
(Fot. spółka)
Nowa strategia do 2029/2030
Grupa Grodno w latach obrotowych 2025/2026 – 2029/2030 planuje osiągnąć 2 mld zł rocznych przychodów oraz marżę EBITDA co najmniej 5%, co oznacza możliwość wygenerowania ponad 100 mln zł wyniku EBITDA. W tym okresie spółka zamierza przeznaczyć na inwestycje 120 mln zł.
Jak podkreślono w komunikacie, fundamentem strategii są dwa megatrendy: rozwój sztucznej inteligencji oraz transformacja energetyczna.
System AiGrodno i rola AI
– Zmieniamy reguły gry w branży elektrotechnicznej. Nasz system AiGrodno to rewolucja, jakiej nasza branża globalnie jeszcze nie widziała. Dzięki realizacji założeń strategii w naszym zasięgu jest podwojenie obrotów i zwielokrotnienie wyników finansowych z najlepszych dotychczasowych lat. Oznacza to, że naszym celem jest również zwielokrotnienie wartości dla akcjonariuszy, mając na względzie obecną kapitalizację Grodna na GPW rzędu jedynie 170 mln zł – mówi prezes Andrzej Jurczak.
Strategia Grupy opiera się na pięciu filarach: obsłudze klienta wspieranej sztuczną inteligencją, inteligentnej logistyce, partnerstwie w transformacji energetycznej, budowie ekosystemu współpracy oraz zrównoważonym rozwoju.
– Rozwiązania AI drastycznie automatyzują i zwiększają efektywność obsługi klienta, logistyki czy zarządzania zapasami, dzięki czemu jesteśmy podekscytowani możliwościami, jakie przed nami się otwierają. Nadszedł już czas, abyśmy pokazali światu możliwości kompleksowego systemu AiGrodno – jesteśmy dumni z tego, co przygotowaliśmy z użyciem technologii AI i zamierzamy nadal inwestować w najnowocześniejsze rozwiązania, aby jeszcze mocniej wyprzedzać konkurencję. Chciałbym podkreślić przełomowy moment naszej historii, w którym Grodno staje się firmą technologiczną – dodaje wiceprezes Marcin Gardas.
Inwestycje i rozwój infrastruktury
W ciągu pięciu lat Grodno przeznaczy 120 mln zł na rozwój infrastruktury, wdrożenia kolejnych rozwiązań AI, automatyzację magazynów oraz ekspansję sieci sprzedaży.
Grodno jest największym polskim dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych, działającym od 1990 roku. Sprzedaż prowadzi multikanałowo poprzez ponad 90 punktów handlowych, centralne centrum dystrybucyjne oraz rozwijaną platformę e-commerce.