czyli tradycyjny okres najwyższej sprzedaży w naszej branży – mówi Jacek Dziaduś, wiceprezes zarządu ds. finansowych Answear.com.
Marka PRM, należąca do Answear.com i specjalizująca się w segmencie luxury streetwear & fashion, zwiększyła przychody o 40 proc. r/r do 48,6 mln zł, generując 1,7 mln zł EBITDA wobec straty rok wcześniej.
– Skutecznie wykorzystaliśmy sezon sprzedaży sneakersów, co pozwoliło na realizację szybkich wzrostów. Systematycznie rozwijamy ofertę i pozyskujemy nowe marki, docierając do coraz szerszego grona klientów. Naszym celem jest zwiększanie sprzedaży, przy jednoczesnym utrzymaniu dyscypliny kosztowej i bez obciążania wyników spółki – mówi Kamil Bajołek, dyrektor marki PRM.
W II kwartale spółka realizowała strategię premiumizacji i kontynuowała transformację oferty w kierunku segmentu premium i high-end.
– Pomyślnie przeprowadziliśmy transformację biznesu w kierunku segmentu premium & high-end. Jesteśmy zadowoleni z obecnej struktury oferty Answear.com i obserwujemy rosnącą lojalność klientów poszukujących tego typu produktów. W ostatnim roku wskaźnik powracalności wzrósł o 4,5 p.p., co wyraźnie potwierdza skuteczność naszych działań – dodaje Krzysztof Bajołek.
W nadchodzącym sezonie jesień-zima Answear.com rozpocznie kampanię „Ubierz życie w to, co cenne”. Kampania obejmie reklamę telewizyjną, billboardy sponsorskie oraz działania w kanałach cyfrowych i mediach społecznościowych. Celem kampanii jest wzmocnienie pozycji marki jako platformy modowej budującej emocjonalną narrację.
W ostatnim kwartale do oferty Answear.com dołączyły m.in. marki Farm RIO, Ecco, Bimba y Lola oraz Pangaia. Z kolei portfolio PRM zostało rozszerzone o takie marki jak Wales Bonner, Palm Angels, Anine Bing, Axel Arigato, Rhude i Vetements.
Answear.com to założony w 2011 roku e-commerce zajmujący się sprzedażą markowej odzieży, obuwia oraz akcesoriów. Sprzedaż jest zdywersyfikowana geograficznie, a żaden z rynków nie stanowi więcej niż 30% udziału w całkowitych przychodach spółki. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2021 r.