
(Fot. spółka)
Text App jako strategiczny kierunek
Text zapowiada, że w centrum strategii rozwoju znajdzie się Text App – rozwiązanie klasy „suite”, które miało oficjalną premierę 30 września. To zintegrowany pakiet kilku powiązanych aplikacji oferowanych w ramach jednego narzędzia.
– Text App, który oficjalną premierę miał 30 września, jest naszym docelowym rozwiązaniem klasy ‚suite’. […] Zaczniemy początkowo bardzo ostrożnie i z umiarem wydawać pieniądze, by promować Text App, ale już w tej chwili widać, że liczba testów rośnie – powiedział Droba podczas wideokonferencji.
Softlaunch i plany marketingowe
Spółka pozytywnie ocenia pierwsze doświadczenia po softlaunchu, ale zastrzega, że rozwój nowego kanału sprzedaży wymaga czasu.
– Po softlaunch jesteśmy zadowoleni i optymistyczni. Z drugiej strony potrzebujemy czasu, żeby text.com stał się dla nas bardzo istotnym kanałem pozyskiwania klientów. To nie jest zadanie na kwartał lub dwa. To co dla nas najważniejsze, wiemy, że Text App działa bardzo dobrze, ale będziemy go rozwijać, udoskonalać. Lejek sprzedażowy wymaga usprawnienia, poprawy konwersji. To normalna część tego biznesu – zaznaczył szef IR Text.
IR Manager Łucja Kaseja poinformowała, że spółka planuje stopniowo zwiększać wydatki marketingowe i wdrażać płatne kampanie.
– Zawsze idziemy możliwie efektywnym kanałem dotarcia do klienta, gdzie ten koszt musi się zwrócić. Na wyniki też będzie miał oczywiście wpływ poziom wydatków na infrastrukturę – wskazała Kaseja.
Inwestycje w infrastrukturę cloud
Spółka zakończyła proces migracji na nową infrastrukturę chmurową, co wiązało się z wyższymi kosztami raportowanymi w wynikach.
– W raportach Text [widać] wyższe koszty związane z tym obszarem, ale dla nas to kluczowa inwestycja związana ze stabilnością i niezawodnością, która pozwala nam oferować lepsze produkty, równocześnie likwidując limity techniczne, które ograniczały nasze możliwości w tym zakresie – wskazał Droba.
Rozwój suite i pozostałych produktów
Text podkreśla, że Text App stanie się rozwiązaniem docelowym, jednak dotychczasowe produkty, takie jak livechat, helpdesk czy chatbot, pozostaną w ofercie.
– Docelowo będziemy koncentrować się na rozwijaniu Text App. To jest to nasze rozwiązanie ‚suite’. Natomiast na pewno pozostaniemy przy oferowaniu dotychczasowych produktów, tak jak livechat, helpdesk czy chatbot. One cały czas generują bardzo duże przychody. Natomiast docelowo rozwiązaniem, które ma całościowo pokryć proces dla naszych klientów, a przede wszystkim być takim stricte narzędziem pozwalającym naszym klientom na sprzedawanie więcej […] – będzie Text App – powiedziała Kaseja.
Dywidenda i możliwy buy-back
Text zamierza utrzymać politykę dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami. Spółka nie wyklucza także powrotu do skupu akcji własnych.
– Nie możemy całkiem wykluczyć powrotu do tego tematu – wskazał w odpowiedzi na pytanie o ewentualny skup akcji Droba.
Wcześniej prezes Mariusz Ciepły informował, że celem spółki jest szybkie zwiększenie rocznych powtarzalnych przychodów z abonamentów (ARR) do 100 mln USD z 85,44 mln USD w roku obrotowym 2024/2025 dzięki Text App.
Text, dawniej LiveChat Software, jest jednym z największych globalnych dostawców oprogramowania typu live chat. Na warszawskiej giełdzie obecny jest od 2014 r. i wchodzi w skład indeksu mWIG40.