
(Fot. PCF Group)
Strata netto i operacyjna w II kwartale
PCF Group odnotowała 17,29 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kwartale 2025 r. wobec 32,52 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 15,34 mln zł wobec 39,8 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Dynamiczny wzrost przychodów
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 52,31 mln zł w II kwartale 2025 r. wobec 19,43 mln zł rok wcześniej.
Wyniki w pierwszym półroczu
W całym pierwszym półroczu 2025 r. spółka miała 21,04 mln zł straty netto wobec 33,24 mln zł straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży wzrosły do 115,31 mln zł wobec 76,31 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 2,95 mln zł wobec 11,27 mln zł straty w tym ujęciu w 2024 r.
– Przychody ze sprzedaży w okresie 6 miesięcy zakończonym 30.06.2025 r. i 30.06.2024 r. wynosiły odpowiednio 115,3 mln zł i 76,3 mln zł. Wzrost o 51% wynikał przed wszystkim z: ujęcia przychodów związanych z realizacją podpisanej 10.09.2024 r. umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej realizacji projektu Echo, ujęcia przychodów związanych z realizacją podpisanej 13.03.2025 r. umowy produkcyjno-wydawniczej dotyczącej realizacji projektu Delta, spadku przychodów z tytułu realizacji projektu Gemini w I półroczu 2024 r., realizowanego na zlecenie wydawcy Square Enix Limited, m.in. ze względu na podpisanie w styczniu 2024 r. nowej umowy wykonawczej, której efektem było znaczące obniżenie marży uzyskiwanej przez spółkę. Opisane wyżej wzrosty przychodów w stosunku do 2024 r. zostały częściowo zniwelowane przez ujęcie w I półroczu 2024 r. przychodów w związku z premierą gry ‚Bulletstorm VR’, która była realizowana w ramach modelu produkcji i wydawnictwa gier własnych. W pierwszym półroczu 2025 roku spółka nie wydała żadnej gry realizowanej w tym modelu – czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w pierwszym półroczu 2025 r. wyniosła 24,33 mln zł wobec 31,47 mln zł rok wcześniej.
PCF Group jest producentem gier wideo specjalizującym się w grach z gatunku shooter. Grupa prowadzi studio People Can Fly, założone w 2002 roku, będące jednym z trzech najbardziej doświadczonych polskich producentów gier segmentu AAA. Spółka zadebiutowała na GPW w 2020 r. i wchodzi w skład indeksu sWIG80.