dlpkvbsl
Advertisement
PARTNER SERWISU
lhkfhaan

Agora zanotowała wysoką stratę za II kwartał. Kurs akcji najniżej od 2013 r.

Omawiane walory:

Agora odnotowało 38,59 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 6,22 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

agora, wyniki, akcje, media,

(Fot. mat. prasowe)

Skonsolidowana strata netto ogółem w II kw. br. wyniosła 41,11 mln zł wobec 6,59 mln zł straty rok wcześniej. W połowie sierpnia Agora podała, że jej wstępna skonsolidowana strata netto w II kw. br. wyniosła 41,1 mln zł.

Strata operacyjna wyniosła 53,32 mln zł wobec 9,17 mln zł straty rok wcześniej.

Wynik EBITDA w II kw. br. wyniósł -4,4 mln zł wobec 30,1 mln zł rok wcześniej, zaś EBITDA z wyłączeniem wpływu MSSF 16 – odpowiednio: -13,4 mln wobec 11,9 mln zł.

Wyniki operacyjne Grupy Agora w II kw. 2020 r. były pod bezprecedensowym wpływem wybuchu pandemii COVID-19. Obostrzenia wprowadzone w celu zapobiegania jej dalszemu rozprzestrzenianiu, związane m.in. z zamknięciem kin, ograniczeniem działalności punktów sprzedaży i zakazem przemieszczania się ludności, miały istotny negatywny wpływ na działalność operacyjną i wyniki większości biznesów Grupy w tym okresie.

– Nasza firma bardzo dotkliwie odczuła skutki pandemii, ale jestem dumny z tego, jak zespół Agory poradził sobie z uderzeniem koronawirusa. Nasze media biły rekordy popularności. Teraz w niezłym tempie odbudowujemy biznes reklamowy, a kolejne premiery filmowe ściągają coraz więcej ludzi do kin. Z sukcesem zakończyliśmy negocjacje w sprawie pozyskania finansowania dla Heliosa i całej Agory na kolejne lata. To wszystko pozwala nam z większym spokojem i optymizmem pracować nad powrotem Agory do dawnej formy – skomentował prezes Bartosz Hojka.

>> PROMOCJA! Do końca września kup abonament półroczny do Strefy Premium StockWatch.pl, a drugie pół roku otrzymasz gratis!

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 129,53 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 269,79 mln zł rok wcześniej.

– Całkowite przychody Grupy Agora w II kwartale 2020 r. wyniosły 129,5 mln zł i były niższe o ponad 50% niż przed rokiem. Zdecydował o tym wybuch pandemii COVID-19, która negatywnie wpłynęła na wszystkie źródła przychodów grupy oprócz sprzedaży płatnych treści w formie prenumeraty cyfrowej Wyborcza.pl i TOK FM Premium. Największe spadki wpływów miały miejsce w biznesach najmocniej dotkniętych przez skutki pandemii – w segmentach Film i Książka oraz Reklama Zewnętrzna – czytamy w komunikacie.

Przychody ze sprzedaży usług reklamowych Grupy Agora zmniejszyły się o prawie 48 proc. r/r, głównie z powodu negatywnego wpływu pandemii na aktywność reklamodawców oraz spadek wartości wydatków na promocję ich produktów i usług w Polsce w II kwartale 2020 r. Zgodnie z szacunkami Agory, wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła w tym czasie około 1,9 mld zł i zmniejszyła się o 28,5 proc. r/r.

– Najistotniejsze ograniczenie budżetów reklamowych odczuły segmenty: Reklama Zewnętrzna, przede wszystkim z uwagi na obostrzenia w przemieszczaniu się ludności, a także Radio – w związku ze skurczeniem się rynku reklamy radiowej i kinowej oraz Prasa – wskutek pogłębienia dotychczasowych negatywnych trendów w zakresie sprzedaży reklamy prasowej. Najmniejszy spadek wpływów reklamowych miał miejsce w segmencie Internet. Wskutek zamknięcia obiektów kinowych w Polsce decyzją administracyjną od 12 marca 2020 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios zmniejszyły się o 99,7 proc.; nie odnotowano wpływów ze sprzedaży barowej – czytamy dalej.

Przychody grupy ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 16,7 proc., głównie ze względu na ograniczenie sieci sprzedaży prasy i książek. Grupa Agora miała też niższe przychody ze sprzedaży usług poligraficznych i z pozostałej sprzedaży. Wzrosły jedynie wpływy z działalności filmowej Grupy w związku z dystrybucją coraz większej liczby tytułów z portfolio spółki Next Film poprzez platformy cyfrowe.

W I poł. 2020 r. spółka miała 81,32 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 11,27 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 419,12 mln zł w porównaniu z 578,22 mln zł rok wcześniej.

Wynik EBITDA w I poł. br. wyniósł 40,2 mln zł wobec 68 mln zł rok wcześniej, zaś EBITDA z wyłączeniem wpływu MSSF 16 – odpowiednio: 13,8 mln wobec 32,5 mln zł.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2020 r. wyniosła 74,62 mln zł wobec 38,33 mln zł zysku rok wcześniej.

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, spółki Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz AMS działającej na rynku reklamy zewnętrznej, a także wydawcą „Gazety Wyborczej” i czasopism oraz portali i serwisów internetowych. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego radia Tok FM. Działa na rynku książek, wydawnictw muzycznych i filmowych oraz gastronomicznym. Piątkowa sesję kurs akcji spółki rozpoczął od niewielkich wzrostów. Obecna wycena jest jednak najniższą od 2013 r.

StockWatch.pl

StockWatch.pl wspiera inwestorów indywidualnych dostarczając m.in:

- analizy raportów finansowych i prospektów emisyjnych spółek przygotowywane przez zawodowych, niezależnych finansistów,

- moderowane forum użytkowników wolne od chamstwa i naganiania,

- aktualne i zweryfikowane przez pracownika dane finansowe spółek,

- narzędzia analizy fundamentalnej i technicznej.

>> Sprawdź z czego możesz korzystać za darmo i co oferujemy w Strefie Premium

Na podobny temat
  • Agora szykuje zwolnienia grupowe w Wyborcza sp. z o.o. W tle wygaszanie działalności poligraficznej

    Zarząd Agory poinformował o rozpoczęciu procedury zwolnień grupowych w spółce zależnej Wyborcza sp. z o.o. Do końca sierpnia pracę może stracić do 49 osób, co ma związek z wygaszaniem działalności drukarskiej. To kolejny etap restrukturyzacji grupy medialnej.

  • WIG20 próbuje oszukać przeznaczenie, w grze CD Projekt, Cyfrowy Polsat i CCC

    Indeks WIG20 od początku tygodnia próbuje się bronić przed spadkiem poniżej 2.400 pkt. Niestety, sygnały płynące z rynków zagranicznych nie nastrajają optymistycznie. Kontynuacja spadkowej korekty na GPW to tylko kwestia czasu.

  • Czwarty dzień korekty na GPW, w centrum uwagi Pepco i Mirbud

    Akcje Pepco drożeją o ponad 15 proc. po publikacji raportu finansowego. W reakcji na wyniki drożeje również Mirbud. To jednak dziś raczej wyjątki, bo na szerokim rynku przeważają spadki, a giełda w Warszawie zalicza 4. kolejny dzień spadkowej korekty. Inwestorzy obawiają się rozpoczęcia korekty na Wall Street i innych globalnych parkietach.

  • Świat finansów czeka na Fed, w grze LPP, mBank i Bumech

    Wydarzeniem środy na rynkach finansowych będą wieczorne wyniki posiedzenia Fed i konferencja prasowa Jerome Powella po nim. Na to potencjalne impulsy GPW będzie mogła zareagować dopiero jutro. Dlatego dzisiejsza sesja w Warszawie całkowicie upłynie pod dyktando tematów spółkowych. Rano niezmiennie w centrum uwagi pozostaje LPP, do której dołączyła m.in. AGORA, Bumech i Marvipol.

  • Agora miała 40,1 mln zł zysku netto, 84,9 mln zł zysku EBITDA w IV kw. 2023 r.

    AGORA odnotowała 40,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2023 r. wobec 31,4 mln zł straty rok wcześniej.




Współpraca
Biuro Maklerskie Alior Bank Bossa tradingview PayU Szukam-Inwestora.com Kampanie reklamowe - emisje akcji, obligacji, crowdfunding udziałowy Forex Kursy walut Akcje Giełda Waluty Kryptowaluty
Trading jest ryzykowny i możesz stracić część lub całość zainwestowanego kapitału. Treści publikowane w portalu służą wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym. Nie stanowią żadnego rodzaju porady finansowej ani rekomendacji inwestycyjnej. Portal StockWatch.pl nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie lektury zawartych w nim treści.
peek-a-boo
×

FOSA – nowa usługa analityczna poświęcona zagranicznym spółkom w StockWatch.pl

Sprawdź
cookie-monstah

Serwis wykorzystuje ciasteczka w celu ułatwienia korzystania i realizacji niektórych funkcjonalności takich jak automatyczne logowanie powracającego użytkownika czy odbieranie statystycznych o oglądalności. Użytkownik może wyłączyć w swojej przeglądarce internetowej opcję przyjmowania ciasteczek, lub dostosować ich ustawienia.

Dostosuj   Ukryj komunikat